اعلانیه
اعلانیه

گوگل به دلیل “عدم همکاری” در تحقیقات ضد تراست هند جریمه شد

CCI India logo نمایشنامه ضد انحصار Google همچنان به سمت شرق مهاجرت می کند. ابتدا FTC ایالات متحده مشخص شد تحقیق از Google بدون هیچ گونه مجازات یا محدودیت قابل توجهی. اخیراً، به نظر می‌رسد تحقیقات طولانی مدت ضد انحصار اروپا «اساساً» به پایان رسیده است، با حل و فصلی که براساس ارائه «پیوندهای رقیب» ساخته شده است.

Google همچنین در میان یک ضد انحصار، ضد رقابت است تحقیق در هند. (همچنین تحقیقات ضد تراست در حال انجام در کانادا). اکنون اوضاع در مورد هند داغ شده است.

هفته گذشته، کمیسیون رقابت هند (CCI) تصمیم گرفت که جریمه بر Google تحمیل کنید «عدم ارائه اطلاعات و اسناد مورد نیاز در تحقیقات». این جریمه تقریباً 166000 دلار بود و شامل تقاضای همکاری Google در آینده می‌شد.

CCI در صورتی که تشخیص دهد Google قوانین ضدتراست و «هنجارهای رقابت» را در کشور نقض می‌کند، از قدرت واقعی برخوردار است. این می تواند تا 5 میلیارد دلار جریمه داشته باشد. اما حتی دلهره آورتر از آن، CCI می تواند دستور فروپاشی شرکت را بدهد.

بر اساس اساسنامه خود، CCI «اختیار دارد تا دستوراتی را برای اصلاح رفتار یک شرکت در بازار صادر کند. همچنین، تنظیم‌کننده می‌تواند به دنبال راه‌حل‌های ساختاری باشد که می‌تواند شاهد تجزیه شرکت‌های مسلط به کسب‌وکارهای جداگانه باشد.» این برای Google بسیار مشکل ساز است، زیرا تاریخچه فساد دولتی در هند. مشخص نیست که آیا و تا چه حد به CCI نفوذ کرده است و می تواند تحقیقات آن را لکه دار کند.

اگر CCI تشخیص دهد که Google هنجارهای رقابت/مقررات ضدرقابتی را نقض کرده است، (برای من) مشخص نیست که Google چه تصمیمی خواهد گرفت. این واقعیت که هند بازار تلفن همراه بسیار بزرگی است (کمتر بازار اینترنت رایانه های شخصی) به CCI اهرم قابل توجهی بر گوگل می دهد. این شرکت نمی‌خواهد کشور را ترک کند تا با درمان‌های CCI مواجه نشود.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *