اعلانیه
اعلانیه

آیا گوگل که تا حد زیادی به عنوان یک شرکت قابل اعتماد، حواس پرت و سرگرم کننده از شهرت برخوردار است، اکنون شهرت جدیدی به دست آورده است، چیزی است که باید از آن ترسید؟ هنگامی که استیو مارتین کمدین خط‌مشی رازداری شما را مورد انتقاد قرار می‌دهد، وقتی گرافیتی‌های ضد Google ظاهر می‌شود و «توطئه‌های» Google در کمدی دوست‌داشتنی «دختر جدید» زوئی دشانل نام برده می‌شود، شاید چیزی در کار باشد.

تا به امروز، عموم مردم گوگل را دوست دارند

بدون شک، بسیاری از افراد در حوزه فناوری یا شرکت‌های رسانه‌ای، مدت‌هاست که گوگل را شرکتی می‌دانند که باید از آن احتیاط کرد. اما این ترس به طور کلی در بین مردم منعکس نشده است. چند نقطه داده را در نظر بگیرید:

  • 2007، گوگل در JupiterResearch مطالعه
  • 2008، گوگل جایگاه برتر برند را در بررسی در بریتانیا کسب کرد /li>
  • 2010، Google در نظرسنجی Interbrand چهارم شد.
  • 2011، Google در فهرست نقطه برتر و AAA+ را به خود اختصاص داد. نگهداری شده توسط Brand Finance
  • 2011، گوگل دومین برند محبوب بود (اپل اولین بود) در “میل به برند” نظرسنجی اجرا شده توسط M&C Saatchi/Clear
  • 2011، گوگل به‌عنوان معتبرترین شرکت در ایالات متحده معرفی شد هریس تعاملی

دوباره به آخرین نقطه داده نگاه کنید. این از یک نظرسنجی قدیمی از هریس اینتراکتیو است که به مدت 12 سال متوالی اجرا شد و بیش از 30000 نفر را در بر گرفت. . گوگل معتبرترین شرکت در نظر گرفته شد.

یک قسمت از نظرسنجی نشان داد که گوگل در رتبه‌بندی پنج رتبه برتر برای مسئولیت اجتماعی، محصولات و خدمات، چشم‌انداز و رهبری، عملکرد مالی و محیط کار قرار دارد:

بخش دیگری از این نظرسنجی، آن را به دلیل خدمات عالی به مشتریان و استانداردهای اخلاقی در ده رتبه برتر قرار داد:

آیا زمان در حال تغییر است؟

با توجه به این موضوع، این گرافیتی (بسیار خوب، گرافیتو، تصویر استفاده شده با اجازه) جف رابرتز، نویسنده محتوای پولی نقش روی پلی که بروکلین و کوئینز را به هم متصل می کند:

آیا این واقعاً نشانه ای از زمان است که منعکس کننده تغییر تصورات عمومی در مورد Google است؟

یک ماه به خصوص بد

تا زمانی که نظرسنجی‌های بیشتری از برند را در اواخر امسال نبینیم، واقعاً نمی‌دانیم. تماشای هریس تعاملی بسیار جالب خواهد بود. در حالی که در سال 2011 منتشر شد – و به عنوان گزارش “2011” قرار گرفت، واقعاً شهرت سال 2010 را اندازه گیری کرد.

سال گذشته، Google اساساً خود را محاکمه در مقابل ایالات متحده دید کمیته فرعی سنا سال گذشته، Google با تسویه حساب کرد. FTC در مورد حفظ حریم خصوصی و ادعاهای کمک به فروش غیرقانونی دارو.

این ماه گذشته یکی از بدترین ماه‌هایی بوده است که گوگل تا به حال دیده است. متوجه شد که مرورگر کروم خود را جریمه می کند یک کمپین تبلیغاتی که دستورالعمل‌های خودش را نقض کرده است. این سازمان درگیر بحثی شد که به فهرست‌های فهرست راهنمای تجاری کنیا حمله می‌کند.

راه اندازی Search Plus Your World است هنوز طنین انداز با اتهاماتی که Google از خودش حمایت می کند. تغییرات خط‌مشی رازداری اعلام‌شده در هفته گذشته باعث شده Google برای دریافت نامه از نمایندگان کنگره ایالات متحده و درخواست “تعیین سابقه” پست از شرکت.

یک توییت وحشی و دیوانه؟

اما واقعاً، شاید بدتر از این که تغییر خط مشی رازداری این توئیت استیو مارتین کمدین بود:

مارتین به شوخی می‌گوید: «عکس خودم را در Speedo آپلود کردم تا با خط‌مشی رازداری جدید Google مطابقت داشته باشد.

آیا واقعاً یک انتقاد علیه Google است؟ فقط یک سرگرمی خوش اخلاق؟ چه کسی می داند. شاید استیو مارتین عاشق گوگل باشد. اما من فکر می کنم که بحث کمی وجود دارد که گوگل احتمالاً آن را موفقیت آمیز نمی داند که خط مشی رازداری جدید خود را سرلوحه هر شوخی قرار دهد.

من Google Conspiracy Thing را در گوگل جستجو کردم

این من را به New Girl هدایت می‌کند، نمایش جدید فاکس با بازی زویی دشانل. در اپیزود اخیر، وقتی سعی کردم شخصیت دشانل، جس، از هم اتاقی‌اش نیک را وادار به رفتار کند، شخصیت دشانل از او التماس کرد که درباره سیاست، وام‌های کسب‌وکار کوچک یا «موضوع توطئه Google» صحبت نکند.


زمانی بود که از Google در برنامه‌های تلویزیونی به روشی که شما انتظار دارید نام برده می‌شد، به عنوان راهی عالی برای افراد برای یافتن چیزها. شخصیت‌ها درباره «گوگل کردن» چیزی صحبت کردند. اکنون دختر جدید در مورد توطئه صحبت می کند یا دکستر پیشنهاد می کند که نتایج جستجوی گوگل “پنج دقیقه پیش” و پر از موارد خام است:

[youtube width=”560″ height=”315″]https://www.youtube.com/watch?v=fUHmR3u4emM[/youtube]

شاید هیچ یک از اینها نشانگر این نباشد که درک عمومی خود در حال تغییر است. مطمئناً داشتن هالیوود که از ضد دزدی دریایی حمایت می کند، کمکی نمی کند. صورت‌حساب‌های SOPA و PIPA، اکنون شرکت را با خشم بیشتری می‌بینیم، پس از اینکه Google به شدت علیه این صورت‌حساب‌ها فشار آورد.

همان‌طور که گفتم، تماشای مطالعات آتی که منتشر می‌شوند جالب خواهد بود – و همچنین آنچه ممکن است در سرگرمی‌های رایج و کلام در خیابان ببینیم. آیا تصور Google از مردم به طور کلی واقعاً بدتر خواهد شد؟

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *