اعلانیه
اعلانیه

چه کسی به Foursquare بیشتر نیاز دارد: گوگل، یاهو یا مایکروسافت؟

FourSquareBloomberg گزارش کرد اواخر دیروز که مایکروسافت و امریکن اکسپرس برای یک “سهم سهام” در Foursquare با یکدیگر رقابت می کنند. Amex در اینجا چیزی شگفت‌انگیز است و می‌تواند کارهای بسیار جالبی را با Foursquare فراتر از آزمایش‌های قبلی‌اش انجام دهد.

Amex همچنین یک شریک فروش جالب (به طور بالقوه) برای Foursquare است زیرا تلاش می کند تبلیغ کنندگان بیشتری برای مشاغل کوچک به دست آورد.

ممکن است هر دو آمکس و مایکروسافت بتوانند نوعی سرمایه گذاری انجام دهند؟ همچنین ممکن است شرکت دیگری نیز ظاهر شود؟ من هنوز معتقدم که Foursquare کاندیدای IPO نیست و در نهایت خریداری خواهد شد.

مایکروسافت به طور بالقوه می تواند از داده های Foursquare به روش های مختلفی استفاده کند. می تواند از آنها به عنوان ورودی برای رتبه بندی نتایج جستجوی محلی در تلفن همراه و آنلاین استفاده کند. این می تواند Foursquare را در تجارب کاربران ویندوز فون و رایانه های شخصی ویندوز مرکزی تر کند (Foursquare در حال حاضر دومی را انجام می دهد). Foursquare در حال حاضر بخشی از فهرست نوار کناری اجتماعی Bing از شبکه های اجتماعی است.

با این وجود، این تردید وجود دارد که هرگونه سرمایه گذاری در Foursquare محصولات مایکروسافت را رقابتی تر از آنچه که قبلاً هستند، کند. سرمایه گذاری اولیه مایکروسافت در فیس بوک تأثیری بر موقعیت رقابتی آن در مقابل گوگل نداشته است. فرصت واقعی جستجو در فیس بوک بود، که تاکنون به نتیجه نرسیده است و ممکن است هرگز انجام نشود.

پس از سرمایه گذاری در سهام، مایکروسافت می تواند فورسکوئر را به طور کامل خریداری کند. این جالب خواهد بود و به ردموند یک محصول محلی + اجتماعی می دهد که در حال حاضر آن را ندارد. اینکه آیا می تواند Foursquare را در درازمدت برای رشد مدیریت کند یا خیر، سوال دیگری است.

در صورت یکسان بودن همه چیز، من شک دارم که دنیس کرولی، مدیر عامل Foursquare، با توجه به سابقه همکاری با این شرکت، به Google بفروشد. او قبلاً خرید Foursquare 1.0 (Dodgeball) توسط Google را “شکست” توصیف کرده بود.

گوگل مطمئناً پول لازم را برای پرداخت قیمتی بیش از ۱ میلیارد دلاری دارد که سرمایه‌گذاران Foursquare می‌خواهند. آخرین ارزیابی “رسمی” Foursquare تقریباً 600 میلیون دلار بود. و علیرغم تعهدات امانتداری برای در نظر گرفتن همه پیشنهادات معقول، من فکر می‌کنم کراولی به شدت علیه هرگونه معامله Google استدلال می‌کند – مگر اینکه بسیار بزرگ باشد.

Google واقعاً به Foursquare «نیازی» ندارد، اگرچه توصیه‌های فشاری جدید Foursquare که دیروز اعلام شد بسیار با Google Now و Field Trip سازگار است. و در حالی که ممکن است در مورد اثربخشی تلاش‌های محلی مختلف آن (به ویژه Google+ Local Pages) بحث کنیم، با خرید اخیر Waze، اکنون دارایی‌ها و محتوای محلی فراوانی دارد. شرکتی که واقعاً به Foursquare نیاز دارد یاهو است.

(فیس‌بوک معتقد است که می‌تواند در Foursquare بهتر از Foursquare کار کند و بنابراین شرکت را دنبال نمی‌کند.)

آوریل گذشته، پیش‌بینی (نادرست) را انجام دادم که Foursquare اولین خرید بزرگ ماریسا مایر، مدیرعامل یاهو خواهد بود:

Foursquare می تواند در “SoLoMo” رونق زیادی به یاهو بدهد: اجتماعی، محلی و موبایل. در حالی که یاهو دارای برنامه های تلفن همراه است، به شدت از تلاش های گوگل عقب افتاده است – به خصوص در محلی. زمانی یاهو دارای امتیاز محلی پیشرو در اینترنت بود و سال‌ها بی‌توجهی به معنای واقعی کلمه آن را هدر داد.

از قضا ماریسا مایر در طی چند سال گذشته به ایجاد دارایی‌های محلی Google کمک کرد تا آن را به بازار محلی-موبایل امروزی تبدیل کند. وقتی یاهو مایر را به عنوان مدیرعامل جدید معرفی کرد، سؤالی که بسیاری از مردم (از جمله من) پرسیدند این است که آیا و چگونه او ممکن است تلاش کند محلی را در یاهو احیا کند.

خرید Foursquare می‌تواند چند پرنده را با یک پرتابه بکشد. این به یاهو یک برنامه پیشرو SoLoMo با 20 میلیون کاربر و یک برند پیشرفته می دهد که به این شرکت کمک می کند تا به روشی که امروز نیست، «پیشرفته» و مرتبط شود.

در حالی که من مطمئن هستم که این دو شرکت با هم صحبت کردند، واضح است که یاهو Foursquare را خریداری نکرده است. ماریسا مایر گفت که سعی نخواهد کرد با کارفرمای سابق گوگل در محلی رقابت کند. اما منظور او این بود که سعی نمی‌کرد در نقشه‌ها پا به پا شود. این فرق داره. Foursquare یک حفره برجسته در مجموعه تلفن همراه یاهو را پر می کند و می تواند ستون محتوایی یاهو محلی احیا شده در رایانه شخصی باشد.

آیا یاهو می تواند 1 میلیارد دلار (یا بیشتر) برای Foursquare بپردازد؟ شاید. در حالی که این شرکت تنها 4.7 میلیارد دلار پول نقد و “معادل نقدی” (از درآمد سه ماهه دوم) دارد، هنوز هم سهام قابل توجهی در علی بابا دارد. اگر بخواهد این سود را بفروشد، چیزی که در نهایت قصد دارد انجام دهد، شرکت به طور بالقوه می تواند بر اساس ارزش فعلی علی بابا، تقریباً 14 میلیارد دلار برداشت کند.

فروش نیمی از سهام Alibaba یاهو در سپتامبر گذشته 7 میلیارد دلار (4.5 میلیارد دلار خالص) برای این شرکت به ارمغان آورد. بیشتر آن پول به سهامداران بازگردانده شد. بنابراین فروش برخی از سهام باقی مانده علی بابا می تواند بیش از 1+ میلیارد دلار خرید Foursquare را پشتیبانی کند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *