اعلانیه
اعلانیه

پس از مبارزه تلخ، صنعت از “انتخاب مرورگر” استقبال می کند (AKA Do Not Track)

صنعت تبلیغات آنلاین ظاهراً روی «ردیابی نشوید» (DNT) چهره‌ای را انجام داده است. طبق AdWeek، Digital Advertising Alliance به زودی از یک راه حل DNT پرده برداری خواهد کرد که به تعبیری “انتخاب مرورگر” نامیده می شود.

مقاله می‌گوید: «محصول نهایی شامل برخی از نشانه‌های برنامه خودتنظیمی انتخاب آگهی DAA است که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد با کلیک کردن بر روی نماد آبی کوچکی که ظاهر می‌شود، از تبلیغات آنلاین رفتاری انصراف دهند. در تبلیغات.”

مشخصات نحوه عملکرد “انتخاب مرورگر” هنوز فاش نشده است. با این حال، ناشران شخص اول (به عنوان مثال، نیویورک تایمز) را تحت تأثیر قرار نمی دهد. به سمت شبکه های شخص ثالث و جمع آوری داده ها هدایت می شود.

DAA ادعا می‌کند که خرید جهانی از سوی ناشران، شبکه‌ها و بازاریاب‌ها وجود خواهد داشت و طبق گزارش‌ها، هیچ چالشی برای رعایت این قوانین وجود نخواهد داشت. حرکت‌های DNT قبلی با مقاومت تبلیغاتی مواجه شده است. شبکه ها. برای مثال، بسیاری از پلتفرم‌ها/شبکه‌های تبلیغاتی گفتند که به سادگی تنظیمات مرورگر DNT پیش‌فرض IE 10 را نادیده می‌گیرند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که ویژگی‌های مرورگر DNT بین مصرف‌کنندگان بسیار محبوب است. یک نظرسنجی اخیر از شرکتی به نام Communispace نشان داد که 87 درصد از پاسخ دهندگان را فعال یا اگر دکمه DNT در دسترس بود، روی آن کلیک کنید.

یک نظرسنجی جداگانه در سال 2013 از گروهی به نام Consumer Action نشان داد که 83 درصد از مصرف‌کنندگان DNT را به‌عنوان تنظیمات پیش‌فرض مرورگر ترجیح می‌دهند، تا زمانی که توانایی فعال کردن دوباره هدف‌گذاری/ردیابی تبلیغات را داشته باشند.

این موقعیت‌های مصرف‌کننده عمیقاً با داده‌کاوی پیشرفته و ترکیبی از مجموعه‌های داده توسط بازاریابان در تضاد است. با این حال تعداد کمی از مصرف کنندگان می خواهند فقط با تبلیغات «مجردهای مسیحی» و «آکای بری» باقی بمانند.

مشکلات اصلی آموزش و اعتماد مصرف کننده است. مصرف کنندگان عموماً خواهان تبلیغات مرتبط هستند، اما به طور کامل نمی دانند که چگونه این فرآیند در پشت صحنه کار می کند. ابتکار «انتخاب‌های آگهی» موجود واقعاً کار را انجام نمی‌دهد.

شفافیت بیشتر، ارتباطات ساده و اقداماتی که به مصرف‌کننده اطمینان می‌دهد که از داده‌های آن‌ها به‌طور نادرست بهره‌برداری نمی‌شود، می‌تواند به آشتی دادن علایق مصرف‌کننده و تبلیغ‌کننده کمک کند. باید دید که آیا این صنعت در برابر این چالش اساسی قدم بر می دارد یا خیر.

پس‌نویس:

دیروز یاهو اعلام کرد که DNT را کنار می گذارد، به دلیل کمبود استانداردها: “ما هنوز شاهد ظهور یک استاندارد واحد نیستیم که موثر، آسان برای استفاده باشد و توسط صنعت فناوری گسترده تر پذیرفته شده باشد.”

به نظر می رسد این اعلامیه با گزارش DAA در بالا تناقض دارد. اگر DAA و “انتخاب مرورگر” بتوانند اجماع صنعت را ایجاد کنند، یاهو ممکن است آماده باشد. اگر اتفاق نظر وجود نداشته باشد، من گمان می‌کنم که شاهد حضور مجدد FTC باشیم.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *