اعلانیه
اعلانیه

به گفته یک شرکت، دستگاه‌های iOS اپل (iPhone، iPad) با توجه به روندها در بازارهای بزرگ‌تر موبایل و رایانه شخصی، اکنون مسئول سهم بیشتری از ترافیک وب نسبت به رایانه‌های شخصی مک و لپ‌تاپ‌های آن هستند.

اوایل امروز توسط شبکه تبلیغاتی Chitika با ما تماس گرفت که گزارش کرد که (اگوست 2011 تا فوریه 2012) ترافیک ایالات متحده از دستگاه های iOS از دستگاه های دارای سیستم عامل Mac عبور کرده است.

سپس به Net Applications و StatCounter نگاه کردم تا مشخص کنم که آیا گزارش Chitika توسط این ابزارهای تحلیلی دیگر تأیید شده است یا خیر. یکی از یافته های Chitika پشتیبانی می کند و دیگری نه.

منبع: Net Applications

در نمودار بالا از Net Applications Mac دارای 3 درصد از ترافیک وب جهانی است، در حالی که دستگاه های iOS 4 درصد را تولید می کنند. با این حال، داده های StatCounter (فقط ایالات متحده) در زیر نشان می دهد که دستگاه های iOS هنوز از نظر سهم بازار (14 درصد تا 3 درصد) کمی کمتر از MacOS هستند.

منبع: StatCounter

تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها بیشتر از رایانه‌های شخصی فروش دارند و برای مدتی بوده اند. گارتنر، IDC و دیگران همگی در این مورد ثابت هستند. نمودار زیر از Canalys فروش دستگاه های سه ماهه چهارم و سال 2011 را به صورت جهانی نشان می دهد.

کانال‌ها «پدها» را با رایانه‌های شخصی گروه‌بندی می‌کنند. اما اگر تبلت‌ها را با گوشی‌های هوشمند به‌عنوان بخشی از گروه بزرگ‌تر «دستگاه‌های همراه» دسته‌بندی کنید، فروش جهانی دستگاه‌ها در سال 2011 به این صورت است:

  • دستگاه های تلفن همراه (تلفن های هوشمند + تبلت): 551 میلیون دستگاه
  • رایانه های شخصی (رومیزی، لپ تاپ، نت بوک): 352 میلیون دستگاه

در رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها مقداری رشد وجود دارد، اما رشد تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند بسیار بیشتر از آن است. بر این اساس، ناشران و توسعه‌دهندگان باید همچنان شاهد ترافیک بیشتر و بیشتری از این دستگاه‌ها در مقایسه با رایانه‌های شخصی سنتی باشند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *