اعلانیه
اعلانیه

کمپین Scroogled مایکروسافت به پایین ترین حد خود رسیده است، از افراد “ستاره گرو” برای حمله به کروم بوک ها استفاده می کند.

“وای. چقدر غم انگیز.» این واکنش من به تماشای جدیدترین کمپین Scroogled مایکروسافت علیه Google بود، این بار با استفاده از دو ستاره از Pawn Stars برای حمله به Chromebook به عنوان «لپ‌تاپ‌های واقعی» و بخشی از برنامه کلی Google برای «Scroogle» افراد.

من در تلاش هستم تا بفهمم که چگونه نابغه‌های پشت کمپین Scroogled فکر می‌کردند که به دنبال Chromebook‌ها به‌عنوان گمراه‌کردن مردم توسط Google، ایده‌ای عالی است. اما برای من – و من یک طرفدار بزرگ ستارگان پیاده هستم – ضعیف و حتی ناامید به نظر می رسد.

“این خیلی آجر است”

این ویدئو زنی را نشان می‌دهد که برای فروش لپ‌تاپ خود به فروشگاه طلا و نقره، جایی که Pawn Stars در آن مستقر است، می‌رود تا پول کافی برای بلیط به هالیوود دریافت کند. در ویدیوی پست شده در بینگ /MSN Video، او شروع به گفتن می کند که این یک هدیه از طرف مادرش است (در حالی که در YouTube، آن مقدمه قطع شده است در نسخه کوتاه؛ در یکی بسط یافته باقی می ماند. این نسخه MSN است:

من فرض می‌کنم او قبلاً به هالیوود رفته است، زیرا برای من واضح است که او و همچنین افراد ستاره پیاده، برای انجام همه این کارها به عنوان تبلیغی برای Scroogled استخدام شده‌اند. اما این آگهی هرگز فاش نمی‌کند که او یک بازیگر است، یا اینکه همه اینها از قبل برنامه‌ریزی شده است.

ریک هریسون، یکی از صاحبان مغازه، می‌پرسد: «چه چیزی باعث می‌شود فکر کنید اینقدر ارزش دارد.» او پاسخ می‌دهد: «این یک لپ‌تاپ است»، و به‌دنبال آن ریکی که پشت صحنه می‌خندد، بخشی از قالب Pawn Stars است که در آن مالکان و دستیاران درباره مواردی که به‌دور از مشتریان پیشنهاد شده‌اند، بحث می‌کنند.

او، مطابق با سبک معمول Pawn Stars، پس‌زمینه مورد را توضیح می‌دهد. یک Google Chromebook، «دستگاهی به سبک نسبتاً جدید» که چون از برنامه‌های مبتنی بر وب استفاده می‌کند، «وقتی متصل نیستید، تقریباً یک آجر است. این یک اشکال بزرگ است.”

مطمئنا. و شاید من بیش از حد با Chromebook آشنا باشم، اما هرگز هیچ داستان ترسناکی از افرادی که کروم‌بوک خریده‌اند نشنیده‌ام (این یک کالای پرفروش است در Amazon) و متوجه نشدند که بدون اتصال به اینترنت نمی توانند از آن استفاده کنند.

لپ تاپ های واقعی ویندوز و آفیس دارند

ریک ادامه می‌دهد و به زن مغازه توضیح می‌دهد که Chromebook یک «لپ‌تاپ واقعی» نیست، زیرا «ویندوز یا آفیس ندارد». که احتمالاً باعث می‌شود هر کسی که بدون خرید آفیس مک دارد، لپ‌تاپ واقعی نداشته باشد. یا، هر کسی که یک رایانه ویندوزی بدون Office می‌خرد، فقط نیمی از لپ‌تاپ دارد.

Chromebooks طراحی شده برای ردیابی و فروش تبلیغات

ریک ادامه می‌دهد که بدون وای‌فای، رایانه چندان کاربرد ندارد «و وقتی آنلاین هستید، Google کارهای شما را ردیابی می‌کند تا بتوانند تبلیغات بفروشند».

باز هم، داستان‌های ترسناک زیادی درباره تماس با Chromebook در مورد هر کاری که انجام می‌دهید وجود ندارد. مطمئناً مرورگر کروم برای انواع خاصی از محتوا جلوتر خواهد بود. من تقریباً مطمئن هستم که Internet Explorer نیز همین کار را می کند.

اگر در مورد تبلیغات صحبت می کنیم، Windows 8 غول جدیدی از “تبلیغات قهرمان” دارد که در سیستم عامل نشان داده می شود، افزونه ای از گزینه های تبلیغاتی دیگر در ویندوز 8 که مردم می توانند خریداری کنند. نمی‌توانید آگهی‌های پخته‌شده در Chromebook را بخرید. شما فقط آنها را به روش قدیمی دریافت می کنید – در مرورگر خود.

ریک ادامه می‌دهد: «این‌طوری اسکروگل می‌شوی»، و باعث می‌شود پدرش – که صاحب مغازه هم هست و در سریال با نام «پیرمرد» شناخته می‌شود – بپرسد اسکروگلد یعنی چه. ریک در ادامه توضیح می دهد که گوگل همیشه سعی می کند از اطلاعات شخصی شما درآمد کسب کند. “این سخت افزار Chromebook کار را برای آنها آسان تر می کند.”

سایت همراه آگهی برای مستندسازی این ادعای «Chromebook از شما جاسوسی می‌کند» کاری انجام نمی‌دهد. یک بخش کامل «مضرات سیستم عامل Chrome» وجود دارد که حتی به عنوان یک اشکال ذکر نشده است:

Don_t_Get_Scroogled__-_Scroogled

Chromebook به دلیل برنامه‌های ضعیف و نیاز به دسترسی Wi-Fi، دسترسی محدود به بازی‌ها و رسانه‌ها، عدم وجود راهی برای پخش DVD و CD، مشکلات چاپ و عدم پشتیبانی جانبی مورد انتقاد قرار می‌گیرد. اما به عنوان ماشین جاسوسی گوگل؟ هیچی.

شما باید به طور عجیبی در قسمت “Chromebook Can’ts” جستجو کنید تا به اتهامات مایکروسافت برسید که از نظر طراحی Chromebook برای جمع آوری اطلاعات بیشتر افراد، واقعاً پشتیبان گیری نشده است:

بررسی‌های بد معلوم شد که همه بد نیستند

سایت همراه همچنین دارای پنج بررسی تخصصی درباره وحشتناک بودن Chromebookها است:

با مروری بر پنج بررسی، سه مورد از آنها تقریباً هیچ نقطه‌ای در Chromebook نمی‌بینند، مثلاً جایی که جفری ون کمپ بیرون آمد کاملاً متقاعد شده بود که هیچ چیز خوبی در آنجا وجود ندارد: «بسیاری از مردم برچسب‌های قیمت پایین را در Chromebook می‌بینند و به خرید فکر می‌کنند، امیدوارند Chrome بتواند نیازهای محاسباتی سبک آنها را برآورده کند. اما هنوز مشکلات زیادی در حال حاضر دارد که می‌تواند و باید حل شود.»

اما دو مورد دیگر که به گونه‌ای در موقعیتی قرار گرفته‌اند که گویی ضد Chromebook هستند، واقعاً ارزش دارند.

جولی بورت نوشت برای Business Insider که پرداخت هزینه گران قیمت Chromebook Pixel ارزشش را نداشت، اما نتیجه‌گیری کرد: «نتیجه با قیمت کمتر از 300 دلار است، مانند یک HP ChromeBook (279 دلار، بدون صفحه لمسی)، ChromeBook برای خانه یا مدرسه مناسب است، جایی که WiFi قابل اعتماد است…. گفته می‌شود، بعد از اینکه آن Pixel را برگردانم، آن را از دست خواهم داد. برای کار در خانه با وای فای پایدار، یاد گرفته‌ام که آن را ترجیح دهم.»

جیل دافی پیدا شد برای کار آفلاین بر روی پرواز، اما در پایان اضافه کرد: «هنوز جذابیت برخی افراد را می بینم. یک Chromebook در آمازون کمتر از iPad 499.99 دلار قیمت دارد و دارای صفحه کلید است. تمام کارهای شما به طور خودکار در فضای ابری پشتیبان می گیرد (البته به شرطی که اتصال اینترنت داشته باشید). من هنوز Chromebook را رها نکرده‌ام، اما به آن اعتماد ندارم و با احتیاط کامل ادامه می‌دهم زیرا به دنبال برنامه‌هایی می‌گردم که ممکن است تجربه را به خوبی قابل تحمل کنند.”

من خودم با Chromebook Pixel کسی را توصیه نمی‌کنم. من انجام دادم، اما این به دلایل کاری بود، بنابراین می‌توانم با دستگاه برتر گوگل آشنا باشم. این یک ماشین عالی است، اما همچنین یک مرورگر وب 1300 دلاری است. این فقط پول زیادی است.

اما یک کروم بوک ارزان قیمت ممکن است گزینه ایده آلی برای بسیاری از افرادی باشد که می خواهند به روشی که یک لپ تاپ سنتی اجازه می دهد وارد وب شوند، اما به تمام ویژگی هایی که با آن لپ تاپ ها نیز ارائه می شود، از جمله قیمت بالاتر، نیازی ندارند. آن دستگاه های سنتی.

A Scroogled Too Far

به طور کلی، اگر مایکروسافت بخواهد کمپینی را اجرا کند که چگونه لپ‌تاپ‌های ویندوزی چندمنظوره‌تر از کروم‌بوک‌ها هستند، این کار منصفانه و شاید قدرتمند بود. حتی بخش Pawn Stars از بسیاری جهات عالی بود. اما وقتی شروع به این می‌کند که به نوعی تلاش گوگل برای «اسکروگل» کردن افراد است، بعد چه می‌شود؟ آیا آی‌پد تلاشی از سوی اپل برای اسکروگل کردن مردم است، زیرا همچنین نمی‌تواند تمام کارهایی را که یک لپ‌تاپ سنتی می‌تواند انجام دهد؟

آوردن پیام Scroogled فقط پیام را برای من ارزان می کند.

من علاقه مند هستم که واکنش به این همه را ببینم. اگر مانند سایر کمپین های Scroogled باشد، چیز زیادی وجود نخواهد داشت. در ماه اکتبر، موجی از داستان‌ها در مورد نحوه عملکرد Scroogled بر اساس یک داستان وحشتناک عصر تبلیغات وجود داشت – که واقعاً کارشناسان تبلیغات را وادار کرد تا میزان تأثیرگذاری تبلیغات را ارزیابی کنند، نه اینکه آیا تبلیغات باعث تبدیل شدن به کسی می‌شود یا خیر. داستان من، آیا کمپین Scroogled مایکروسافت کار می کند؟ Not If Gaining Consumers The Goal، بیشتر توضیح می دهد.

در همین حال، Rick of Pawn Stars ویدیو را به اشتراک گذاشته است و سه پاسخ “فروش” دریافت کرده است، دو پاسخ به نفع تبلیغات و یک نفر که می گوید Chromebook را دوست دارد، تا کنون:

به هر حال، فروشگاه Pawn Stars هیچ موجودی از دستگاه‌های Chromebook برای فروش ندارد. نه مکینتاش. و نه کامپیوترهای ویندوزی. تنها رایانه‌هایی که ظاهراً ارزش گرو گذاشتن را دارند رایانه‌های تبلتی هستند که توسط Apple و Google ساخته شده‌اند — اما نه مایکروسافت:


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *