اعلانیه

ویندوز 8: لمس خیلی دور؟

مدیریت

۷ مهر ۱۴۰۱ 16 بازدید
اعلانیه

ویندوز 8: لمس خیلی دور؟

من آخر هفته را صرف بازی با یک رایانه جدید ویندوز 8 و همچنین تبلت سرفیس مایکروسافت کرده ام. اولین برداشت من تا الان؟ آیا حیف نیست که مایکروسافت ویندوز را با این همه چیز لمسی خراب کرد.

من به بازی با هر دو ادامه می‌دهم و سعی می‌کنم واکنش تند زانو نداشته باشم. اما به نظر می رسد تصویر بزرگ مایکروسافت با ویندوز این است که دستگاه های دارای قابلیت لمس بخشی از آینده ما هستند، بنابراین بهتر است همه چیز را لمس کنیم.

مشکل این است که آنچه روی رایانه رومیزی کار می‌کند، لزوماً روی رایانه لوحی کار نمی‌کند – یا روی رایانه‌های غیر لمسی.

در ویندوز 8، تلاش برای باز کردن پانل نوار کناری مهم “charms” همیشه یک چالش است. باید ماوس را در جای مناسب قرار دهم و امیدوارم باز شود.

در ابتدا، فکر کردم که این مشکلی منحصر به فرد برای اجرای مجازی ویندوز 8 در مک من است. اما متوجه شدم که اگر بخواهم از ماوس برای باز کردن پانل با استفاده از صفحه نمایش لمسی جدید براق Acer که برای ویندوز 8 ساخته شده است استفاده کنم، مشکل مشابه است.

در مقابل، باز کردن آن پانل هنگام لمس صفحه در Acer بسیار آسان است. مشکل حل شد. فقط لمس کنید! به جز، می دانید، وقتی از مانیتور خارجی استفاده می کنم نمی توانم لمس کنم.

در واقع، من سه مانیتور خارجی را به طور معمول همانطور که در بالا نشان داده شده است اجرا می کنم، و این منجر به مشکل دیگری می شود. رابط کاربری مترو/مدرن مبتنی بر کاشی که مایکروسافت برای ویندوز 8 فشار می آورد به من اجازه نمی دهد کاشی های مختلف را روی صفحه های مختلف اجرا کنم. دیوانه ویندوز که برای مدت طولانی از چند مانیتور بهتر از Mac پشتیبانی می کرد، اکنون با رابط جدید خود یک گام به عقب برمی دارد (اگر در حالت دسکتاپ بمانید، خوب است).

در نتیجه، کل رابط کاشی که باید آینده ویندوز 8 باشد برای من بی فایده است. اما من همچنان مجبورم که وارد صفحه شروع شوم و پین کردن زیادی انجام دهم تا به کارهایی که به سبک دسکتاپ “قدیمی” نیاز دارم برگردم. مانند داشتن یکی از آن لایه‌های وحشتناکی است که سازندگان تلفن گاهی اوقات می‌خواهند آن‌ها را روی Android قرار دهند.

یک مثال دیگر – برای بستن یک برنامه، باید آن را از روی صفحه بکشم. چرا؟ زیرا اگر روی یک دستگاه صفحه لمسی هستید، منطقی است. در یک دسکتاپ، با یک مانیتور خارجی بزرگ، در عوض یک تند کشیدن غیر ضروری بزرگ است که در آن کلیک روی دکمه بستن کافی است.

در مورد سرفیس، همانطور که به استفاده از آن ادامه دادم، می بینم که ای کاش مایکروسافت مسیر اپل و اندروید را رفته بود و تصمیم می گرفت که سیستم عاملی متفاوت از ویندوز 8 باشد. می دانم، ویندوز RT (تنها سیستم عامل نسخه‌ای از ویندوز که می‌توانید در حال حاضر روی Surface دریافت کنید) یک سیستم‌عامل متفاوت از ویندوز 8 است. اما به نظر می‌رسد که یکسان است و ظاهراً مشترکاتی دارد.

اما این منجر به ناامیدی می شود. Windows RT برنامه‌های زیادی ندارد، بنابراین کار در مرورگر متوقف می‌شود – که گاهی اوقات می‌خواهد با دسکتاپ «دکتر قدیمی» تعامل داشته باشد. در همین حال، مواردی مانند پاورپوینت در “حالت کاشی” اجرا می شوند، اما وقتی کارتان تمام شد، دوباره شما را به دسکتاپ می اندازند که نمی تواند هیچ چیزی را اجرا کند. بیشتر از برداشت‌های روز اول (و چند روز دوم) من را می‌توانید در اینجا پیدا کنید: روز اول من با Surface، در توییت‌ها.

من فقط نمی‌دانم که ما نیاز داشتیم که ویندوز 8 آنقدر به این دنیای لمسی و کاشی فشار داده شود. تا اینجای کار، پس از سه ماه پیش ویندوز 7 را برای مک ترک کردم. اما خواهیم دید.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *