اعلانیه
اعلانیه

نظرسنجی: 87 درصد می‌خواهند «ردیابی نکنید» تا از بازاریابان فرار کنند

شکاف بزرگی بین استفاده تهاجمی روزافزون بازاریابان از داده ها و تمایل مصرف کنندگان برای ردیابی و هدف قرار نگرفتن وجود دارد. این موضوع جدیدی نیست. اما یک نظرسنجی جدید از شرکت بازاریابی اجتماعی Communispace این شکاف را نشان می‌دهد.

این شرکت سال گذشته یک نظرسنجی آنلاین از مصرف کنندگان انجام داد (n=8343)، با پاسخ دهندگان از چندین کشور. اما اکثر آنها (87 درصد) از ایالات متحده بودند. نتیجه گیری قاطع این است که مصرف کنندگان به حفظ حریم خصوصی بسیار اهمیت می دهند و نگران داده کاوی و ردیابی هستند.

بارزترین یافته نظرسنجی این است که 87 درصد در صورت موجود بودن دکمه «ردیابی نشدن» را فعال می‌کنند یا روی آن کلیک می‌کنند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که 30 درصد قابل توجهی از پاسخ دهندگان مایل به پرداخت نوعی حق بیمه یا هزینه اضافی برای جلوگیری از دستیابی بازاریابان به داده های آنها هستند.

Do Not Track

با وجود این احساسات قوی، مصرف‌کنندگان مایلند داده‌های خود را با معاملات، امتیازها یا تخفیف‌ها مبادله کنند. افراد جوان‌تر نسبت به مصرف‌کنندگان مسن‌تر تمایل بیشتری به انجام این کار دارند: «۶۰ درصد از هزاره‌ها با کمال میل داده‌های خود را برای کوپن‌ها یا تبلیغات به اشتراک می‌گذارند، در حالی که فقط ۳۸ درصد از نسل خاموش این را می‌گویند.»

با توجه به خصومت آشکار با داده کاوی و هدف گذاری در نظرسنجی، قیمت اشتراک داده مصرف کننده نسبتاً ارزان بود. Communispace متوجه شد که ۷۰ درصد داده‌های خود را تنها با ۵ درصد تخفیف به اشتراک می‌گذارند. این ممکن است به جای شدت احساسات آنها منعکس کننده این باشد که مصرف کنندگان ارزش واقعی اطلاعات شخصی خود را نمی دانند.

Price of data sharing

وقتی نوبت به خرید چیزی یا انجام تحقیقات آنلاین می‌رسد، اکثر پاسخ‌دهندگان نظرسنجی می‌خواستند کاری انجام دهند مانند استفاده از موتور جستجو یا رفتن به سایتی که می‌توانند تحقیقات خود را انجام دهند. فقط یک اقلیت کوچک (14 درصد) می خواستند به طور منفعلانه پیشنهادات را بر اساس دسته مخاطب، رفتار آنلاین یا سابقه جستجو دریافت کنند.

شاید جالب‌تر از همه، نزدیک به یک چهارم پاسخ‌دهندگان (24 درصد) به نوعی رویکرد ترکیبی علاقه‌مند بودند که در آن علایق خرید خود را به فروشندگان منتخب «اعلام می‌کردند» و سپس از آن‌ها دعوت می‌کردند تا برای کسب‌وکارشان به سبک RFP پیشنهاد دهند. .

Push vs. Pull

بسیاری از آژانس‌ها و بازاریابان این داده‌ها را با توجیه‌های پدرانه‌ای مانند «مصرف‌کنندگان واقعاً نمی‌دانند چه می‌خواهند» یا «آنچه مصرف‌کنندگان می‌گویند و آنچه انجام می‌دهند چیزهای متفاوتی هستند» رد می‌کنند. هنوز دیگران چیزهایی مانند «مصرف‌کنندگان آگهی‌های مرتبط می‌خواهند» خواهند گفت. آنها فکر می کنند چگونه این اتفاق می افتد؟»

علیرغم این موارد آشنا، مصرف‌کنندگان در تمایل خود به عدم ردیابی یا گرفتن داده‌هایشان (و انتقال یا فروش در پس‌زمینه) بدون اطلاع آنها کاملاً ثابت بوده‌اند. برای مثال‌های بیشتر، داستان‌های زیر را ببینید.

مدخلهای مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *