در حالی که Chrome پیشرو بلامنازع مرورگرها (35 درصد) است، Shareaholic میگوید که رشد موبایل کمک کرده تا Safari به جایگاه دوم برسد. Shareaholic میگوید که سهم ترکیبی موبایل و دسکتاپ Safari اکنون 26 درصد است.
این شرکت گزارش می دهد که اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس هر دو جایگاه خود را از دست داده اند. این دو اکنون تقریباً 25 درصد از بازار را به خود اختصاص داده اند.
اما، دادههای بالا با StatCounter در تناقض هستند، که موافق است که کروم برترین مرورگر جهانی است، اما اینجا به پایان می رسد. این تفکیک اشتراک جهانی مرورگر زیر را نشان می دهد:
- Chrome: 39 درصد
- IE: 16 درصد
- فایرفاکس: 14 درصد
- Safari: 8 درصد + (iPhone 5 درصد)
- اندروید: 7 درصد
- اپرا: 4 درصد
- سایر موارد: 7 درصد
صرف نظر از اینکه اعداد “واقعی” چیست، واضح است که IE از ضعف موبایل مایکروسافت آسیب دیده است. همین امر در مورد فایرفاکس نیز صدق میکند، که حتی بیشتر در موبایل تماشاگر بوده است. سیستمعامل تلفن همراه فایرفاکس این شرکت نوعی پیشنهاد “تأخر” برای ارتباط در تلفن همراه است.
فقط با نگاهی به بازار تلفن همراه StatCounter تفکیک زیر را در سطح جهانی گزارش میکند:
- اندروید: 24 درصد
- iPhone: 17 درصد
- Chrome: 15 درصد
- Safari: 13 درصد
- اپرا: 10 درصد
- سایر موارد: 21 درصد
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.