به طور خلاصه، تسویه حساب FTC از Google از حذف محتوای شخص ثالث برای درج در نتایج جستجوی خود جلوگیری می کند (کاری که قبلاً با محتوای شرکت هایی مانند Yelp و TripAdvisor انجام می داد)، از Google می خواهد که صادرات را برای تبلیغ کنندگان آسان تر کند. به سایر پلتفرمها کمپین میکند، و همچنین از Google میخواهد تا به رقبا اجازه دهد تا به پتنتهایش برای فناوریهای «استاندارد ضروری» مربوط به تلفنهای هوشمند و سایر دستگاهها دسترسی منصفانه و معقول بدهد.
در سایت خواهر ما، گرگ استرلینگ مینویسد که همه اینها به شدت به نفع Google است.
من فکر می کنم آنچه که می توان به طور قطعی گفت این است که این یک پیروزی بزرگ برای گوگل (سرمایه M) است. این تسویهحساب از Google میخواهد تا تغییرات نسبتاً جزئی در شیوههای AdWords و نحوه برخورد با نمایهسازی و ارائه محتوای شخص ثالث ایجاد کند. گوگل همچنین برخی از دعاوی مربوط به حق اختراع خود را متوقف خواهد کرد. همه اینها اقدامات سادهای هستند که هزینههای کمی یا بدون هزینههای شرکت را شامل میشوند.
نیازی به گفتن نیست که برخی از رقبای Google از تسویه حساب راضی نیستند. مایکروسافت آن را «ضعیف و غیرمعمول» خواند و Yelp میگوید که «فرصتی از دست رفته برای محافظت از نوآوری است». دیگران، مانند آژانسهای بازاریابی دیجیتال Marin Software و Kenshoo، از تسویه حساب حمایت کردند – یا حداقل جنبههای مربوط به قابلیت حمل کمپین تبلیغاتی.
برای اطلاعات بیشتر در مورد خود حل و فصل و واکنش صنعت، به دو داستان ما در زمین موتور جستجو مراجعه کنید:
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.