اعلانیه
اعلانیه

مطالعه: تنها 20 درصد از CMO ها از رسانه های اجتماعی برای تعامل با مشتری استفاده می کنند

social-media-conversation-featuredدر سری خود از گزارش‌های بررسی‌شده از مدیران سطح C، آخرین مطالعه IBM تنها 20 درصد از افسران ارشد بازاریابی از شبکه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان به عنوان بخشی از کار دیجیتالی خود استفاده کردند تلاش‌های rketing، و تعداد فزاینده‌ای از حجم داده‌های موجود غرق شده‌اند.

مصاحبه با 524 CMO از سراسر جهان و در صنایع مختلف، مطالعه IBM نشان داد که تعداد CMOهایی که احساس می‌کنند برای تفسیر داده‌های موجود مجهز نیستند، در سه سال گذشته افزایش یافته است:

در سال 2011، 71 درصد از CMOهایی که با آنها مصاحبه کردیم به ما گفتند که برای مقابله با انفجار داده ها آمادگی لازم را ندارند. امروز، 82 درصد کامل این احساس را دارند.

در حالی که تنها 20 درصد از CMOهای مورد بررسی از شبکه‌های اجتماعی برای تعامل و همکاری با مشتریان استفاده می‌کردند، حتی تعداد کمتری (13 درصد) ادعا می‌کردند که تجزیه و تحلیل پیشرفته را برای جلب بینش مشتری در تمام نقاط تماس پیاده‌سازی کرده‌اند.

ابتکارات دیجیتالی اجرا شده توسط CMOها:

IBM CMO study digital implementations

یکی از مدیران ارشد صنعت بیمه از نیوزلند گفت: “ما می دانیم که می خواهیم چه کاری انجام دهیم، بزرگترین چالش ما ایجاد زیرساخت داده است.”

IBM ادعا می کند که شکاف قابل توجهی بین آرزوهای CMO و اقدامات آنها وجود دارد. بر اساس این گزارش، “این سوال وجود دارد که آیا CMO ها به اندازه کافی سریع حرکت می کنند تا با سرعتی که در آن چشم انداز تجاری در حال تحول است همگام شوند.”

نتایج مطالعه نشان داد که بیش از 90 درصد از CMOهای مورد بررسی قصد استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته (پیش‌بینی‌کننده) را در سه تا پنج سال آینده دارند. همین امر در مورد برنامه های تلفن همراه نیز صدق می کند.

CMOهای فناوری دیجیتال قصد دارند در 3 تا 5 سال آینده استفاده کنند:

IBM CMO study Intended use of digital technologies

این مطالعه مجموعه شرکت‌کنندگان در نظرسنجی را به سه گروه تقسیم کرد: «سنت‌گرایان» که از نظر استراتژی‌های دیجیتال بسیار کم کار می‌کنند، «استراتژیست‌های اجتماعی» که «پتانسیل رسانه‌های اجتماعی را تشخیص داده‌اند» اما از تحلیل‌های پیشرفته استفاده نمی‌کنند، و « Digital Pacesetters» که در صدر بازی خود قرار دارند.

IBM ادعا می‌کند شرکت‌هایی که درک عمیقی از مشتریان خود دارند – شرکت‌هایی که Paceseters دیجیتالی تلاش‌های بازاریابی خود را رهبری می‌کنند – 60 درصد بیشتر احتمال دارد که «بیشتر عملکرد» مالی باشند (سازمان‌هایی که در رشد درآمد و سودآوری در مقایسه با همتایان خود در صنعت برتر هستند).

این مطالعه همچنین نشان داد شرکت‌هایی با CMO و CIO که “به خوبی با هم کار می کنند” 76 درصد بیشتر از نظر درآمد و سودآوری عملکرد بهتری دارند.

مطالعه کامل IBM CMO را می‌توانید در اینجا بیابید: پیشرفت از چالش: چگونه CMOها می توانند شروع به بستن شکاف آرزویی کنند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

Amy Gesenhues سردبیر ارشد رسانه درب سوم بود که آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های Marketing Land، Search Engine Land و MarTech Today را پوشش می‌داد. از سال 2009 تا 2012، او یک ستون نویس سندیکایی برنده جایزه برای تعدادی از روزنامه های روزانه از نیویورک تا تگزاس بود. او با بیش از ده سال تجربه مدیریت بازاریابی، در انواع نشریات سنتی و آنلاین از جمله MarketingProfs، SoftwareCEO و Sales and Marketing Magazine همکاری داشته است. مقالات امی را بیشتر بخوانید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *