اعلانیه
اعلانیه

گزارش: تنها 7 درصد از خرده فروشان سایت های مناسب برای تبلت دارند

شواهد نشان می دهد که تبلت ها اهمیت بیشتری خواهند داشت “خرده فروشان” نسبت به رایانه های شخصی در آینده بسیار نزدیک. کاربران تبلت به طور متوسط ​​نسبت به کاربران رایانه های سنتی مرفه تر هستند و بیشتر خرید می کنند. اپل بیش از 100 میلیون iPad فروخته است، در حالی که آمازون و گوگل میلیون ها تبلت 7 اینچی خود را فروخته اند.

پس از بازیافت کاغذهای بسته بندی در این فصل تعطیلات، به خوبی می توانیم شاهد جمعیت 75 میلیون تبلت در ایالات متحده باشیم.

تبلت‌ها حجم تبدیل واقعی‌تری را نسبت به تلفن‌های هوشمند مشاهده می‌کنند که عمدتاً برای تحقیق استفاده می‌شوند (تبدیل‌ها بعداً «آنلاین» یا در فروشگاه‌ها انجام می‌شوند). با این حال، طبق داده‌های فروشنده ابزار تجارت الکترونیک Skava تنها ۷ درصد از خرده‌فروشان وب‌سایت‌هایی دارند که برای تبلت مناسب هستند.

با استناد به داده های Adobe، Skava همچنین گزارش می دهد که “52 درصد از مصرف کنندگان تبلت را دستگاه مورد علاقه خود اعلام کردند” و “40 درصد از دارندگان تبلت بیشتر از رایانه های شخصی خود از آن استفاده می کنند.”

بیشتر خرده فروشان به اشتباه تصور می کنند که سایت های رایانه شخصی آنها به درستی در رایانه لوحی ارائه می شود. و در حالی که خرده‌فروشان می‌توانند از این رویکرد یک‌اندازه برای همه بیشتر اوقات در تبلت در مقایسه با تلفن هوشمند «غلبه کنند»، طبق گفته Skava، تجربه کاربر ممکن است با طیفی از ضعف‌ها یا نقص‌ها مواجه شود:

  • برای جابجایی بین افقی و عمودی بهینه نشده است
  • تصاویر درست کار نمی کنند
  • دکمه‌های کشویی به درستی کار نمی‌کنند
  • کلیک کردن روی پیوندها مشکل است
  • Flash در iPads کار نمی کند و ممکن است در تبلت های Android به خوبی کار نکند
  • متن خیلی کوچک
  • عدم ارائه یک تجربه جذاب

منبع: Marin Software (Q3 2012)

همانطور که نمودار بالا نشان می‌دهد، CTR تبلت (iPad) معمولاً بالاتر از رایانه‌های شخصی است و تبدیل‌ها با رایانه‌های شخصی قابل مقایسه یا بیشتر است. علاوه بر این، همانطور که گفته شد، ارزش سبد خرید در تبلت ها بیشتر است. به عبارت دیگر، اینها مشتریان با ارزش‌تری نسبت به خریداران تجارت الکترونیک رایانه شخصی هستند.

چالش بازاریابان و خرده‌فروشان این است که اکنون مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و اندازه‌های صفحه نمایش برای مقابله با آن‌ها وجود دارد: 4 اینچ، 7 اینچ، 10 اینچ. طراحی وب ریسپانسیو یکی از رویکردهای این چالش است، اما ممکن است در همه موارد تجربه مطلوبی برای خریداران تلفن همراه ایجاد نکند.

بازاریابان باید سایت‌های HTML را توسعه دهند که برای تبلت‌ها و برنامه‌ها برای تلفن‌های هوشمند و iPad بهینه شده باشند. برنامه‌های گوشی‌های هوشمند برای Android به‌طور قابل قبولی (در حال حاضر) روی Nexus 7 کار می‌کنند، و برنامه‌های iPad هم برای Mini و هم برای iPad سنتی کار می‌کنند.

اما نگذارید “کامل دشمن خوبی باشد.” نکته مهم برای خرده فروشان این است که به راه افتاده و سایت ها و برنامه های بهینه شده برای موبایل و تبلت را توسعه دهند. این سایت‌ها و برنامه‌ها را می‌توان به مرور زمان با ورود اطلاعات کاربر اصلاح کرد.

طبق گفته Magento، 79 درصد (از سه ماهه دوم) خرده‌فروشان بزرگ، سایت‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل (از جمله تبلت) ندارند. مصرف کنندگان منتظر خرده فروشان نیستند. اگر با تجارب بد تلفن همراه (و تبلت) مواجه شوند، به سادگی “به جلو حرکت می کنند.”

به همین دلیل است که از هم اکنون شروع کنید و از حاشیه خارج شوید بسیار مهم است. هزینه فرصت زیادی – به ویژه برای خرده فروشان چند کاناله – برای انتظار وجود دارد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *