اعلانیه
اعلانیه

گوگل: «آندروید هسته‌ای» تحت تأثیر حکم اپل-سامسونگ قرار نگرفت

آیا پیروزی فراگیر و در عین حال مقدماتی پتنت اپل بر سامسونگ تاثیر مثبت یا منفی بر اندروید خواهد داشت؟ اصلا تاثیری خواهد داشت؟ آیا این مرگ رقابت خواهد بود یا موهبتی برای رقابت؟ نظرات در همه جا وجود دارد.

در آخر هفته Google بیانیه‌ای صادر کرد (از طریق TheVerge) که این تصمیم هیچ تأثیری بر ویژگی‌ها یا قابلیت‌های «هسته‌ای Android» نخواهد داشت:

دادگاه استیناف هم نقض و هم اعتبار ادعاهای ثبت اختراع را بررسی خواهد کرد. بسیاری از این موارد به سیستم عامل اصلی اندروید مربوط نمی شوند و چندین مورد در حال بررسی مجدد توسط اداره ثبت اختراع ایالات متحده هستند. صنعت موبایل به سرعت در حال حرکت است و همه بازیگران – از جمله تازه واردان – بر اساس ایده هایی ساخته می شوند که برای دهه ها وجود داشته است. ما با شرکای خود برای ارائه محصولات نوآورانه و مقرون به صرفه به مصرف‌کنندگان کار می‌کنیم، و نمی‌خواهیم چیزی آن را محدود کند.

همانطور که آخر هفته نوشتم، موافقم و نمی پذیرم فکر نمی کنم این حکم تاثیر چشمگیر و کوتاه مدتی بر اندروید داشته باشد. اختراعات مورد بحث نسبتاً خاص بودند و فقط چند زمینه از عملکرد را پوشش می دادند. با این حال، Google و شرکای آن همچنان احتمالاً تغییراتی را ایجاد خواهند کرد تا در نتیجه از اپل دوری کنند.

همچنین دعوای حقوقی بین موتورولا (گوگل) و اپل و اپل و سامسونگ در جریان است که می‌تواند عاقبت حکم روز جمعه را نشان دهد. این اقدامات حقوقی دیگر (و همچنین هر اقدام آینده ای که اپل ممکن است در حال حاضر در نظر داشته باشد) کارت های وحشی هستند.

علاوه بر این، اگر اپل موفق به صدور حکم دائمی علیه برخی از محصولات سامسونگ شود، ممکن است شوک دیگری برای اکوسیستم اندروید باشد.

به‌جای اینکه برای مصرف‌کنندگان منفی باشد، استدلال می‌کنم که در درازمدت این حکم احتمالاً چیز خوبی برای انتخاب مصرف‌کننده است. به این دلیل که رقبای اپل، از جمله Google-Android، مجبور به ایجاد تجربیات کاربری متفاوت و جدید خواهند شد. این ممکن است غیر شهودی به نظر برسد، اما یک پیروزی سامسونگ می‌تواند تقلید مداوم را ترویج کند.

در حال حاضر، با این حال، پیش‌بینی چگونگی انجام همه اقدامات قانونی دشوار است زیرا همه آنها مسیر خود را طی نکرده‌اند. با این وجود، من معتقد نیستم که حکم روز جمعه تهدیدی اساسی برای Android باشد.

پس‌اسکریپت: طبق یک پرونده امروز (پست شده [.pdf ] توسط TheVerge) اپل مشخص کرده است که کدام محصولات سامسونگ که به دنبال ممنوعیت آنها در ایالات متحده است:

اپل باید تمام موارد زیر را برای موفقیت در به دست آوردن القای دائمی علیه این محصولات اثبات کند:

  1. که صدمه جبران ناپذیری دیده است؛
  2. که راه‌حل‌های موجود در قانون، مانند خسارات مالی، برای جبران آن آسیب کافی نیست؛
  3. که با توجه به توازن سختی‌ها بین شاکی و خوانده، جبران انصاف ضمانت دارد. و
  4. که منافع عمومی با حکم دائمی خدشه دار نمی شود

قبلاً یک حکم دائمی پس از نشان دادن موفقیت آمیز اعتبار و نقض حق اختراع تقریباً خودکار بود. اما پس از یک پرونده دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2006 به نام eBay Incorporated علیه MercExchange تغییر کرد. L.L.C.

این پرونده باری را بر دوش اصحاب دعوای موفق تحمیل کرد تا قبل از اینکه محصولات متخلف «از قفسه‌ها خارج شوند»، آزمایش چهار عاملی بالا را انجام دهند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *