اعلانیه
اعلانیه

گران ترین خرید (به ازای هر کاربر) چیست؟ نکته: واتس اپ نیست

هفته گذشته هنگامی که فیس بوک اعلان 19 میلیارد دلاری خود را اعلام کرد که در حال خرید پیام رسان واتس اپ بود، بسیاری از مردم، از جمله من، از این رقم شگفت انگیز شگفت زده شدند. اما تقریباً بلافاصله دیگران گفتند: «فیس‌بوک قراردادی امضا کرد. واتس اپ در واقع ارزان بود.”

من مطمئناً تا این حد پیش نمی‌روم، اما بر اساس برخی معیارها واتس‌اپ (حتی با 19 میلیارد دلار) گران‌ترین خرید استارت‌آپی در حافظه نیست. اگر قیمت هر کاربر را در نظر بگیریم، WhatsApp به عنوان یک معامله نسبی ظاهر می شود.

امروز صبح، به یک نمودار نشان داده شدم که بر اساس داده‌های عمومی/شخص ثالث، توسط Brightside ایجاد شده است. که خریدها را بر اساس ارزیابی هر کاربر مقایسه می کند. این یکی از چندین مقایسه ای است که در پی اعلام WhatsApp دیده ام.

نمودار بسیار بزرگ است که به طور کامل گنجانده شود، اما در زیر، تعدادی از برجسته‌ترین آنها را ثبت کرده‌ام خریدها و قیمت آنها برای هر کاربر:

  1. GeoCities (توسط یاهو): 830.23 دلار
  2. Aardvark (توسط Google) 555.56 دلار
  3. Mapquest (توسط AOL): 297.30 دلار
  4. جایکو (توسط Google): 240 دلار
  5. Feedburner (توسط Google): 232.56 دلار
  6. Zappos (توسط آمازون): 206.22 دلار
  7. خوشمزه (توسط یاهو): 150 دلار
  8. فلیکر (توسط یاهو): 111.11 دلار
  9. WhatsApp (توسط فیس بوک): 35.56 دلار
  10. اینستاگرام (توسط فیس بوک): 28.57 دلار

نکته جالب در مورد لیست بالا این است که بسیاری از سرویس‌ها بسته شده‌اند و این نشان می‌دهد که خریدها و هزینه‌های بالای هر کاربر ممکن است هدر رفته باشد. در واقع، طبق داده‌های منعکس‌شده در گرافیک Brightside، ویژگی GeoCities که اکنون از بین رفته است، گران‌ترین ویژگی بود.

واکنش شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید واتس‌اپ یک معامله برای هر کاربر در مقایسه با دیگران است و آیا این معیار مناسبی برای ارزیابی معامله است؟


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *