مصاحبه با 524 CMO از سراسر جهان و در صنایع مختلف، مطالعه IBM نشان داد که تعداد CMOهایی که احساس میکنند برای تفسیر دادههای موجود مجهز نیستند، در سه سال گذشته افزایش یافته است:
در سال 2011، 71 درصد از CMOهایی که با آنها مصاحبه کردیم به ما گفتند که برای مقابله با انفجار داده ها آمادگی لازم را ندارند. امروز، 82 درصد کامل این احساس را دارند.
در حالی که تنها 20 درصد از CMOهای مورد بررسی از شبکههای اجتماعی برای تعامل و همکاری با مشتریان استفاده میکردند، حتی تعداد کمتری (13 درصد) ادعا میکردند که تجزیه و تحلیل پیشرفته را برای جلب بینش مشتری در تمام نقاط تماس پیادهسازی کردهاند.
ابتکارات دیجیتالی اجرا شده توسط CMOها:
یکی از مدیران ارشد صنعت بیمه از نیوزلند گفت: “ما می دانیم که می خواهیم چه کاری انجام دهیم، بزرگترین چالش ما ایجاد زیرساخت داده است.”
IBM ادعا می کند که شکاف قابل توجهی بین آرزوهای CMO و اقدامات آنها وجود دارد. بر اساس این گزارش، “این سوال وجود دارد که آیا CMO ها به اندازه کافی سریع حرکت می کنند تا با سرعتی که در آن چشم انداز تجاری در حال تحول است همگام شوند.”
نتایج مطالعه نشان داد که بیش از 90 درصد از CMOهای مورد بررسی قصد استفاده از تجزیه و تحلیل پیشرفته (پیشبینیکننده) را در سه تا پنج سال آینده دارند. همین امر در مورد برنامه های تلفن همراه نیز صدق می کند.
CMOهای فناوری دیجیتال قصد دارند در 3 تا 5 سال آینده استفاده کنند:
این مطالعه مجموعه شرکتکنندگان در نظرسنجی را به سه گروه تقسیم کرد: «سنتگرایان» که از نظر استراتژیهای دیجیتال بسیار کم کار میکنند، «استراتژیستهای اجتماعی» که «پتانسیل رسانههای اجتماعی را تشخیص دادهاند» اما از تحلیلهای پیشرفته استفاده نمیکنند، و « Digital Pacesetters» که در صدر بازی خود قرار دارند.
IBM ادعا میکند شرکتهایی که درک عمیقی از مشتریان خود دارند – شرکتهایی که Paceseters دیجیتالی تلاشهای بازاریابی خود را رهبری میکنند – 60 درصد بیشتر احتمال دارد که «بیشتر عملکرد» مالی باشند (سازمانهایی که در رشد درآمد و سودآوری در مقایسه با همتایان خود در صنعت برتر هستند).
این مطالعه همچنین نشان داد شرکتهایی با CMO و CIO که “به خوبی با هم کار می کنند” 76 درصد بیشتر از نظر درآمد و سودآوری عملکرد بهتری دارند.
مطالعه کامل IBM CMO را میتوانید در اینجا بیابید: پیشرفت از چالش: چگونه CMOها می توانند شروع به بستن شکاف آرزویی کنند.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.