اعلانیه
اعلانیه

نظرسنجی: موبایل در خریدهای تعطیلات بزرگ ظاهر خواهد شد

یک نظرسنجی از پورتال خرید آنلاین PriceGrabber استدلال می‌کند که دستگاه‌های تلفن همراه نقش مهمی در خرید تعطیلات امسال خواهند داشت. بنابراین برای همه آن بازاریابان و خرده فروشانی که هنوز استراتژی موبایلی ندارند: به شما هشدار داده شده است. داده‌های PriceGrabber از نظرسنجی آنلاین ایالات متحده که طی دو هفته در ماه سپتامبر انجام شد، به دست آمده است. این نظرسنجی 2469 پاسخ داشت.

این نظرسنجی نشان داد که 31 درصد از مصرف‌کنندگان «از قبل برنامه‌های مربوط به خرید را در گوشی هوشمند خود دارند» و 82 درصد از آن‌ها قصد دارند از آن‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه در تعطیلات استفاده کنند. تقریباً یک سوم از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند “آنها قصد دارند برنامه های خرید جدیدی را برای آماده شدن برای فصل تعطیلات 2012 بارگیری کنند.”

چه نوع برنامه هایی؟

شما حدس زدید: برنامه های کوپن. هفتاد درصد برنامه‌های کوپن را به‌عنوان دسته برتر برنامه‌هایی که قصد دانلود کردن داشتند، نام بردند. پس از آن در اینجا سلسله مراتب برنامه ها/ابزارهای خرید تعطیلات مورد نظر طبق نظرسنجی آمده است:

  • 66 درصد — مقایسه برنامه‌های خرید
  • 63 درصد — برنامه‌های بررسی قیمت
  • 54 درصد — برنامه های معاملات جمعه سیاه.
  • 43 درصد — برنامه‌های روز (مانند Groupon)
  • 32 درصد — ماشین حساب قیمت (برای تعیین تخفیف، مالیات و کل هزینه خرید)
  • 30 درصد — برنامه های لیست هدیه

دستگاه کوچک، بلیط بزرگ

به نظر می‌رسد برخی از موانع در برابر خریدهای بزرگ در دستگاه‌های تلفن همراه در حال از بین رفتن هستند:

  • 42 درصد از مصرف کنندگان قصد دارند اقلام بلیط بزرگ و کوچک را با یک برنامه خرید تلفن همراه خریداری کنند
  • 41 درصد اقلام بلیط کوچک زیر 100 دلار می‌خرند
  • 10 درصد قصد دارند همه هدایای تعطیلات را از طریق برنامه های تلفن همراه خریداری کنند
  • 7 درصد اقلام بلیط بزرگ بیش از 100 دلار می‌خرند

صرفه جویی در مصرف گاز، افزایش بهره وری

برخی از مصرف‌کنندگان به دنبال استفاده از تجارت الکترونیکی برای جلوگیری از شلوغی و افزایش کارایی به خرید تعطیلات خود هستند. تقریبا نیمی از این پاسخ دهندگان PriceGrabber گفتند که امسال سفرهای کمتری به مکان های خرده فروشی انجام خواهند داد:

  • 45 درصد از مصرف کنندگان گفتند که احتمالاً به همان میزان به فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی سفر می کنند
  • 7 درصد سفرهای بیشتری به فروشگاه‌ها را نشان دادند
  • 48 درصد گفتند امسال سفرهای کمتری داشته اند

می‌توانیم فرض کنیم که جمعیتی که توسط PriceGrabber مورد بررسی قرار گرفته‌اند نسبت به جمعیت کلی مصرف‌کنندگان ایالات متحده، آگاهی بیشتری برای خرید داشتند. در نتیجه این یافته ها ممکن است نماینده مالکان گوشی های هوشمند به طور کلی یا بازار گسترده تر نباشد.

آنچه که این نظرسنجی نشان می‌دهد این است که مصرف‌کنندگان به شدت از برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند تا به آنها در تحقیق در مورد محصولات، مقایسه قیمت‌ها و در غیر این صورت صرفه‌جویی در هزینه در طول خرید تعطیلات سه ماهه چهارم کمک کنند. همچنین استدلال می‌کند که تجارت سیار در سه ماهه چهارم به عنوان زیربخشی از تجارت الکترونیک کلی شاهد رشد معنی‌داری خواهد بود.

به مفاهیم ROI جدید نیاز دارید

بسیاری از بازاریابان به دلیل فقدان آشکار ROI واضح از پرش تهاجمی به تلفن همراه خودداری می کنند. با این حال، از آنجایی که رفتار و استفاده مصرف‌کننده تلفن همراه با رفتار کاربر رایانه شخصی متفاوت است، به تعاریف و مفاهیم ROI جدیدی نیاز داریم.

علی‌رغم یافته‌های بالا در مورد خریدهای تجارت سیار مورد نظر، اکثر کاربران در تلفن‌های هوشمند «تبدیل» نمی‌کنند. گوگل و دیگران دریافته اند که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از چندین دستگاه استفاده می کنند در همان روز برای تحقیق و خرید چیزها. تلفن هوشمند مرکزی برای تحقیقات مصرف‌کننده است، اما تبدیل‌ها اغلب در فروشگاه‌ها، رایانه شخصی یا تبلت‌ها انجام می‌شود.

با این وجود، بازاریابانی که در سه ماهه چهارم با موبایل کنار می‌روند ممکن است متوجه شوند که توانایی تأثیرگذاری بر خریدهای مصرف‌کننده آفلاین یا در فروشگاه را از دست می‌دهند و در فروش آنلاین نیز در مقابل رقبا شکست می‌خورند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *