اعلانیه
اعلانیه

وال استریت ژورنال با داستان در مورد اینکه چگونه Google تنظیمات حریم خصوصی میلیون‌ها مورد را دور می‌زند منتشر شده است. از افراد» که از مرورگر وب سافاری اپل استفاده می کنند، همراه با عنوانی در مورد «ردیابی آیفون گوگل». به‌طور دقیق‌تر، گوگل تنظیمات حریم خصوصی پیش‌فرض Safari را که انواع خاصی از کوکی‌ها را مسدود می‌کند به جای نادیده گرفتن آنچه که افراد به‌طور خاص تنظیم می‌کنند، دور زده است. اما این هنوز هم باعث نمی‌شود که این افشاگری به اعتبار Google ضربه وارد کند.

به‌طور پیش‌فرض، Safari «کوکی‌های شخص ثالث» را نمی‌پذیرد. وال استریت ژورنال فاش می کند که گوگل راهی برای حل این مشکل پیدا کرده است. Google اعتراض می‌کند که هرگز قصد دور زدن چیزی را نداشته است، و این محصول فرعی تلاش برای کارکرد دکمه‌های Google +1 خود در تبلیغات در Safari است.

برای درک بیشتر، اجازه دهید ابتدا صحبت‌های فنی انجام دهیم، سپس به آنچه وال استریت ژورنال کشف کرده است بپردازیم.

کوکی ها؟

کوکی‌ها کد کوچکی هستند که به وب‌سایت اجازه می‌دهند بدانند که قبلاً یک مرورگر وب خاص را دیده‌اند. این یک راه مفید برای کمک به حفظ ورود افراد به سیستم یا به یاد آوردن نحوه شخصی سازی سایتی است که بازدید می کند.

Safari برای مک و رایانه‌های شخصی، کوکی‌ها را زمانی می‌پذیرد که از وب‌سایت شخصی (طرف اول) به مرورگر شخص (طرف دوم) ارسال شوند. این کوکی‌های شخص ثالث هستند که مسدود شده‌اند.

کوکی های شخص ثالث؟

کوکی‌های شخص ثالث زمانی هستند که در یک وب‌سایت هستید، و کوکی به شما داده می‌شود که مرورگر شما را به وب‌سایتی کاملاً متفاوت با وب‌سایتی که در آن هستید پیوند می‌دهد. این معمولا توسط شبکه های تبلیغاتی انجام می شود. یک سایت حاوی کد شبکه تبلیغاتی است. وقتی شخصی از آن سایت بازدید می کند، کوکی شخص ثالث صادر شده توسط آن شبکه را دریافت می کند.

یک کوکی شخص ثالث، در میان چیزهای دیگر، می‌تواند به یک شبکه تبلیغاتی – مانند شبکه خود گوگل – اجازه دهد تا افراد را هنگام گشت و گذار در سایت‌های دیگر در آن شبکه ردیابی کند (اگر به سایتی بروید که در شبکه نیست، چیزی نیست. ردیابی می شود).

سافاری دسکتاپ به کوکی‌های شخص ثالث «نه» می‌گوید

Safari یک ویژگی ایجاد می‌کند که اجازه نمی‌دهد کوکی‌های شخص ثالث را مجاز کند. همانطور که در این بخش از صفحه اپل مشاهده می کنید، این بخشی از “وب بدون نگرانی” است که اپل ارائه می کند Safari درباره Safari:

بخش توضیح می‌دهد:

برای اینکه شرکت‌ها نتوانند کوکی‌های تولید شده توسط وب‌سایت‌هایی را که بازدید می‌کنید ردیابی کنند، Safari به‌طور پیش‌فرض کوکی‌های شخص ثالث را مسدود می‌کند.

شما می‌توانید مشاهده کنید که در اینجا در Safari چگونه به نظر می‌رسد. این یک اسکرین شات از تنظیمات خودم است، جایی که من هرگز پیش فرض ها را تغییر نداده ام

Mobile Safari همه کوکی ها را مسدود می کند

در آیفون، نسخه موبایل سافاری نیز ظاهرا به طور پیش‌فرض کوکی‌های شخص ثالث را مسدود می‌کند، حتی اگر این موضوع به وضوح نسخه دسک‌تاپ مشخص نشده باشد. صفحه اپل در مورد Mobile Safari به آن اشاره ای نمی کند و کمک صفحه درباره Mobile Safari. این فقط در مورد مسدود کردن کوکی ها به طور کلی صحبت می کند، بدون اینکه بگوید پیش فرض چیست:

برای تنظیم اینکه آیا Safari کوکی‌ها را می‌پذیرد، روی Accept Cookies ضربه بزنید و «هرگز»، «از بازدیدشده» یا «همیشه» را انتخاب کنید.

با بررسی گوشی خود، به نظر می رسد پیش فرض “هرگز” است که خشن تر از آنچه تنظیمات مرورگر دسکتاپ هستند. من حدس می‌زنم «از بازدید شده» به معنای پذیرش کوکی‌های شخص اول است. “همیشه” ممکن است به معنای پذیرش کوکی های اول و شخص ثالث باشد.

جلوگیری از انسداد

همانطور که گفته شد، وال استریت ژورنال دریافت که Google، همراه با شبکه‌های تبلیغاتی Vibrant Media، Media Innovation Group و PointRoll، همه این بلوک‌ها را در کوکی‌های شخص ثالث دور می‌زنند.

برای انجام این کار، شرکت‌ها اینطور به نظر می‌رسند که شخصی که از یک وب‌سایت بازدید می‌کند، نوعی فرم را پر کرده است، حتی اگر هیچ فرمی به آن شخص نشان داده نشده باشد.

با انجام این کار، شرکت ها توانستند کوکی های خود را پذیرفته باشند. نوار کناری مقاله از وال استریت ژورنال به جزئیات در مورد نحوه عملکرد همه اینها می‌پردازد، همانطور که این پست از محققی که متوجه شد کوکی‌ها اضافه می‌شوند.

پست اسکریپت: PointRoll اکنون یک وبلاگ پست گفت که “در حال حاضر” از این تکنیک استفاده نمی کند و این تنها به عنوان یک آزمایش محدود انجام شده است.

Google فقط به دنبال کارکرد دکمه‌های 1+ بود

در مورد Google، این شرکت گفت که این کار به‌عنوان روشی انجام می‌شود تا به دکمه‌های 1+ خود روی تبلیغاتی که از طریق شبکه AdSense خود در سایت‌های دیگر توزیع می‌کند اجازه دهد تا در سافاری کار کنند. این دکمه ها با سایر مرورگرهای اصلی فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و کروم به خوبی کار می کنند، زیرا این مرورگرها به طور پیش فرض کوکی های شخص ثالث را مسدود نمی کنند.

Google این دکمه‌های 1+ را سال گذشته اضافه کرد، اما ظاهراً در تبلیغات، آنها بدون کوکی شخص ثالث کار نمی کنند. بنابراین Google این راه‌حل را برای عبور از مسدود شدن Safari ایجاد کرد.

کوکی‌های Google 24 ساعت یا کمتر دوام آوردند

Google گفت که کوکی‌ها موقتا هستند و بسته به اینکه شخصی وارد سیستم شده باشد یا نه، بین 12 تا 24 ساعت دوام می‌آورد و هیچ اطلاعات شخصی (مانند نام شخص) در کوکی‌ها وجود ندارد.

داستان نادرست است؟ تا حدودی…

Google همچنین به شدت از داستان WSJ عقب نشینی کرد و در داخل آن نقل قول شد:

ژورنال به اشتباه توصیف می کند که چه اتفاقی افتاده و چرا. ما از عملکرد شناخته شده Safari برای ارائه ویژگی‌هایی استفاده کردیم که کاربران واردشده به سیستم Google فعال کرده بودند. مهم است که تأکید کنید این کوکی‌های تبلیغاتی اطلاعات شخصی را جمع‌آوری نمی‌کنند.

مطمئناً تیترهایی که دیدم تا حدودی نادرست بود. داستان به گونه‌ای جعل شده است که عنوان در موتورهای جستجو و سایت‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی به این شکل ظاهر می‌شود:

آیفون های ردیابی شده توسط Google، دور زدن تنظیمات حریم خصوصی مرورگر اپل

تیتر اصلی در صفحه داستان واقعی می گوید:

ردیابی آیفون Google

هیچ آیفونی ردیابی نشد

گوگل آیفون‌ها را ردیابی می‌کرد؟ این نشان می‌دهد که رسوایی مکان که سال گذشته مطرح شد. در واقع، گوگل تلفن ها را ردیابی نمی کند. ردیابی کارهایی است که برخی افراد ممکن است در مرورگر Safari انجام دهند، هم در تلفن و هم روی دسکتاپ.

در واقع، من در مورد اینکه چرا جنبه آیفون تا این حد پخش می شود، گیج هستم. به نظر می‌رسد این امر به احتمال زیاد بر افرادی که از Safari روی دسک‌تاپ استفاده می‌کنند تأثیر گذاشته است.

من تنها نیستم که احساس می‌کنم برخی چیزها در سرفصل و پاراگراف‌های ابتدایی نوشته می‌شوند — همچنین به  take، و همچنین به عنوان MG Siegler.

اما تنظیمات حریم خصوصی دور زده شد و این بد است

البته، این هیچ یک از اینها را برای Google بهتر نمی کند. در حالی که حدس می‌زنم اکثر مردم نمی‌دانستند که Safari به‌طور پیش‌فرض کوکی‌های شخص ثالث را مسدود می‌کند، هنوز هم این کار را انجام می‌دهد – و من شک دارم که اکثر مردم از شنیدن این موضوع خوشحال شوند که Google عمداً در این زمینه کار کرده است، حتی اگر فقط در نظر گرفته شده باشد. برای استفاده محدود از فعال کردن دکمه‌های 1+ در تبلیغات.

همچنین به طور بالقوه Google را در معرض نقض توافق با FTC بر سر حفظ حریم خصوصی. همانطور که WSJ اشاره می کند، قرار نیست گوگل شیوه های حریم خصوصی خود را نادرست معرفی کند. اما صفحه Google در مورد انصراف از کوکی شخص ثالث خود گفته بود، تا سه شنبه گذشته در مجله، که کاربران سافاری اگر پیش‌فرض‌های خود را تغییر نداده‌اند، نیازی به نگرانی در مورد انصراف ندارند.

این صفحه چگونه خوانده می‌شد، از یک نسخه ذخیره‌شده در حافظه پنهان که من از Bing بیرون آوردم:

WSJ گفت FTC از اظهار نظر در مورد ردیابی خودداری کرد، اما تقریباً به طور قطع برخی از گروه‌های حفظ حریم خصوصی شکایتی را در مورد آن ارائه خواهند کرد.

پس‌نویس:کمتر از یک روز، و این قبلاً اتفاق افتاده است. داستان بعدی ما را ببینید، جای تعجب نیست: کنگره، گروه‌های مصرف‌کننده و حریم خصوصی می‌خواهند Google Safari را توضیح دهد حریم خصوصی Snafu.

یکی دیگر از Google+ification Stumble

مسئله دیگر این است که احتمالاً این سؤالات را در مورد اینکه آیا Google با پیگیری بی‌امان فیس‌بوک به اعتبار خود آسیب می‌رساند، در مورد اینکه چگونه Google+‎ را تحت فشار قرار می‌دهد، ایجاد می‌کند.

در اوایل سال جاری، Google تحت فشار شدید در مورد اینکه چگونه Search Plus Your World بیش از حد از Google+‎ استفاده می‌کند. اکنون Google عمداً راه حلی برای فعال کردن تبلیغات خود در سافاری ایجاد کرده است، چیزی که منجر به ضربه زدن به اعتبار بیشتر می شود.

دلایل خوبی وجود دارد که چرا Google به Google+‎ نیاز دارد، همانطور که در  وقتی همه رای می گیرند: اشتراک گذاری اجتماعی به عنوان ساختمان پیوند جدید داستان هفته گذشته. اما همچنین به نظر می رسد که شرکت نیاز به کمی مکث عملیاتی دارد.

همکار من گرگ استرلینگ نیز دیدگاه‌های بیشتری مانند این را در سایت موتور جستجوی ما در Cookieegate Another Privacy Black Eye برای Google.

یک چیزی که برای من نامشخص است این است که آیا همین مشکل ممکن است روی سایر بازیکنان اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر تأثیر بگذارد یا خیر، آیا برای اینکه دکمه های آنها در وب سایت ها کار کنند، آیا آنها باید مسدود کردن را نیز دور بزنند؟ فرض من منفی است، در غیر این صورت انتظار داشتم که بخشی از داستان WSJ باشد.

در Techmeme، پوشش دیگران را در مورد این موضوع خواهید دید. در زیر، مقالات مرتبط از ما، برخی از آنها در بالا در این داستان به همراه سایر موارد مرتبط اشاره شده است.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *