اعلانیه
اعلانیه

Facebook توسط بسیاری به عنوان تهدیدی برای گوگل در دراز مدت دیده می شود. این نکته قابل بحث طولانی است. با این حال، حوزه ای وجود دارد که به نظر می رسد فیس بوک هیچ تهدیدی برای Mountain View (حداقل در آینده نزدیک) ندارد: درک برند. فیس بوک به شدت از گوگل در نظرسنجی جدید “میل برند” از مشاور برند مستقر در بریتانیا Clear.

Clear دریافت که گوگل در نظرسنجی جهانی با 22000 نفر رتبه بسیار مطلوب‌تری نسبت به فیس‌بوک دارد. به گفته Clear، گوگل در رتبه دوم قرار گرفت (آیا اپل شماره 1 بود؟) “در حالی که فیس بوک در رتبه 38 قرار دارد.” این آژانس اضافه کرد که، “در بریتانیا، این مقایسه حتی واضح تر است، به طوری که گوگل در رتبه 5 قرار دارد و فیس بوک حتی در رتبه 100 برتر قرار ندارد و در رتبه 151 قرار دارد.”

طبق نظرسنجی، 58 درصد از پاسخ دهندگان دریافتند که گوگل برندی است که شایسته “احترام” است. که نسبت به سال قبل 5 درصد افزایش داشته است. در مقابل، فیس بوک 3 درصد در همان دسته از دست داد. فقط 31 درصد فیسبوک را شایسته “احترام” دانستند.

منبع: پاک کردن

کلیر معتقد است که این اختلاف تا حدی می تواند به این واقعیت نسبت داده شود که گوگل از نظر تجاری شفاف تر از فیس بوک است. گوگل “بی شرمانه” یک شرکت تجاری است، در حالی که به نظر می رسد فیس بوک “در تلاش است تا جاه طلبی های تجاری خود را با ماموریت کلی خود هماهنگ کند.” به عبارت دیگر، برای برخی از فیس بوک در مقایسه “ریاکارانه” به نظر می رسد:

خب، Google همیشه یک سازمان تجاری بی شرمانه بوده است، با یک مأموریت واضح و ساده برای “سازماندهی اطلاعات جهان و قابل دسترس کردن و مفید کردن آن برای همه”. آنها در مورد برنامه ها و جاه طلبی های خود برای رشد شفاف هستند. اینها برای مصرف کنندگان با توجه به آنچه که نام تجاری نشان می دهد و آنچه که در تلاش است در جهان به آن دست یابد، منطقی است. . .

فیس‌بوک، از سوی دیگر، بر اساس ایده سرگرمی و تعامل اجتماعی تأسیس شد، نه کسب درآمد. . . به نظر می‌رسد فیس‌بوک اغلب تلاش می‌کند تا جاه‌طلبی‌های تجاری خود را با مأموریت کلی خود «باز کردن و متصل‌تر کردن جهان» هماهنگ کند. در نتیجه برای مصرف کنندگان به عنوان مخفیانه، محافظت شده و حتی نقشه کشی به نظر می رسد. . .

Clear توصیه می‌کند که فیس‌بوک در گفتگوی «باز و صادقانه» با کاربران خود در مورد آرزوهای تجاری فیس‌بوک برای کمک به رفع مشکل اعتماد و «احترام» شرکت کند. شاید گفتنش راحت تر از انجام دادن.

سایر مطالعات نیز مصرف کننده منفی را آشکار کرده است. احساس نسبت به فیس بوک سال گذشته شاخص رضایت مشتری آمریکا (ACSI) گزارش کسب و کار الکترونیک نشان می‌دهد که فیس‌بوک یکی از کم‌ترین شرکت‌هایی است که توسط ACSI اندازه‌گیری شده است. به عنوان یک شرکت خصوصی که مانند آتش سوزی در حال رشد بود، فیس بوک می توانست چنین یافته هایی را نادیده بگیرد. اما به‌عنوان یک شرکت عمومی که کار چندان آسانی نخواهد بود.

پست‌اسکریپت: برخلاف آنچه در بالا ذکر شد، فیس‌بوک گوگل را شکست داد و برنده یک نظرسنجی درک تبلیغ‌کنندگان شد، در بین مدیران صنعت تبلیغات، به عنوان قوی ترین برند دیجیتال انجام شده است.

مدخلهای مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *