اعلانیه
اعلانیه

پیش بینی تبلیغات موبایلی به 4 میلیارد دلار در فیس بوک افزایش یافت، گوگل بیشترین درآمد را دارد

smartphonesبا استناد به رشد سریع درآمد تلفن همراه در فیس‌بوک و گوگل، eMarketer پیش‌بینی تبلیغات تلفن همراه سال 2012 خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده: از کمی بیش از 2.6 دلار میلیارد تا بیش از 4 میلیارد دلار. پیش بینی شامل تبلیغات تبلت است. با این حال eMarketer آن را به عنوان یک دسته جداگانه تقسیم نمی کند یا درصد سهم آن را نشان نمی دهد.

من معتقدم رقم جدید 4 میلیارد دلاری eMarketer احتمالاً تهاجمی است. با این حال، از نظر جهت نشان دهنده رشد سریع بازار تلفن همراه است.

چند ماه پیش، IAB دریافت که در 1 نیمه 2012 درآمد تبلیغات تلفن همراه تقریباً 1.2 میلیارد دلار بود که نشان می دهد حجم کل سال 2.5 دلار یا شاید تا 3 میلیارد دلار (در یک سناریوی خوش بینانه). با این حال، درست است که فیس‌بوک در آغاز سال 2012 درآمد تلفن همراه کمی داشت یا اصلاً درآمد نداشت. تا پایان سال 2012، eMarketer انتظار دارد فیس‌بوک درآمدی نزدیک به 340 میلیون دلار از تبلیغات تلفن همراه ایجاد کند.

بر اساس اعلام این شرکت، ارزش کل بازار تبلیغات تلفن همراه ایالات متحده (همه قالب های تبلیغاتی) در سال جاری 4.06 میلیارد دلار خواهد بود. سال آینده به بیش از 7 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

تا سال 2014 eMarketer انتظار دارد تبلیغات تلفن همراه در ایالات متحده بیش از 11 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. این پیش‌بینی‌های 2013 تا 2016 این فرض را ایجاد می‌کند که اگر به طور کامل از بین نرود، موانع بر سر راه تبلیغات تلفن همراه به طور قابل ملاحظه‌ای برطرف خواهند شد و بازاریابان بودجه‌ها را متناسب با زمان مصرف‌کننده در دستگاه‌های تلفن همراه جابه‌جا می‌کنند.

برخی از شرکت‌های تبلیغات موبایلی مانند Flurry و InMobi استدلال می‌کنند که زمان صرف شده روزانه با برنامه‌های تلفن همراه اکنون با زمان صرف شده با تلویزیون معمولی رقابت می‌کند. با این حال چندین سال طول کشید تا دلارهای تبلیغاتی به طور جدی به صورت آنلاین مهاجرت کنند، علیرغم پذیرش بسیار زودتر مصرف کنندگان از اینترنت.

همین الگو ممکن است در تلفن همراه خود را نشان دهد – هرچند شاید در یک چارچوب زمانی کمی متمرکزتر. منطقی است که در سال‌های 2013 و 2014 انتظار افزایش قابل توجهی در هزینه‌های تبلیغات موبایلی داشته باشیم. با این حال، در طول این مدت، ممکن است شاهد تحول بازار به روش‌های غیرمنتظره باشیم و صرفاً بازتاب بازار تبلیغات رایانه شخصی نباشد، همانطور که اکثر پیش‌بینی‌های درآمد تلفن همراه فرض می‌کنند.

شکی نیست که Google با درآمد پیش‌بینی‌شده ۲.۱۷ میلیارد دلاری در سال جاری، شرکت برتر تبلیغات تلفن همراه در ایالات متحده است. گوگل در آخرین تماس سه ماهه خود در مورد درآمد سه ماهه خود گزارش داد که در حال حاضر دارای نرخ سالانه 8 میلیارد دلاری (بیشتر مبتنی بر تبلیغات) در سراسر جهان است.

بر اساس پیش‌بینی‌های eMarketer، پس از چند ماه، فیس‌بوک دومین تولیدکننده درآمد تبلیغات تلفن همراه در ایالات متحده است.

جستجوی پولی آنلاین تقریباً 48 درصد از کل درآمد تبلیغات دیجیتالی در ایالات متحده را تشکیل می‌دهد. و eMarketer سهم تقریباً قابل مقایسه ای از درآمد حاصل از تبلیغات تلفن همراه را می بیند که صرف جستجو می شود (که تقریباً 100 درصد آن به Google اختصاص دارد).

بر اساس گزارش IAB، تبلیغات نمایشی روی رایانه شخصی در نیمه اول 21 درصد بود. با این حال، در تلفن همراه، eMarketer بر این باور است که نمایش 45 درصد از کل درآمد تبلیغات در ایالات متحده در سال 2012 را ایجاد می کند. «موجودی» نمایش تلفن همراه بسیار بیشتر از عبارت های جستجو در تلفن همراه است.

اگر جستجو 49 درصد از کل درآمد تلفن همراه ایالات متحده را به خود اختصاص دهد و Google تقریباً 100 درصد از این بخش را کنترل کند، درآمد جستجوی پولی تلفن همراه این شرکت در سال 2012 با محاسبه من به تقریباً 1.87 میلیارد دلار خواهد رسید. این بدان معناست که درآمد صفحه نمایش تلفن همراه Google در پارامترهای پیش‌بینی eMarketer حدود 290 میلیون دلار خواهد بود.

این رقم به نظر من کم است. این بدان معنی است که فیس بوک سال را با درآمد بیشتری نسبت به گوگل (و همچنین سایر شبکه های تبلیغاتی تلفن همراه) با درآمد بیشتری از نمایشگر تلفن همراه به پایان خواهد رساند. به طور فرضی امکان پذیر است، اما بعید است که درآمد صفحه نمایش موبایل فیس بوک در حال حاضر پس از چند ماه بیشتر از گوگل باشد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *