اعلانیه
اعلانیه

یک n مطالعه جدید از Pew Internet استفاده از رسانه های اجتماعی، جمعیت شناسی و آب و هوا در فضاهای شبکه های اجتماعی (SNS) را بررسی کرد. یک نظرسنجی تلفنی ملی برای بزرگسالان فعال شبکه‌های اجتماعی در سراسر ایالات متحده و همچنین کاربران 12 تا 17 ساله همراه با والدینشان انجام شد. نتایج؟ جو شبکه های اجتماعی بیش از حد مثبت است.

جمعیت شناسی

از پاسخ دهندگان مورد نظرسنجی، 63 درصد از مردان از سایت های شبکه های اجتماعی استفاده می کنند در حالی که 66 درصد از زنان فعال بودند. جای تعجب نیست که فعال ترین گروه سنی در SNS، 18 تا 29 سال (87 درصد از کاربران) و پس از آن افراد 30 تا 49 سال (68 درصد)، سپس 50 تا 64 سال (49 درصد) و 65 سال و بیش از (29%). از نقطه نظر قومیت، 63 درصد از پاسخ‌دهندگان سفیدپوست در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با 70 پاسخ‌دهندگان سیاه پوست و 67 درصد از اسپانیایی‌ها فعال بودند.

استفاده

متداول ترین شبکه اجتماعی در میان پاسخ دهندگان فیس بوک است، زیرا 87 درصد از کاربران SNS دارای پروفایل فیس بوک هستند. نزدیک‌ترین شبکه اجتماعی بعدی، MySpace (مصرف 14٪) و پس از آن توییتر (11٪ استفاده) و لینکدین (13٪ استفاده) در قسمت عقب است. +Google در این گزارش ذکر نشده است (پاسخ دهندگان در نظرسنجی بین 25 ژوئیه تا 26 اوت 2011).

هرچه کاربر جوان‌تر باشد، درگیر شبکه‌های اجتماعی بیشتری است. هزاره‌ها پیشتاز همه بزرگسالان هستند و 42 درصد از کاربران چندین بار در روز حساب‌های خود را چک می‌کنند:

به طور کلی 64٪ از بزرگسالان آنلاین در SNS فعال هستند که نیمی از کل جمعیت بزرگسال ایالات متحده را تشکیل می دهد.

اقلیم اجتماعی

۸۵٪ از کاربران بزرگسال SNS فکر می‌کنند که شبکه‌ها محیط‌هایی «عمدتاً مهربان» هستند. تنها 5 درصد از پاسخ دهندگان بزرگسال فکر می کردند که شبکه های اجتماعی شامل کاربران “بیشتر نامهربان” است. چند تفاوت در این نتایج وجود دارد. کاربران سفیدپوست مهربانی بیشتری را نسبت به کاربران سیاه پوست گزارش کردند (88٪ تا 77٪)، کاربران حومه شهر مهربانی بیشتری را نسبت به کاربران شهری گزارش کردند (87٪ در مقابل 80٪). علاوه بر این، پاسخ‌های نوجوانان به شدت متفاوت بود زیرا نامهربانی‌های بیشتری گزارش شد:

خوب؟

درصد زیادی از کاربران SNS اظهار داشتند که تجربیات مثبتی در شبکه‌های مختلف داشته‌اند. پاسخ‌ها به‌دلیل تفاوت‌های جمعیت‌شناختی مشخص نشد زیرا همه کاربران سطوح یکسانی از مثبت بودن رسانه‌های اجتماعی را گزارش کردند. در اینجا نگاهی به آمار همه کاربران بزرگسال SNS داریم:

  • 68٪ از بزرگسالان تجربه ای داشتند که باعث شد احساس خوبی نسبت به خود در یک شبکه اجتماعی داشته باشند.
  • 61٪ از بزرگسالان به دلیل یک شبکه اجتماعی احساس نزدیکی به شخص دیگری داشتند.

با این حال، نوجوانان پاسخ مثبت کمی کمتر داشتند. وقتی صحبت از تعاملات مثبت در سایت‌های اجتماعی به میان می‌آید، به‌طور متوسط ​​نوجوانان حدود سه درصد از بزرگسالان عقب‌تر بودند:

بد؟

البته همه تعاملات در سایت های شبکه های اجتماعی مثبت نیستند. درصد پایینی از کاربران بزرگسال تجربیات منفی در SNS داشته اند از جمله:

  • 15٪ از کاربران بزرگسال SNS به دلیل رویدادی که در یک شبکه رخ داد، به دوستی خود پایان دادند.
  • 12% از بزرگسالان شبکه‌های اجتماعی تجربه‌ای داشتند که منجر به مشاهده یا درگیری رودررو شد.
  • 3٪ از کاربران درگیری فیزیکی از تجربه یک شبکه اجتماعی داشتند.
  • 11٪ از کاربران تجربه ای در SNS داشتند که باعث ایجادمشکلی در خانواده آنها شد.
  • 13 کاربر بزرگسال SNS در 12 ماه گذشته کاربر دیگری را به شیوه‌ای بد یا بی‌رحمانه نسبت به آنها در شبکه رفتار کرده است

در حالی که این اعداد کلی نسبتاً کم است، نوجوانان معمولاً 2 برابر حوادثی را می بینند که رخ می دهد:

نوجوانان

یک موضوع مشترک در گزارش این بود که با وجود اینکه تجربیات نوجوانان بیش از حد مثبت بوده است، آنها در شبکه‌ها سختی بیشتری نسبت به بزرگسالان دیدند. تنها 49 درصد از بزرگسالان گزارش کردند که گاه به گاه در شبکه‌های اجتماعی رفتارهای ناپسند یا بی‌رحمانه مشاهده کرده‌اند، در حالی که 88 درصد از نوجوانان گزارش کرده‌اند که در برخی مواقع رفتار بد یا بی‌رحمانه‌ای را مشاهده کرده‌اند. علاوه بر این، 29 درصد از بزرگسالان نیز گزارش داده بودند که هرگز زشتی را ندیده‌اند در حالی که فقط 11 درصد از نوجوانان هرگز آن را ندیده‌اند.

برای اطلاعات بیشتر لطفاً گزارش کامل از Pew Internet را ببینید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ فین مدیر بازاریابی برای Cypress North است، شرکتی که رسانه های اجتماعی در سطح جهانی را ارائه می دهد. و خدمات بازاریابی جستجو و توسعه وب و اپلیکیشن. او بیش از 10 سال در صنعت بازاریابی اینترنتی بوده و در بازاریابی دیجیتال تخصص دارد. همچنین می‌توانید گرگ را در توییتر (@gregfinn) یا LinkedIn.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *