فهرست کاربران پیشنهادی در طول فرآیند ثبتنام به کاربران جدید Google+ نشان داده میشود، و همچنین میتوانند توسط کاربران موجود در این URL مشاهده شوند: plus.google.com/getstarted/follow. در حال حاضر، Google حدود 300 حساب مختلف را در دستههایی مانند سرگرمی، موسیقی، اخبار، سیاست و ورزش پیشنهاد میکند.
لیست های پیشنهادی کاربران جدید نیستند، اما حداقل چند تیم NBA ظاهراً تازه وارد آن شده اند – پورتلند تریل بلیزرز و بوستون سلتیکس هر دو در پیشنهادات ورزشی نشان داده می شوند.
دیروز در توییتر، دن هاربیسون، مدیر بازاریابی و رسانه تعاملی پورتلند، پست کرد درباره اضافه کردن Trail Blazers از زمانی که چند روز پیش به لیست کاربران پیشنهادی اضافه شد، بیش از 10000 دنبال کننده/حلقه Google+ جدید.
حساب @pdxtrailblazers ما در Google+ در کمتر از 4 روز پس از اضافه شدن به لیست ورزشهای توصیهشده، بیش از 45 هزار افزایش یافت. plus.google.com/102389125283549686273/
— دن هاربیسون (@darbison) فوریه 14، 2012
پیتر استرینگر از بوستون سلتیکس اعداد مشابهی را به اشتراک گذاشت و گفت که سلتیکس نیز حدود 40000 دنبال کننده در Google+ در چند روز گذشته.
معلوم شد که Google+ اکنون پیشنهادات دستهای را برای کاربران جدید انجام میدهد و گروههای ورزشی از جمله ما را در ترکیب قرار میدهد. بنابراین، 40 هزار افزایش یافته است.
— پیتر استرینگر (@peterstringer) فوریه 14، 2012
اما آیا آنها پیروان قانونی هستند؟
سوال بیپاسخ این است که آیا دستاوردهای بزرگ در دنبالکنندگان/حلقهها منجر به تعامل، تعامل، فروش یا هر هدف دیگری میشود که کاربران پیشنهادی ممکن است در ذهن داشته باشند. برای مثال، تریل بلیزرز و سلتیکس احتمالا امیدوارند که فعال بودن در +Google (و سایر شبکههای اجتماعی) به فروش بلیط و/یا کالا کمک کند.
همانطور که من به فعالیت امروز در صفحه Google+ تریل بلیزرز نگاه میکنم، تیم شش پست منتشر کرده است. آنها ترکیبی از سه نظر، سه اشتراک گذاری و 21 +1 دارند. این برای یک تیم ورزشی حرفه ای، به ویژه تیمی که روزانه 10000 دنبال کننده جدید اضافه می کند، تعامل چندانی ندارد.
در ماههای اخیر چندین مقاله وجود داشته است که صحت کاربران/دنبالکنندگان Google+ را زیر سؤال میبرد، از جمله یکی از بنیانگذاران مجله Wired، کوین کلی. پس از تجزیه و تحلیل نمونهای از 566000+ دنبالکنندههای Google+ خود، کلی میگوید فقط 30 درصد از آنها «هر گونه فعالیت عمومی انجام داده است» و 36 درصد «رمز هستند». اونجا نه. ارواح … حتی یک نمایه را پر نکرده بودند.»
(باید اضافه کنم که تام فورمسکی مقاله خوبی در مورد همین موضوع در ZDNet پس از مطالعه تحقیقات کلی نوشت.)
این فقط یک مشکل +Google نیست
کلی همچنین به مقاله محبوب مکانیک اشاره می کند که نشان می دهد 49 درصد از دنبالکنندگان توییتر یک سردبیر «جعلی یا هرزنامه» بودند.
به همین ترتیب، خرید “لایک” یا دنبال کننده جعلی فیس بوک آسان است … اما گاهی اوقات به طرز دردناکی وقتی این کار را انجام دادید.
بنابراین، اگرچه برخی از کاربران پیشنهادی Google+ روزانه 10000 دنبال کننده/دایرهکننده جدید دریافت میکنند (و احتمال اینکه حسابهای غیرورزشی بیشتر از این باشد، زیاد است)، ما همچنان به بحث قدیمی رسانههای اجتماعی بازگشتهایم. موضوع: کمیت لزوماً با کیفیت برابر نیست.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.