اعلانیه
اعلانیه

google-g-logo در پایان هفته گذشته گوگل متهم شد که یک سایت فهرست محلی در کنیا (Mocality) را خراش داده و سپس با استفاده از نام آن سایت در تماس های سرد، کلاهبرداری انجام داده است. به مشاغل محلی شب گذشته ادعاهای جدید از سوی افرادی که پشت نقشه خیابان باز، رقیب Google Maps هستند، ادعا کردند که یکی از همان آدرس‌های IP Google مسئول خرابکاری داده های OSM در چندین مکان است:

[U]کاربران از آدرس IP Google در هند در حال حذف، جابجایی و سوء استفاده از داده های OSM از جمله ویرایش های ظریف مانند معکوس کردن خیابان های یک طرفه هستند. دو حساب OpenStreetMap OSM را در لندن، نیویورک و جاهای دیگر از آدرس IP Google خراب کرده اند، همان آدرسی که در هند توسط Mocality گزارش شده است…

در پاسخ به هفته گذشته Mocality/Kenia ادعا می‌کند که Google به سرعت بررسی کرده و عذرخواهی کرده است. این شرکت بیانیه ای صادر کرد مبنی بر اینکه از اتفاقی که افتاده بود “ناراحت” شده بود و اساساً در تلاش برای رسیدن به پایین آن:

«از اینکه متوجه شدیم تیمی از افرادی که روی پروژه Google کار می‌کنند به‌درستی از داده‌های Mocality استفاده می‌کنند و رابطه ما با Mocality را برای تشویق مشتریان به ایجاد وب‌سایت‌های جدید نادرست معرفی می‌کنند، متاسف شدیم. ما قبلاً بدون قید و شرط از Mocality عذرخواهی کرده ایم. ما هنوز در حال بررسی دقیق چگونگی این اتفاق هستیم و به محض اینکه همه حقایق را بدست آوریم، اقدامات لازم را با افراد درگیر انجام خواهیم داد.”

بعد از صحبت با افرادی که در مورد وضعیت کنیا-موکالیتی در هفته گذشته صحبت کردم، این تصور را ایجاد کردم که این وضعیت بیشتر از آنچه گزارش شده بود، “لطیف” بود. با این حال، به طور همزمان، واضح بود که گوگل هیچ یک از رفتارهای توصیف شده را مجاز نکرده است. هر کسی که این کار را انجام داده است یا به دروغ از نام Google استفاده کرده است – اگرچه آدرس‌های IP مرتبط با Google مرتبط است – یا یک پیمانکار Google بوده است. از طرف دیگر، افرادی که این شرارت را انجام می دهند، ممکن است کارمندان «سرکش» باشند.

Google بیانیه زیر را در مورد حادثه OSM به ReadWriteWeb ارائه کرد:

ما از ادعاهای OpenStreetMap مبنی بر اینکه خرابکاری OSM از حساب‌هایی که از آدرس IP Google سرچشمه می‌گیرند رخ می‌دهد، آگاه هستیم. ما در حال بررسی موضوع هستیم و در اسرع وقت اطلاعات بیشتری خواهیم داشت.

آنچه بسیار جالب است، نظراتی در پاسخ به پست وبلاگ OSM است که در یکی از آنها “وندالیسم” آمده است. موضوع بسیار جزئی است و نویسندگان OSM را متهم می کند که سعی دارند با اغراق در مورد آنچه اتفاق افتاده، “تبلیغات ارزان” را به دست آورند:

به عنوان شخصی که (در نقش من به عنوان مدیر سیستم OpenStreetMap) برای اولین بار این “حادثه” را کشف کرد، اجازه دهید با بیان اینکه این پست را به شدت غیرمسئولانه و کاملاً غیرمسئولانه می دانم شروع کنم. نامناسب است.

هیئت مدیره OSMF در اینجا از جوش های ریز کوه درست می کنند. به نظر می‌رسد که آنها می‌خواهند این یک نوع تخلف سازمان‌یافته از طرف Google باشد، به همین دلیل است که سعی کرده‌اند آن را به حادثه اخیر Mocality مرتبط کنند، جایی که واقعاً شواهد واضحی از چنین رفتاری وجود دارد.

واقعیت در این مورد این است که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این با حوادث متعدد دیگری که همیشه در آن‌ها اتفاق می‌افتد، متفاوت است، جایی که کاربران به طور تصادفی یا عمدی ویرایش‌های جعلی را انجام می‌دهند. تنها تفاوت در این مورد این است که دو حساب وجود دارد (اگرچه ما نمی دانیم که دو نفر هستند یا خیر) و کاربر یا کاربران درگیر اتفاقاً (احتمالاً) برای Google کار می کنند.

این مجموع اطلاعاتی است که ما می‌دانیم، و در پشت آن، و بدون نزدیک شدن به Google، دو عضو اصلی هیئت مدیره تصمیم گرفته‌اند اطلاعات شخصی دو نفر از کاربران ما را فاش کنند.

به نظر من این فقط تلاشی برای به دست آوردن تبلیغات ارزان با تلاش برای پسندیدن پروژه به حادثه Mocality است و من نمی توانم از چنین رفتاری حمایت کنم.

اگرچه Google مستقیماً مسئول این رفتار نیست، اما این شرکت می‌داند که باید سریعاً جلوی هر کسی که پشت آن است را بگیرد. دلیلش این است که این حوادث این تصور را در برخی بخش ها تقویت می کند که Google دیگر بر اساس قوانین عمل نمی کند.

تمام وضعیت صحنه‌ای از فیلم «اکنون آخرالزمان» را به یاد می‌آورد، که در آن کاپیتان ویلارد به کارگردانی مارتین شین مأمور می‌شود تا از رودخانه بالا برود و «فرمان» سرهنگ سرکش و احتمالاً دیوانه کورتز، با بازی مارلون براندو را «خاتمه دهد». .

پس‌اسکریپت: ظاهراً، طبق بیانیه Google ارائه شده به CNET، افراد درگیر در حادثه OSM، پیمانکاران Google بودند که از شبکه Google استفاده می کردند. می توان نتیجه گرفت که به طور خلاصه به آنها بوت داده شده است:

دو فردی که این تغییرات را انجام دادند، پیمانکارانی بودند که از طرف خودشان در شبکه Google فعالیت می کردند. آنها دیگر روی پروژه های Google کار نمی کنند.

مدخلهای مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *