اعلانیه
اعلانیه

هک رشد استراتژی بازاریابی شما

GAAAHHH!!! من نمی توانم از بازاریابی دیجیتال فرار کنم!

هر بار که ایمیلی، برنامه‌ای، حساب رسانه‌های اجتماعی‌ام، حتی برخی از ابزارهای نرم‌افزارم را باز می‌کنم، شخصی برای من پیام تبلیغاتی می‌فرستد که نمی‌توانم آن را خاموش کنم.

همه توجه من را می‌خواهند – و تبلیغ‌کنندگان با شخصی‌تر، منحصربه‌فردتر و قانع‌کننده‌تر همیشه بداخلاق‌تر می‌شوند. این برای تبلیغ‌کننده‌ای که پول خرج کردن دارد عالی است، اما رقابت برای بچه‌های کوچک سخت‌تر می‌شود. همچنین به مصرف کننده می آموزد که همه چیز را نادیده بگیرد.

Visitors Ignore Your Ads

ما درباره بنر شناختیم کوری — که در آن افراد به طور طبیعی یاد می گیرند که تبلیغات را «کوک کردن» کنند — اکنون برای مدت طولانی. تبلیغات نمایشی در وب سایت ها نادیده گرفته می شوند. تبلیغات پیش از پخش در ویدیوها بلافاصله حذف می شوند. حتی متوجه شده‌ام که اکنون آگهی‌های برنامه تلفن همراه را بدون توجه به اینکه کجا هستند یا چگونه ارائه می‌شوند، کاملاً تنظیم می‌کنم.

برای یک شرکت متوسط، نرخ کلیک وحشتناک است، اما احتمالاً بهتر از همیشه است زیرا ناخواسته به مردم یاد می‌دهد که چگونه آنها را نادیده بگیرند. من هیچ آماری برای اثبات این موضوع ندارم، اما به سادگی به توانایی ذاتی انسان ها برای سازگاری آسان و نادیده گرفتن چیزهایی که نمی خواهند اشاره می کنم.

(به همین دلیل است که اکثر تبلیغات پیش‌فرض مجلات، زنان کم‌پوشی هستند – زیرا واکنش فیزیولوژیکی عملاً در مردان ایجاد می‌شود که میل به زیبایی داشته باشند. البته، انتخاب ما این است که طعمه این نوع تبلیغات شویم، اما این کار به این دلیل کار می‌کند. از یک واکنش رفتاری استفاده می کند که از نظر شیمیایی و روانی تقویت می شود.)

فرار از یکسانی دیجیتال

بنابراین، اگر قرار است تبلیغ شما نادیده گرفته شود و هزینه هر کلیک شما به طور پیوسته در حال افزایش باشد، وقتی شرکت‌های بزرگتر بیش از 100000 دلار در ماه برای تبلیغات دیجیتال هزینه می‌کنند، چگونه کسب‌وکارهای کوچک رقابت می‌کنند؟ در حال حاضر پاسخ را می توان در هک رشد.

به‌عنوان فن‌آوران بازاریابی، باید به‌شدت انحراف از هر چیزی را که برای ایجاد سرنخ‌ها امن و آشنا می‌دانیم، در نظر بگیریم.

بازاریابی قبلاً مکانی سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز برای حضور در جایی بود که از امتحان کردن چیزهای جدید نمی‌ترسیدیم، اما به نرخ کلیک 1% معتاد شده‌ایم، از نزدیک تماشا می‌کنیم و برای نرخ باز کردن ایمیل‌های بالا و اصلاح آن دعا می‌کنیم. فرم های ما برای نرخ تبدیل بهتر. ما به آرامی نوآوری و خلاقیت واقعی را از بازاریابی حذف می کنیم.

چرا هک رشد جواب می دهد؟

پس چه چیزی هک رشد را پاسخگو می‌کند؟ تا حدودی به این دلیل که قالب چیزهایی را که ما به دیدن آن عادت کرده ایم، چیزی که با نادیده گرفتن آن سازگار شده ایم، می شکند. در ذهن مشتریان ما به روش های منحصر به فردی نفوذ می کند که آنها عادت به دیدن آن ندارند. ذهن آنها نسبت به آنچه تجربه می کنند مستعد نیست.

هک رشد یک تاکتیک نیست، بلکه یک استراتژی است. هیچ “10 امتیاز برتر برای هک رشد بهتر” وجود ندارد، زیرا همیشه منحصر به فرد خواهد بود. شما از سیستمی به نفع خود استفاده می کنید که قبلا مورد سوء استفاده قرار نگرفته است. شما با انجام کاری غیرعادی و متفاوت، نحوه درک مردم از برند شما را تغییر می دهید. برای شما Trekkies در آنجا، مانند چرخش فرکانس‌های فازر است به طوری که Borg نمی‌تواند سپرهای خود را تطبیق دهد.

با انجام کاری که مخاطبان شما تجربه نکرده‌اند، می‌توانید خیلی راحت‌تر به ذهن آنها وارد شوید. شما در حال دور زدن موانعی هستید که آنها ناخواسته برای فیلتر کردن زمینه های بازاریابی ایجاد کرده اند.

اساسا، ایده این است که هک‌های رشد جدید را امتحان کنید تا زمانی که دیگر کارایی نداشته باشند، سپس به سراغ هک بعدی بروید. به یاد داشته باشید که، در هر کمپین، اثربخشی و است. نحوه تعامل افراد باید اندازه گیری شود تا بتوانید از هر تجربه یاد بگیرید.

خطرات فراوان است — اما ارزشش را دارد

دقیقاً مانند هر عرضه محصول جدید، هک رشد می‌تواند بسیار عالی باشد، یا می‌تواند بدون مشکل باشد. حتما از آنهایی که بمب می گذارند یاد بگیرید. شما سعی می‌کنید به روش‌های جدید (و امیدواریم غیرمزاحمانه) جلوی مشتریان خود بگیرید، اما مردم همیشه به تغییرات به خوبی واکنش نشان نمی‌دهند – بنابراین برهم زدن کامل تجربه آنها می‌تواند ضربه بزنید یا از دست بدهید.

هر کاری که انجام می دهید، راه هایی برای ارائه بینش یا ارزش جدید در هر فعالیتی پیدا کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که شما را به راه انداختن و فکر کردن در مورد کارهایی که می توانید انجام دهید آورده شده است:

  • از آنلاین و آفلاین با هم استفاده کنید تا چیزی جذاب و تعاملی ایجاد کنید. استفاده از واقعیت افزوده ممکن است شروع خوبی باشد!
  • از شبکه های اجتماعی به روشی استفاده کنید که هیچکس فکرش را نکرده است. شاید راه هایی برای ترکیب آنها با هم برای ایجاد یک معمای محتوای مسحورکننده پیدا کنید.
  • خدمات فناوری را که معمولاً ربطی ندارند برای انجام کاری جدید ترکیب کنید.

دریافت خرید اجرایی برای هک رشد

بسیاری از ما متأسفانه در شرکت‌هایی گیر کرده‌ایم که بازاریابی در آن‌ها تا حدودی یک تفکر بعدی است. گرفتن خرید اجرایی در این موارد به تلاش زیادی نیاز دارد و ممکن است نخواهید آن را “هک رشد” بنامید (حتی اگر جالب به نظر برسد).

تکلیف خود را در مورد کاری که می خواهید انجام دهید انجام دهید و برای فروش آماده باشید. حتی ممکن است برخی از همکاران تیم فروش خود را برای کمک به استخدام خود درآورید زیرا آنها عاشق این نوع کارها هستند و معمولاً گوش مدیران را دارند. شما باید به وضوح نشان دهید که در ازای آن چه انتظاراتی دارید، به چه منابعی نیاز دارید و چگونه موفقیت خود را اندازه گیری خواهید کرد.

زمان آن فرا رسیده است که محدودیت‌های فکری خود را دوباره به کار بگیریم و برای حل همه مشکلات تولید سرنخ هر ماه، تنها به SEM و ترافیک ارگانیک تکیه نکنیم. زمان آن رسیده است که هک نرخ رشد خود را شروع کنید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

جان پل مینز دانشمند ارشد Click Laboratory است، جایی که او تیم های تعامل و بهینه سازی شرکت را رهبری می کند. . او 20 سال تجربه در زمینه طراحی وب، بازاریابی آنلاین، تجزیه و تحلیل مشتری و تولید سرنخ دارد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *