اعلانیه
اعلانیه

گوگل پلاس به 135 میلیون کاربر «در جریان» رسید: نمودار رشد و پشت اعداد

طبق آمارهای جدید Google، Google+‎ اکنون 135 میلیون کاربر فعال دارد که 235 میلیون کاربر فعال در هنگام شمارش دارایی‌های Google با ویژگی‌های Google+‎ و 500 میلیون کاربر با حساب‌های فعال Google+‎ دارند. در زیر، نمودار رشد و اطلاعات بیشتر در مورد هر نوع شکل.

«شبکه‌ای در حال رشد» Google

اگر سه مجموعه از ارقام برای یک شبکه اجتماعی عجیب به نظر می‌رسد، به این دلیل است که Google+‎ توسط Google به عنوان چیزی بیشتر از یک شبکه اجتماعی قرار می‌گیرد. گوگل اغلب از آن به عنوان یک “لایه” اجتماعی در ویژگی های مختلف گوگل صحبت کرده است. اخیراً، آن را به عنوان یک “ستون فقرات” اجتماعی توصیف کرده اند.

پست امروز Google با ارقام کاربر، تعریف جدیدی ارائه کرد: “شبکه” چیزی است، و یکی سریعتر از دیگران رشد می کند:

امروز +Google سریعترین شبکه در حال رشد است.

مشخص نیست که گوگل از کدام ارقام به عنوان مبنای ادعای سریع‌ترین رشد خود استفاده می‌کند، و همچنین مشخص نیست که با چه شبکه‌هایی و چگونه مقایسه می‌شود. آیا فوق العاده به سرعت در حال رشد Pinterest در اینجا در نظر گرفته شده است؟

با صحبت روی صحنه با ویک گاندوترا، که رهبری تلاش‌های اجتماعی Google را بر عهده دارد، بعداً امروز در رسانه‌های اجتماعی SMX ما، به دنبال پاسخی برای این خواهم بود. کنفرانس بازاریابی. جزئیات بیشتر در مورد تنظیم در پایان این داستان است.

نمودار رشد

اجازه دهید نمودار اعداد مختلف را در طول زمان انجام دهیم، سپس در زیر بیشتر در مورد آنها توضیح خواهم داد:

فعال‌ها

خطی که دورتر از همه به عقب برمی‌گردد مربوط به چیزی است که من آن را «فعال» می‌نامم. اینها افرادی هستند که دارای حساب‌های Google هستند – حسابی در Google که به آنها امکان استفاده از سرویس‌های مختلف را می‌دهد – و همچنین آن حساب را برای استفاده از Google+‎ فعال کرده‌اند.

همه افراد دارای حساب Google از Google+‎ استفاده نمی‌کنند، همانطور که همه افراد دارای حساب Google به طور خودکار انواع دیگر خدمات Google را ندارند. اما در طول سال گذشته، Google به شدت فشار آورده است برای کسانی که دارای حساب Google هستند تا آنها را قادر به +Google کنند.

انتقادات Google در طول زمان، از جمله از من، برای استناد به شکل فعال شده، زیرا هیچ نشانه ای از اینکه افراد به طور کلی یا به طور خاص برای +Google از این حساب ها استفاده می کنند، وجود ندارد. از بین سه رقم، بی فایده ترین است. اما این یک نقطه داده است، و در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد زمانی که هر به‌روزرسانی منتشر شد:

کاربران لایه

در ماه مارس، پس از داستان وال استریت ژورنال، Google+ را “شهر ارواح مجازی” در مقایسه با فیس بوک نامید. Google شکل جدیدی را منتشر کرد نیویورک تایمز، یکی در مورد “کاربران فعال” به جای کسانی که به سادگی حساب های خود را فعال کرده بودند.

متأسفانه، این رقم انتقادهای جدیدی را برانگیخت، زیرا افرادی را که در خود Google+‎ اشتراک‌گذاری می‌کنند، در بر نمی‌گیرد، بلکه افرادی را که از هر محصول Google که با ویژگی‌های Google+‎ فعال شده است استفاده می‌کند.

برای مثال، هرکسی که در یک ماه معین به Gmail می‌رود (و دارای حساب Google+‎ فعال است) به‌عنوان کاربر فعال Google+‎ حساب می‌شود، حتی اگر لزوماً از ویژگی‌های Google+‎ در Gmail استفاده نکند.

من مشکلات مربوط به این چهره جدید را در داستان خود از ماه مارس گذشته بررسی کردم، که بیشتر به این موضوعات می‌پردازد، به خصوص زمانی که سعی می‌کنیم با سایر شبکه‌های اجتماعی مقایسه کنیم:

از فوریه، اکنون دو به‌روزرسانی دیگر از آنچه من «کاربران لایه» می‌نامم، داشته‌ایم. به هر حال، فعال به این معنی است که شخصی حداقل یک بار در ماه از یک سرویس فعال +Google استفاده کرده است. وقتی ارقام ظاهر شد:

کاربران واقعی +Google

در ماه سپتامبر، سرانجام به رقمی رسیدیم که بسیاری از مدت‌ها پیش می‌خواستند، برای کسانی که به طور فعال (حداقل یک بار در ماه) در خود Google+ شرکت می‌کنند، که یا به منطقه Google+‎ واقعی در Google در وب یا تلفن همراه می‌روند، حساب می‌شود. دستگاه ها.

اکنون ما دومین نقطه داده خود را به دست آورده ایم. کاربران +Google از 100 میلیون در سپتامبر به 135 میلیون در این ماه رسیدند:

در سه ماه، گوگل 35 میلیون کاربر فعال یا حدود 12 میلیون کاربر در ماه افزایش داده است. آیا این خوب است؟

کاربران فیس بوک

برای برخی دیدگاه‌ها، زمانی که با دقت بیشتری رشد فیس‌بوک در سال 2009 را دنبال می‌کردم. ، تقریباً 17-25 میلیون در ماه سود می کرد.

برای جستجوی جدیدتر فیسبوک:

این شش ماه برای اضافه کردن 100 میلیون کاربر فعال یا حدود 17 میلیون کاربر در ماه است. رشد فیس بوک علیرغم اینکه کاربران زیادی در حال حاضر به دست آورده است، به خوبی حفظ شده است. با ۱ میلیارد، فیسبوک همچنان از Google+‎ فاصله زیادی دارد.

یک داستان واقعی رشد +Google وجود دارد

در حالی که از نظر کلی کاربران و رشد از فیس بوک عقب هستیم، هنوز فکر می کنم این ارقام برای +Google مثبت هستند. رشد دارد و قابل توجه است. و این داستانی است که در نهایت می‌توانیم برای اولین بار ببینیم زیرا Google در حال انتشار رقمی است که مربوط به Facebook است.

همانطور که گفتم، امروز از Vic Gundotra، معاون ارشد مهندسی، Google+، که در حال انجام گفتگوی کلیدی پایانی در نمایشگاه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی SMX ما در لاس وگاس در ساعت ۳ بعدازظهر PT است، درباره این ارقام بیشتر یاد خواهم گرفت.

اگر همه چیز خوب پیش برود، باید بتوانید از طریق Google+ Hangout On Air تماشای زنده داشته باشید. این مورد از طریق صفحه SMX +Google ما در دسترس خواهد بود یا صفحه YouTube SMX.

پسنوشت: بحثی درباره مقایسه ارقام

Gundotra گفت من ارقام جدید را به درستی با فیس بوک مقایسه نمی کنم، به ویژه:

دنی – شما آمارها را به اشتباه مقایسه می‌کنید.

اگر از فیس‌بوک مسنجر استفاده می‌کنم، یا از دکمه لایک استفاده می‌کنم یا از برچسب‌گذاری عکس فیسبوک یا یک ویژگی محلی استفاده می‌کنم…. من به عنوان کاربر FB حساب می شوم. تعداد کمتری که برای Google+‎ استفاده می‌کنید تنها با استفاده از جریان فیس‌بوک، منهای سایر بخش‌های فیس‌بوک، قابل مقایسه است.

همانطور که می بینید این بی معنی است. وقتی شخصی از فیس بوک در حالتی که وارد سیستم شده است استفاده می کند، از فیس بوک استفاده می کند. این با عدد 500 متری ما قابل مقایسه است. بله برخی از آن 500 میلیون کاربر وارد سیستم می شوند و فقط از نقشه ها استفاده می کنند. یا جستجو کنید. یا کروم. اما آنها وارد سیستم شده اند و ما یک نمایه +Google برای آنها داریم تا بتوانند تجربه بسیار بهتری داشته باشند.

فکر می‌کنم مخالفم. رقم «در جریان» که Google برای +Google ارائه می‌کند، از درک من، بسیار بیشتر از رقم لایه Google و مطمئناً 500 میلیون «فعال» نیست.

این چیزی است که فیس بوک به من گفت درباره کاربران فعال در اوایل سال جاری:

کاربر فعال شخصی است که از Facebook.com بازدید کرده و وارد سیستم شده است (یا وارد سیستم شده است) یا با یکی از ویژگی های فیس بوک اقدامی انجام داده است (مثلاً روی “لایک” کلیک کرده و غیره …). اگر کاربر هیچ یک از این کارها را به مدت 30 روز انجام ندهد، کاربر فعال محسوب نمی‌شود.

اگر فقط افزونه‌های اجتماعی را در سراسر وب می‌بینند – حتی اگر آن افزونه‌های اجتماعی شامل زمینه‌های اجتماعی مانند عکس‌های دوستان، لایک‌های دوستان، توصیه‌های دوستان باشد – اما روی چیزی کلیک نمی‌کنند، کاربر فعالی نیستند.

Gundotra پیشنهاد می‌کند که هر کسی که یک حساب Google برای Google+‎ فعال دارد، اما هرگز با استفاده از آن حساب در یک ماه معین هرگز به سرویس‌های Google وارد نمی‌شود، بسیار کمتر از هر ویژگی Google+‎ استفاده می‌کند، باید با فیس‌بوک فعال مقایسه شود. تعداد کاربر این معنی ندارد. آنها قابل مقایسه نیستند.

شکل لایه چطور؟ اگر شخصی به فیس بوک برود، پیامی بفرستد، به عنوان یک کاربر فعال فیس بوک حساب می شود، حتی اگر پستی ارسال نکند یا نوعی فعالیت «جریان» انجام ندهد. آیا این نباید با رقم «لایه» برای Google+‎ قابل مقایسه باشد؟ چه تفاوتی با ارسال ایمیل از طریق Google یا انجام چت توسط شخصی دارد؟

اینها سوالات معقول تری هستند. حدس می‌زنم که تمایل دارم اینها را تخفیف دهم، زیرا فقط افزودن یک ویژگی +Google به یک سرویس موجود، آن را به Google+‎ تبدیل نمی‌کند. YouTube دارای ویژگی های +Google است. این آن را به بخشی از Google+‎ تبدیل نمی‌کند.

من فکر می‌کنم که گفتن اینکه GOOGLE، به جای GOOGLE+، دارای ۲۳۵ میلیون کاربر فعال است، اعتبار زیادی دارد و اینکه این رقم باید با تعداد کاربران فعال فیس‌بوک مقایسه شود. این بهتر کمک می‌کند Google را به‌عنوان شبکه‌ای از خدماتی که با بسیاری از سرویس‌هایی که فیس‌بوک ارائه می‌کند مطابقت دارد، در بر بگیرد.

درمورد خود Google+‎، من فکر می‌کنم رقم فعال «در جریان» یا Google+‎ مقایسه بهتری برای آن سرویس باقی می‌ماند، اگرچه تا حدودی فعالیت Google+‎ را کم‌حساب می‌کند. در مقایسه با فیس بوک، چیزی بین 135 تا 235 میلیون باقی می ماند.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *