اعلانیه
اعلانیه

گزارش: 40 درصد از کلیک ها روی تبلیغات موبایلی تقلبی یا تصادفی است

تبلیغات تلفن همراه ممکن است هنوز در مراحل اولیه باشد، اما اگر یک مطالعه جدید توسط Trademob انجام شود درست است، تقلب کلیک بر روی تبلیغات تلفن همراه در حال حاضر به خوبی توسعه یافته است. شرکت بازاریابی اپلیکیشن موبایل تحقیقی انجام داد که نشان داد 40 درصد از کلیک‌های تبلیغاتی تلفن همراه تصادفی یا تقلبی است.

این شرکت این مطالعه را با بررسی شش میلیون کلیک تبلیغات موبایلی روی کمپین‌های خود برای برنامه‌های کاربردی انجام داد، که در ژوئن 2012 در ده شبکه تبلیغاتی مختلف ارائه شد. Trademob با 40 درصد کلیک‌ها دریافت که نرخ تبدیل کلیک به نصب کمتر از 0.1 درصد بود. نتیجه گیری شد که این کلیک ها تصادفی یا تقلبی بوده اند.

تقریبا نیمی از این کلیک‌ها الگوهایی را نشان می‌دهند که نشانه تقلب کلیک هستند، مانند ترافیکی که در زمان‌های غیرمعمول روز به اوج خود می‌رسد یا تعداد زیادی از کلیک‌ها از آدرس‌های IP مشابه. به نظر می رسد بقیه کلیک های تصادفی باشد – شاید به دلیل سندرم “انگشتان چاق” یا طراحی ضعیف رابط کاربری.

در مورد کلیک‌های تصادفی، Trademob پیشنهاد می‌کند که ناشرانی که تعداد زیادی از این نوع کلیک‌ها را ایجاد می‌کنند، ممکن است ضعیف طراحی شوند و باید توسط تبلیغ‌کنندگان در لیست سیاه قرار گیرند.

در مورد تقلب مستقیم کلیک، محققان دریافتند که هم تکنیک‌های ساده – که در آن ناشران کلیک‌هایی را گزارش می‌کنند که هرگز اتفاق نیفتاده است – و هم تکنیک‌های پیچیده‌تر، در تبلیغات تلفن همراه استفاده می‌شوند. تکنیک‌های پیچیده‌تر شامل بات‌نت‌ها می‌شود – که در آن کلاهبرداران ارتشی از رایانه‌های زامبی را که به شکل دستگاه‌های تلفن همراه تغییر داده شده‌اند، به سرورهای تبلیغاتی تغییر می‌دهند تا روی تبلیغات کلیک کنند. کلاهبرداری از طرف مشتری نوع دیگری از تکنیک های پیچیده تر است که شامل بنرهای فریبنده – شاید در پشت عنصر دیگری در وب سایت پنهان شده است – برای فریب کاربران برای کلیک کردن روی آنها استفاده می شود.

همه این انواع کلاهبرداری را می‌توان با تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیک شناسایی کرد – مانند تعداد زیادی کلیک در زمان‌های عجیب و غریب، یا تعداد زیادی کلیک از آدرس‌های IP مشابه، یا کلیک‌های زیادی که از مناطق جغرافیایی غیرواقعی انجام می‌شوند. هدف گذاری شده در تبلیغات در حال حاضر، کلاهبرداران از مانورهای پیچیده فراری استفاده نمی کنند، زیرا تعداد کمی از تبلیغ کنندگان یا شبکه ها ناشران را به شدت در لیست سیاه قرار می دهند.


درباره نویسنده

پاملا پارکر مدیر تحقیقات در استودیوی محتوای Third Door Media است که در آنجا گزارش‌های اطلاعاتی MarTech و سایر موارد را تولید می‌کند. محتوای عمیق برای بازاریابان دیجیتال در ارتباط با Search Engine Land و MarTech. قبل از اینکه این نقش را در TDM به عهده بگیرد، به عنوان مدیر محتوا، ویرایشگر ارشد و ویرایشگر ویژگی های اجرایی خدمت می کرد. پارکر یک مرجع معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتال است و از همان ابتدا در مورد این موضوع گزارش داده و نوشته است. او سردبیر سابق ClickZ است و همچنین در بخش تجاری کار کرده است و به ناشران مستقل کمک می کند تا از سایت های خود در انتشارات رسانه ای فدرال درآمد کسب کنند. پارکر مدرک کارشناسی ارشد روزنامه نگاری را از دانشگاه کلمبیا گرفت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *