اعلانیه
اعلانیه

گزارش: آیفون 5 سهم خود را به دست می آورد و در فروش اخیر پیشتاز اندروید است

طبق گزارش Kantar Worldpanel Comtech تحقیقات آیفون 5 در فروش گوشی های هوشمند آمریکا از اندروید پیشی گرفته است. با توجه به ارتقاء صاحبان آیفون موجود، که 62 درصد از فروش آیفون 5 را به خود اختصاص می دهد، و همچنین برخی از تعویض اندروید، Kantar می گوید که آیفون اکنون 48.1 درصد تا 46.7 درصد نسبت به اندروید در ایالات متحده برتری دارد.

باز هم، این اعداد به فروش اخیر اشاره دارد و نه به سهم ثابت و کلی بازار دستگاه (اندروید همچنان پیشتاز است). کانتار می‌گوید افزایش سهم بر اساس «بهره‌گیری قوی آیفون 5 در 12 هفته گذشته» است.

در اروپا اندروید برتری قابل توجهی نسبت به iOS دارد که تا حدی به دلیل محبوبیت بسیار زیاد سامسونگ و هزینه های بازاریابی هنگفت است. در EU5، اندروید همچنان قابل توجه است: 64 درصد در مقابل آیفون 21 درصد.

طبق گزارش کانتار، با این حال، آیفون در برخی از اتحادیه اروپا 5، به ویژه در بریتانیا که اکنون 33 درصد از سهم 54 درصدی اندروید را در اختیار دارد، سهمی را به خود اختصاص داده است.

نگاه به داده‌های مربوط به Windows Phone نیز جالب است. سیستم عامل مایکروسافت همچنان به از دست دادن سهم خود در ایالات متحده ادامه می دهد، اما در اروپا، جایی که برند نوکیا همچنان قدرتمند است، افزایش یافته است. به طور کلی در پنج کشور پیشرو اتحادیه اروپا، تلفن های ویندوزی 1.7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در بازارهایی مانند ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا، Windows بهتر از EU5 کلی عمل کرده است. در ایتالیا گوشی‌های ویندوزی تقریباً 8 امتیاز کسب کردند و اکنون به سهم 11.7 درصدی طبق گزارش Kantar رسیده‌اند. باز هم، این احتمالاً به دلیل قدرت برند نوکیا در اروپا است.

به نوبه خود RIM به از دست دادن سهم خود در تقریباً همه بازارها ادامه داده است. در غیاب دستیابی به موفقیت با BlackBerry 10 RIM برای این دنیا زمان زیادی نیست.

باید ببینیم که آیا comScore و Nielsen اعداد Kantar در ایالات متحده را برای نوامبر تأیید می‌کنند یا خیر، زمانی که این داده‌ها در ماه آینده منتشر شوند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *