اعلانیه
اعلانیه

مطالعه: نقش بازاریابان در حال تغییر است. آنچه آنها برای موفقیت نیاز دارند

آیا بازاریاب ها آنچه را که موعظه می کنند عمل می کنند؟ و آیا برای آن پاداش می گیرند؟ در صنعتی که بهترین شیوه‌ها در نتیجه فناوری و روندهای جدید دائماً در حال تغییر هستند، بازاریابان باید همین روند را ادامه دهند. آن‌ها باید خود را مرتبط نگه دارند تا مارک‌هایشان را نیز مرتبط نگه دارند.

به نظر می‌رسد که امروزه بازاریابان مشتاق گسترش مجموعه مهارت‌های خود هستند، اما بسیاری نمی‌دانند چگونه. علاوه بر این، این بازاریابان همه استراتژی‌های «زود» را می‌دانند، اما بسیاری از آنها در کار خود استفاده نمی‌کنند. با وجود این، بسیاری از بازاریابان در سال گذشته شاهد ارتقاء و افزایش حقوق راحت بودند و میانگین حقوق همچنان در صنعت بازاریابی جستجو رقابتی است.

بازاریاب سرگشته

بر اساس “%D8%AF%D8%B1%20%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C%20%D9%BE%D8%B1%20%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C%20%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%D8%8C%2064%20%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF%20%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C%20%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1%20%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86%D8%AF%20%DA%A9%D9%87%20%D9%86%D9%82%D8%B4%20%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%20%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87%20%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1%20%DA%A9%D9%86%D8%AF.%20.adobe.com/content/dam/Adobe/en/solutions/digital-marketing/pdfs/adobe-digital-roadblock-survey.pdf” target=”_blank” rel=”noopener”>مسدود دیجیتالی” گزارش توسط Adobe. و در حالی که 40 درصد گفتند که می خواهند نقش خود را به عنوان یک بازاریاب دوباره ابداع کنند، تنها 14 درصد احساس کردند که می دانند چگونه.

Adobe Marketing Survey

این فقط سرعت تغییر نیست که نقش بازاریابان را تغییر می‌دهد. 73 درصد به افزایش تعداد کانال ها و پلتفرم های مورد نیاز برای دستیابی به مخاطبان به عنوان محرک اشاره کردند. این به معنای مهارت های جدید برای به کارگیری و چیزهای جدید برای یادگیری است.

به‌ویژه در شرکت‌هایی که مبلغ قابل توجهی را صرف بازاریابی می‌کنند، اختراع مجدد کلیدی است و 82 درصد گفته‌اند که بازاریابان برای موفقیت باید خود را دوباره اختراع کنند.

adobe-digital-roadblock-marketers-reinvention

(برای بزرگنمایی کلیک کنید.)

گاهی اوقات ادامه دادن کار چندان آسانی نیست، که تمرین آنچه را که موعظه می‌کنید سخت‌تر می‌کند. بر اساس نظرسنجی Adobe، 39 درصد از بازاریابان گفتند که «اول اجتماعی فکر کردن» چیزی است که می‌گویند، اما خودشان خیلی خوب عمل نمی‌کنند. و 49 درصد از بازاریابان هنوز در مورد هزینه‌های بازاریابی «اعتماد به دل» دارند، که در تضاد با توصیه‌هایی است که بسیاری به صورت روزانه توصیه می‌کنند.

adobe-digital-roadblock-marketers-trust-gut

(برای بزرگنمایی کلیک کنید.)

اگر در یک محیط بازاریابی سازمانی هستید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • زمانی که پلتفرم‌ها و کانال‌های جدید در ترکیب بازاریابی معرفی می‌شوند، آموزش منظم ارائه دهید
  • اطمینان حاصل کنید که تیم شما در مورد آخرین گواهینامه های موجود در حوزه تمرکز خود به روز است
  • فرصت هایی را برای اعضای تیم بیابید تا یکدیگر را آموزش دهند، روش ها و شیوه هایی را به اشتراک بگذارند که می تواند مجموعه مهارت های موجود آنها را افزایش دهد

نقش های بازاریابی و پاداش آنها

بازاریابان دیجیتال در یک وضعیت دائمی از رشد حرفه ای هستند. در واقع، 61 درصد از افراد مورد بررسی برای BrightEdge “2014 Search Marketer” نشان داد که در سال 2013 یک تبلیغ برای تیم آنها وجود داشته است.

به همراه آن، مسئولیت بیشتر (79 درصد)، افزایش حقوق (63 درصد) و عناوین بالاتر (57 درصد) به وجود آمد.

BrightEdge 2014 Search Survey

مهارت هایی که بازاریابان برای موفقیت نیاز دارند

این چشم‌انداز دائماً در حال تغییر بازاریابی دیجیتال به معنای ایجاد مجموعه‌های مهارتی است که بازاریاب را مرتبط و آماده برای تبلیغات نگه می‌دارد.

Kirill Kronrod، مدیر ارشد سئوی جهانی در Adobe Systems، معتقد است که توانایی تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها برای بازاریابانی که به دنبال حفظ برتری هستند، بسیار مهم است. او گفت: «برای سازمان‌های بزرگ‌تر، ما واقعاً باید اعداد را درک کنیم، بنابراین مهارت‌های تحلیلی تمرکز بزرگی برای بازاریابان وب خواهد بود.

مهارت‌های حرفه‌ای دیگری که او گفت در محیط بازاریابی امروزی حیاتی است عبارتند از:

  • قابلیت اولویت‌بندی زمانی که پروژه‌ها و حوزه‌های تأثیرگذاری متعددی وجود دارد. «سئوها باید تحلیل‌های «تأثیر در مقابل دشواری» را اجرا کنند تا مطمئن شوند که روی تأثیرگذارترین حوزه‌ها تمرکز می‌کنیم.
  • تخصص در موضوع – به طور خاص، دانستن محصولات/خدمات/راه حل هایی که برند به بازار عرضه می کند.
  • مهارت های فنی SEO، با تجربه توسعه و کدنویسی “ضروری” است.

کرونرود گفت که صرف نظر از مجموعه مهارتی که یک بازاریاب دارد، نحوه واکنش آنها به تغییرات بسیار مهم است. «یکی از مهارت‌هایی که به راحتی قابل تعیین نیست این است که چگونه به SEO نگاه کنیم. مدیر سئو به یک ذهنیت راه اندازی نیاز دارد. شما هرگز نمی توانید استراحت کنید؛ شما هرگز نمی توانید بگویید، “خوب، پروژه در حال حاضر انجام شد.” شما باید تکراری باشید و خارج از چارچوب فکر کنید.”

با توجه به اینکه جنبه خلاقانه بازاریابی سنتی به طور فزاینده ای با جنبه فنی و تحلیلی بازاریابی وب همگرا می شود، ایجاد تیم هایی که تعادل مناسبی بین هر دو داشته باشند باعث ایجاد هماهنگی در بازاریابی می شود.

Kronrod گفت: «ما با داده ها پیشتاز هستیم، اما به تجربه کاربر فکر می کنیم تا مطمئن شویم محتوای بسیار جذابی داریم. این قطعاً یک تعادل است.”

برای اینکه بیشترین بهره را از تیم های بازاریابی خود ببرید:

  • ابتدا، فرصت های بازاریابی برند خود را تجزیه و تحلیل کنید، سپس تخصیص بودجه و کارمندان بر اساس اولویت های شما. به این ترتیب، نقش ها به وضوح مشخص می شوند و استعدادهای تخصصی تر می توانند شکوفا شوند.
  • به دنبال کارکنانی باشید که نه تنها ترکیب مناسبی از مهارت‌های بازاریابی، بلکه روش‌های انعطاف‌پذیری برای تفکر و کار دارند که به تیم‌های شما امکان می‌دهد در مواجهه با تغییرات چابک باشند.

«شما باید مدیر عامل برنامه خود باشید. شما نمی توانید فقط منتظر بمانید تا کسی مسئولیت شما را مشخص کند. شما باید واقعاً خودتان رانندگی کنید،» کرونرود گفت.

حقوق بازاریابی دیجیتال

اکنون زمان بازاریابان توانمند است. با پرداخت رقابتی برای مهارت‌های رقابتی، متخصصان بازاریابی عاقلانه هستند که به برندهایی متصل شوند که برای این مجموعه مهارت‌ها ارزش قائل هستند، زیرا آنها برای اجرای برنامه‌های بازاریابی پیشرفته تلاش می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی BrightEdge، از 63 درصدی که در سال گذشته افزایش حقوق را تجربه کردند، اکثریت (55 درصد) شاهد افزایش 10 تا 25 درصدی بودند. با توجه به اینکه میانگین افزایش دستمزد در شرکت‌های متوسط ​​تا بزرگ انتظار می‌رود 3 درصد در سال 2014.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

جیم یو بنیانگذار و مدیر عامل BrightEdge، پلتفرم پیشرو در عملکرد محتوای سازمانی و SEO است. او تخصص عمیق در توسعه و بازاریابی پلتفرم‌های نرم‌افزاری بزرگ بر اساس تقاضا را با تجربه عملی در روش‌های دیجیتال، محتوا و سئو پیشرفته ترکیب می‌کند

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *