اعلانیه
اعلانیه

Web Privacy and Securityکمتر از یک ماه مانده به Google تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی جدید رخ می دهد. مایکروسافت در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی تشویقی است. تغییر به خدمات آن به عنوان امن تر یا خصوصی تر. کنگره ایالات متحده هنوز سوال می پرسد. سرفصل ها تصویر نگران کننده ای را ترسیم کرده اند. اما کاربران گوگل تا حد زیادی نگران نیستند. این تعجبی ندارد. احتمالاً نباید باشند.

تفاوت بزرگی بین سیاست حفظ حریم خصوصی که حقوق جدیدی اعطا می کند و در واقع استفاده از آن حقوق وجود دارد. این همان چیزی است که من سعی کردم در اولین مقاله خود درباره تغییرات آتی Google توضیح دهم.

دلایل خوبی وجود دارد که چرا گوگل در حال حاضر خود را با FUD احاطه کرده است – ترس، عدم اطمینان و شک – چیزی است که شرکت می توانست از آن اجتناب کند. من آن را در مقاله دوم خود پوشش دادم در مورد تغییرات.

اکنون، زمان آن رسیده است که بررسی واقعیت را برای مشتری بالقوه نگران در مرکز قرار دهیم.

Google آنچه را که دیگران دوست دارند مایکروسافت انجام می دهند انجام می دهد

شاید یکی از شگفت‌انگیزترین چیزهایی که در پی تغییرات جدید دیدم، داستان اولیه واشنگتن پست بود، با یک تیتر بزرگ و ترسناک: Google تغییرات حریم خصوصی را در محصولات اعلام می کند. کاربران نمی توانند انصراف دهند.

اوه. نمی توان انصراف داد. هیچ راهی برای جلوگیری از G بزرگ از انجام هر کاری که می خواهد با شما نیست. خم شوید، آقا می‌توانم دیگری داشته باشم؟

واقعیت بسیار متفاوت است. بله، اگر می‌خواهید از یک محصول یا سرویس Google استفاده کنید که به حساب Google نیاز دارد – جایی که باید وارد شوید – نمی‌توانید از خط‌مشی رازداری کلی Google انصراف دهید. جستجو در وب، تماشای ویدیوهای YouTube — اینها فقط برخی از محصولاتی هستند که ورود به سیستم در آنها ضروری نیست.

با این وجود، گوگل را جزو آن شرکت‌های دیوانه دیگری بشمارید که شما را مجبور می‌کنند برای یک خط‌مشی رازداری اصلی که بر همه سرویس‌هایشان که نیاز به ورود به سیستم دارند، ثبت نام کنید.

اگر می‌خواهید برای Hotmail، رقیب مایکروسافت برای Gmail Google ثبت نام کنید، در نظر بگیرید:

این صفحه ثبت نام برای Hotmail است. به فلش های پایین توجه کنید. مورد اول به متنی اشاره می کند که می گوید:

یک شناسه Windows Live شما را به Hotmail، Messenger، Xbox LIVE و سایر سرویس‌های Microsoft می‌رساند

به عبارت دیگر، شما فقط برای Hotmail ثبت نام نمی کنید، محصولی واحد که از سایر محصولات مایکروسافت که از حساب Windows Live استفاده می کنند جدا می شود. شما در حال ثبت نام برای یک حساب Windows Live هستید، با خط مشی رازداری و شرایط که بر رابطه شما با Microsoft حاکم است.

به نظر می رسد اشتراک گذاری یک روش صنعتی است

اما صبر کنید! سیاست حفظ حریم خصوصی جدید گوگل به آن اجازه می دهد تا محتوا را بین دارایی های مختلف خود به اشتراک بگذارد. این چیزی است که در مورد آنچه اتفاق می افتد بسیار حیرت انگیز است، نه اینکه آنها یک خط مشی اصلی دارند!

بله، خط‌مشی جدید Google این اجازه را می‌دهد. این دقیقاً مانند مایکروسافت است، همانطور که دیروز توضیح دادم. از اصل حریم خصوصی خط‌مشی حاکم بر حساب‌های Windows Live:

به‌منظور ارائه تجربه‌ای منسجم‌تر و شخصی‌شده‌تر در تعاملات خود با Microsoft، اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق یکی از سرویس‌های مایکروسافت ممکن است با اطلاعات به‌دست‌آمده از سایر سرویس‌های Microsoft ترکیب شود.

Microsoft امروز با یک وبلاگ جدید منتشر شد post، این بار سرویس جیمیل گوگل را مورد انتقاد قرار می دهد و این ایده را مطرح می کند که اگر نمی خواهید اشتراک گذاری متقابل اتفاق بیفتد، تنها گزینه های شما ممکن است این باشد :

  • از مرورگرهای جداگانه برای جداسازی ورود به سیستم ارتباطات، اجتماعی و ویدیویی خود استفاده کنید
  • در طول روز به حساب‌های خود وارد شوید و از آن خارج شوید تا فعالیت‌های خاصی را در صورت نیاز از هم جدا کنید.

با این حال، همان خط مشی رازداری اصلی مایکروسافت این شرط را دارد:

با ورود به سیستم در یک سایت یا سرویس Microsoft، ممکن است به طور خودکار وارد سایت‌ها و سرویس‌های دیگر Microsoft شوید که از Windows Live ID استفاده می‌کنند.

چی؟ من فقط می‌خواستم ایمیلم را چک کنم، و شما مرا وارد ویدیوهای بینگ کردید! آیا مایکروسافت به راحتی می‌تواند اطلاعات من را بین سرویس‌هایی که همه به سبک Google هستند ترکیب کند؟

سبک باورنکردنی سیاست های حفظ حریم خصوصی

چه کسی می داند. همانطور که به مطالعه این خط مشی های حفظ حریم خصوصی در گوگل و مایکروسافت ادامه می دهم، جدای از تلاش برای بیدار ماندن و تلاش برای کنار گذاشتن اصطلاحات ناآشنا، هنوز سه فکر اصلی به ذهنم خطور می کند:

  • به‌طور کلی به نظر نمی‌رسد که تفاوت چندانی داشته باشد
  • آنها فاقد «منشور حقوق» درباره کارهایی هستند که انجام نخواهند داد
  • بدون وجود یک پنل کنترلی جامع مربوطه که به کاربران اجازه می‌دهد نحوه جمع‌آوری یا استفاده از داده‌ها را محدود کنند، معنی کمی دارند

سفری برای درک اینکه آیا “بازاریابی مجدد” جستجو در حال وقوع است یا خیر

این خط‌مشی جدید Google برای حریم خصوصی است. من یک سوال ساده را انتخاب می کنم که فکر می کنم بسیاری از مردم دوست دارند بدانند.

آیا خط‌مشی جدید به Google اجازه می‌دهد از سابقه جستجوی من به عنوان راهی برای هدف‌یابی تبلیغات برای من در حین وبگردی استفاده کند؟ به عبارت دیگر، اگر هنگام ورود به گوگل، «وام مسکن» را جستجو کنم، آیا تبلیغ‌کنندگان می‌توانند من را هدف قرار دهند تا اگر در وب‌سایت‌های غیر Google هستم – اما وب‌سایت‌هایی که تبلیغات Google را دارند – ممکن است آگهی‌هایی درباره وام‌های مسکن ببینم؟

این خط‌مشی در واقع می‌گوید که این کار را نمی‌کند، اما شما فقط در صورتی می‌دانید که اطلاعات زیادی در مورد نحوه عملکرد Google داشته باشید. این بخش است:

اطلاعات کوکی DoubleClick را با اطلاعات قابل شناسایی شخصی ترکیب نمی‌کنیم مگر اینکه رضایت شما را داشته باشیم.

شما باید درک کنید که کوکی DoubleClick چیزی است که گوگل می گوید برای انجام تبلیغات “مبتنی بر علاقه” استفاده می شود که ممکن است سناریوی هدف گیری سابقه جستجو را که در بالا توضیح دادم امکان پذیر کند.

من این را می‌دانم، زیرا وقتی از Google پرسیدم که آیا خط‌مشی جدید اجازه این کار را می‌دهد، به من اشاره کرد تا بگویم که مانع از آن می‌شود. خوانندگان منظم خط مشی رازداری چنین کمکی دریافت نمی کنند.

خط مشی تبلیغات موجود Google در واقع جزئیات زیادی در مورد کوکی DoubleClick دارد، اما تمام جزئیات به نظر می رسد به عنوان بخشی از حرکت برای داشتن یک خط مشی اصلی ساده تر و ظاهراً ساده تر از بین می رود.

خیلی زیاد.

سفر در بازاریابی مجدد بدون جستجو ادامه دارد

حتی خط‌مشی تبلیغات موجود Google هیچ اشاره‌ای به «بازاریابی مجدد نمی‌کند. ” هدف‌گیری مجدد نیز نامیده می‌شود، به این صورت است که تبلیغ‌کنندگان Google می‌توانند از قبل افراد را در سراسر وب با تبلیغات دنبال کنند.

این بر اساس آنچه شما جستجو کرده اید انجام نمی شود. در عوض، این روشی برای تبلیغ‌کننده‌ای است که شما را دیده است که به سایتش آمده‌اید تا شما را با یک کوکی ناشناس برچسب‌گذاری کند تا وقتی به سایت‌های دیگر در شبکه تبلیغاتی Google بروید، تبلیغ‌کننده بتواند شروع به نشان دادن تبلیغات خود به شما کند. شبکه‌های تبلیغاتی دیگر، از جمله مایکروسافت، به درک من این اجازه را می‌دهند.

یک مصرف کننده تا حدودی فهیم که نگران نحوه استفاده از تاریخچه جستجوی خود است، ممکن است فکر کند “هوم، آیا این بازاریابی مجدد است؟” و به خط مشی رازداری بروید تا ببینید چه چیزی پوشش داده شده است. همانطور که گفتم، نه در سیاست تبلیغات قدیمی و نه در سیاست جدید به این موضوع اشاره نشده است.

چکار دیگری ممکن است انجام دهند؟ مراجعه به داشبورد Google برای دکمه غیرفعال کردن بازاریابی مجدد کمک چندانی نمی کند. چیزی شبیه به این وجود ندارد. بخشی وجود دارد که “تاریخچه وب” اخیر من – که در واقع به معنای سابقه جستجوی من است – و پیوندی وجود دارد که می گوید “موارد را حذف کنید یا سابقه وب را پاک کنید.”

شکار انصراف

این پیوند در واقع یک گزینه انصراف بالقوه است. می دانید، یک انصراف مانند واشنگتن پست به شما گفت که نمی توانید انجام دهید؟ زیرا اگر روی آن پیوند کلیک کنم، در واقع می‌توانم تاریخچه وب خود را خاموش کنم (خوب، آن را در حالت مکث قرار دهید) فعال شد (نه این که پیوند این را به شما بگوید). و اگر آن را مکث کنم (و هر چیزی را که قبلاً جمع‌آوری شده است پاک کنم)، تمام آن نگرانی‌ها در مورد اینکه گوگل اکنون می‌تواند با جستجوهای گذشته من چه کند؟ پوف من هیچ جستجوی قبلی ندارم.

اما اوه. این طاقت فرسا بود. آیا نباید راه ساده‌تری برای من وجود داشته باشد تا مطمئن شوم که جستجوهایم به هدف‌گذاری مجدد مرتبط نیستند؟ به طور بالقوه، وجود دارد. ببینید، گوگل از یک روش استاندارد صنعتی برای پرچم‌گذاری کنترل‌های اطراف تبلیغات خود استفاده می‌کند. اینجا را ببینید:

این یک تبلیغ واقعی است که می‌دانم هدفش من بوده است، زیرا اخیراً به دنبال تعمیر مک هستم (به طور جدی، اپل، دو خرابی برد منطقی در MacBook پسرم؟ می‌دانم قدیمی است، اما دو تا؟). فلش را ببینید که به آن نماد مثلث عجیب اشاره می کند. اگر روی آن کلیک کنید، به این خواهید رسید page، به شما می گوید که نماد AdChoices است:

 نماد AdChoices در سایت‌هایی ظاهر می‌شود که از AdSense برنامه نمایش تبلیغات.

در حالی که Google اغلب بر اساس محتوای صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید به شما تبلیغات نشان می‌دهد، ما همچنین برخی از آگهی‌ها را بر اساس انواع وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید، مشاهده می‌کنید یا مکان‌هایی که با یک آگهی یا سایر محصولات Google پشتیبانی می‌شود، نشان می‌دهیم. خدمات تبلیغاتی.

در انجام این کار، Google نام شما یا اطلاعات شخصی دیگری درباره شما را نمی‌داند. Google به سادگی شماره ذخیره شده در مرورگر شما در کوکی DoubleClick را تشخیص می‌دهد و آگهی‌های مرتبط با علاقه و دسته‌های جمعیتی استنباط‌شده مرتبط با آن کوکی را نشان می‌دهد.

Omg، به نظر شما ممکن است برخی از این زبان واضح در خط مشی رازداری جدید که Google از آن هیجان زده است وارد شود؟ و شاید، فقط شاید، چیزی می توانست درج شود که بگوید “و اتفاقاً ما از سابقه جستجوی شما استفاده نمی کنیم.” و شاید، فقط شاید، اگر می‌خواستم انصراف دهم، کنترل به این سفر نیاز نداشت:

آن فلش را می بینید؟ این به پیوندی اشاره می کند که باید از آن برای خاموش کردن تبلیغات شخصی استفاده کنید. دکمه‌های غول‌پیکر برای «تعریف AdSense» یا «Try AdWords» و کمی زمزمه، «یا انصراف از تبلیغات شخصی‌شده».

وقتی به آن صفحه می روید، حتی دکمه انصراف را دریافت نمی کنید. نه، هنوز یک کلیک دیگر فاصله دارد:

به‌طور پیش‌فرض، اگر نمایه‌ای دارید که ایجاد شده است، به شما نشان داده می‌شود که Google به آن چه فکر می‌کند به آن علاقه دارید و همچنین سن و جنسیت فرضی شما.

توجه جانبی: آنچه گوگل به وضوح درباره شما نمی داند

افراد خوب سرگرم کننده نگاه کردن به گوگل در مورد آن، اما باید برای هرکسی که از هیولای داده های گوگل می ترسد دلگرم کننده باشد. این نشان می‌دهد که این یک نمایه ناشناس است که با نمایه شخصی شما پیوند داده نشده است، در صورتی که شما صریحاً دروغ نگویید، Google سن و جنسیت واقعی شما را می‌داند.

همچنین، به هر حال، دقیقاً نشان می‌دهد که بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی هنگام تنظیم یک برنامه در مورد شما چه اشتباهی می‌کنند. باور کنید، با همه تبلیغات تامپونی که به نظر می رسد در ارتباط با نمایش هایم است، مطمئن هستم که تبلیغ کنندگانی هستند که فکر می کنند من یک زن هستم.

انصراف وجود دارد!

اما بله، اگر روی پیوند انصراف کلیک کنم، در نهایت می‌توانم راهی برای انصراف از آن بازاریابی مجدد پیدا کنم:

پس از همه اینها، شایان ذکر است که بازاریابی مجدد هیچ ارتباطی با خط مشی رازداری Google ندارد. حتی اگر هرگز یک حساب Google ایجاد نکنید، و بنابراین هرگز با خط‌مشی رازداری موافقت نکنید، هدف‌گیری مجدد از طریق کوکی‌های ناشناس برای شما اتفاق می‌افتد.

در پایان، من تلاش زیادی کردم تا بفهمم که آیا خط‌مشی رازداری اجازه یک چیز را می‌دهد یا خیر – توانایی من برای استفاده از سابقه جستجوی من برای هدف قرار دادن من با تبلیغات.

من فقط از اسناد خود Google متوجه سردرگمی و شک فراوانی شدم. اعلامیه‌ای از طرف Google که در شرف وقوع است تغییری در خط‌مشی رازداری وجود دارد و این امر باعث می‌شود که مطبوعات و رقبا به راحتی در یک عامل ترس شرکت کنند.

بیایید درباره کنترل‌های حریم خصوصی صحبت کنیم

این ناراحتی من از همه اینها بود، که فکر می کردید Google بهتر می دانست. که فکر می‌کنید آن‌ها از درس‌هایی که فیس‌بوک در سال ۲۰۱۰ آموخته‌اند و کنترل‌های حریم خصوصی بهتری را کشف کرده‌اند. در نظر بگیرید که چه چیزی در فیس بوک به دست می آید:

آن داشبورد کامل نیست. به نظر می رسد از زمانی که Drill (Down), Baby, Drill خود را نوشتم، بهبود یافته است. : تنظیمات حریم خصوصی «ساده» جدید فیس بوک هنوز بسیار پیچیده است داستان در سال 2010. با این وجود، اگر جرات دارید جزئیات را دقیق کنید، می تواند بسیار طاقت فرسا باشد.

آنچه Google به آن نیاز دارد این است که این نوع داشبورد کنترل حریم خصوصی، فقط بهتر است. اتفاقاً به نظر می رسد که مایکروسافت نیز به یکی نیاز دارد. این به این دلیل است که همه چیزهایی که من در بالا با Google انجام دادم؟ من باید همین کار را با مایکروسافت انجام دهم (حتی اگر یک داشبورد اصلی خود را در اینجا دارد).

مایکروسافت شما را نیز به یک سفر می برد

با مایکروسافت، باید:

در آنجا متوجه شدم که به نظر می‌رسد مایکروسافت حق دارد از سابقه جستجوی من برای هدف قرار دادن من با تبلیغات در حین وبگردی استفاده کند. نمی توانم بگویم که آیا مایکروسافت واقعاً این کار را انجام می دهد یا خیر. اما من می‌توانم با استفاده از یک صفحه مشابه با آنچه Google در اختیار دارد انصراف بدهم، یا می‌توانم سابقه جستجوی خود را در مایکروسافت پاک کنم. من می توانم این کار را در Google انجام دهم.

آیا به شرکت اعتماد دارید، نه به سیاست حفظ حریم خصوصی آن

اجازه دهید به جایی که شروع کردم برگردم. آیا باید از تغییرات جدید حریم خصوصی Google ترسید؟ برای ثبت، گوگل می گوید که سیاست حفظ حریم خصوصی عمدتاً در حال تغییر است تا به آن اجازه دهد:

  • به طور بالقوه کارهایی را که در YouTube انجام می دهید با سایر محصولات Google به اشتراک بگذارید
  • از سابقه جستجوی خود با سایر محصولات Google استفاده کنید

اگر آنها کاملاً شما را عصبانی می کنند، مایکروسافت آماده است تا به شما امکان جستجو و تماشای ویدیوها را در آنجا بدهد. البته، همانطور که می توانم بگویم، مایکروسافت در حال حاضر همه همان حقوقی را دارد که Google اکنون برای خود اعطا می کند.

این بدان معناست که، در نهایت، بیشتر به این موضوع می‌پردازیم که در ابتدا به Google و مایکروسافت اعتماد دارید یا نه، نه اینکه به نظر می‌رسد سیاست‌های حریم خصوصی با کلمات کلی آنها اجازه می‌دهد. بنابراین اگر از قبل به Google اعتماد دارید، احتمالاً خوب هستید.

کاربران Google آرام به نظر می رسند

مطمئناً، به نظر نمی رسد که کاربران فعلی Google نگران باشند. اینجا را نگاه کنید:

اینها جدیدترین بحث‌هایی هستند که در تالار گفتمان پشتیبانی خود Google انجام می‌شود. هیچ نگرانی در مورد تغییرات حریم خصوصی در آنجا وجود ندارد. یک جستجوی خط مشی رازداری در انجمن ها، و تعداد انگشت شماری از موضوعات، توسط چند نفر وجود دارد. این به معنای واقعی کلمه چیزی از میلیون ها کاربر گوگل نیست.

اما تزلزل روابط عمومی واقعی است

این بدان معنا نیست که کل این موضوع مشکل بزرگی برای Google نبوده است. در حالی که کاربران فعلی آن احتمالاً بیشتر از تغییرات مربوط به اطلاعیه‌های حفظ حریم خصوصی که دریافت می‌کنند، آزار می‌دهند، فضای گسترده‌تر فناوری و رسانه‌های جریان اصلی، می‌توانم بگویم که به تزلزل روابط عمومی در اینجا نگاه می‌کند – به دنبال یک روابط عمومی بر سر Search Plus Your World – و کمی ایمان را از دست می دهد.

این می تواند در جریان اصلی کاربران قرار بگیرد، همانطور که در گرافیتی ضد گوگل، استیو مارتین جوک: نشانه هایی از تغییر تصورات گوگل برای بدتر شدن؟ داستان هفته گذشته.

این مشکلی است که مایکروسافت بدیهی است سعی می کند از آن استفاده کند – و هی، مایکروسافت مجموعه ای از محصولات و خدماتی دارد که ممکن است مردم بخواهند در نظر بگیرند، نه به این دلیل که از نظر حریم خصوصی بسیار بهتر هستند (این موضوع قابل بحث است) بلکه صرفاً به این دلیل است که آنها محصولات خوبی نیز دارند.

مشکل روابط عمومی برای Google بسیار بدتر از آنچه من فکر می کنم در مورد کاربران واقعی آن وجود دارد به نظر می رسد. به گمان من، این کاربران یا به گوگل اعتماد دارند یا به آنها اهمیت نمی دهند. این یک شرکت بزرگ دیگر است. چه کاری می خواهید انجام دهید؟

دو آرزو: منشور حقوق و کنترل‌های حریم خصوصی

من را با دو چیز به پایان می‌برم که دوست دارم از همه اینها بیرون بیاید:

  • منشور حقوق حریم خصوصی داده‌ها از شرکت‌های فردی که به وضوح به زبان ساده آنچه را که با داده‌های ما انجام نمی‌شود توضیح می‌دهد
  • مجموعه ای متمرکز و قابل درک از کنترل ها برای محدود کردن نحوه جمع آوری و استفاده از داده ها

من از Google، Microsoft و هر شرکت بزرگی که داده‌های افراد را جمع‌آوری می‌کند، می‌خواهم. می‌دانید، مانند آن شرکت‌های زشت دیگری که به نظر می‌رسد اعضای کنگره ایالات متحده به آنها نامه نمی‌فرستند، شرکت‌های کارت اعتباری، دفاتر اعتباری و سوپرمارکت‌ها با کارت‌های وفاداری.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *