اعلانیه
اعلانیه

گوگل کارشناس حقوقی برجسته ای را در میان مشاوران پولی نشان می دهد

google-legal-law همانطور که ممکن است به خاطر بیاورید، قاضی در محاکمه حق چاپ و حق چاپ اوراکل علیه گوگل (ویلیام آلسوپ) از هر دو طرف خواست نویسندگان، وبلاگ نویسان، روزنامه نگاران و دیگران را که با آنها در ارتباط بوده اند را فاش کنند. روابط مالی اوراکل فاش کرد که فلوریان مولر را که وبلاگ پتنت پرخواننده FOSS Patents را می نویسد، حفظ کرده است. گوگل گفت که چنین روابطی ندارد.

قاضی از این پاسخ راضی نشد و به Google دستور داد تا دوباره تلاش کند و فهرستی از مفسران پولی را تا 24 آگوست تهیه کند. در پایان هفته گذشته، Google با ارائه یک افشای تکمیلی شامل چندین نام و غیرانتفاعی موافقت کرد. سازمان ها.

اینها هستند (به پرونده Google در پایین نیز مراجعه کنید):

  • ویلیام پاتری: کارمند فعلی Google که سال‌ها قبل از طرح دعوی، مقاله‌ای درباره حق نسخه‌برداری نوشته بود
  • تیم بری: کارمند Google که در مورد این دعوی از طریق توییتر نظر داد
  • Bruce Perens: مشاوری که توسط Google برای مشاوره در مورد لباس Oracle حفظ شده است. گوگل گفت که قبل از اینکه توسط گوگل حفظ شود در مورد آن نوشته است
  • جیمز گاسلینگ: کارمند سابق اوراکل که در سال 2011 توسط Google استخدام شد (دیگر آنجا نیست). او قبل از استخدام شدن توسط Google در مورد این کت و شلوار وبلاگ نویسی کرد
  • تیموتی بی لی: یک کارآموز سابق گوگل که برای وبلاگ Ars Technica می نویسد و در مورد این دعوا می نویسد
  • لورن واینستین: محققی که از طرف Google کارهایی انجام داد و در مورد آن در Google+‎ نظر داد
  • جاناتان بند: یک وکیل و نویسنده کتابی، Interfaces on Trial 2.0 (منتشر شده قبل از آزمایش Oracle)، که از یک دیدگاه دوستدار Google حمایت می کند.

Google همچنین چندین سازمان را که به آنها کمک مالی یا حمایت مالی کرده بود، افشا کرد: انجمن صنعت رایانه و ارتباطات، EFF، مرکز دموکراسی و فناوری و چند سازمان دیگر.

همانطور که TheVerge قبلتر گزارش کرده بود جالب ترین افشاگری، پروفسور حقوق استانفورد مارک لملی است. لملی یک کارشناس مالکیت معنوی است و در مورد موارد ثبت اختراع و حق نسخه برداری از جمله موارد پرمخاطب به طور گسترده نقل قول شده است.

اخیراً از لملی در مورد حکم اپل علیه سامسونگ و پیامدهای آن نقل قول شد. با این حال، لملی نیز حداقل در سه خبر یا مقاله مربوط به دعوای Google-Oracle مورد استناد و نقل قول قرار گرفت. اگرچه گوگل می‌گوید لملی و شرکت حقوقی‌اش «در موارد غیرمرتبط به عنوان مشاور خارجی برای Google عمل می‌کنند»، رابطه او با Google در هیچ یک از آن داستان‌ها فاش نشد.

همانطور که به سرعت آن مقالات را خواندم، هیچ گونه سوگیری صریح طرفداری از Google نیافتم (اگرچه بستن در یک مورد). در حالی که این منطقه کمی خاکستری است، همانطور که یک وکیل لملی احتمالاً باید رابطه خود را با گوگل فاش می کرد و توضیح می داد. احتمالاً هنوز از او نقل قول می‌شد. با این حال، حفظ او توسط Google ذکر نشده است.

اغلب روزنامه‌نگاران تحت فشار قرار می‌گیرند و/یا از کارشناسان درباره تضاد منافع احتمالی سؤال نمی‌کنند. بارها در مورد بازارهای محلی و تلفن همراه از من نقل قول شده است و فقط یک یا دو بار از من پرسیده شد که آیا رابطه ای با شرکت های مورد بحث داشتم (من نداشتم).

FTC ایالات متحده از وبلاگ نویسان می خواهد که در صورت دریافت غرامت یا محصولات رایگان، افشا کنند از طرف آن محصولات، نظرات یا توصیفات ارائه دهید. اما قوانین افشا در غیر این صورت شامل همه روابط پولی نمی‌شود.

روزنامه‌نگاران در مورد مسائل مربوط به تعارضات و اخلاقیات آموزش می‌بینند. وبلاگ نویسان معمولاً آموزش مشابهی ندارند و ممکن است از خطرات تعارضات اخلاقی آگاه نباشند یا نسبت به آن حساس نباشند. در نقطه مقابل، آنها ممکن است اهمیتی ندهند. برخی از وبلاگ نویسان/نویسندگان ممکن است به صراحت از وبلاگ ها، نوشته ها یا پست های رسانه های اجتماعی خود برای ارائه یک دیدگاه پولی استفاده کنند.

افشای: من یک سال جلوتر از مارک لملی در دانشکده حقوق دانشگاه بوالت هال UC Berkeley بودم.

در زیر فایل تکمیلی کامل Google آمده است:

Google Disclosures Oracle


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *