اعلانیه
اعلانیه

یک مطالعه اخیر از Pew Interactive از کاربران فیس بوک در مورد نحوه استفاده دقیق آنها از عناصر مختلف فیس بوک نظرسنجی کرد. تعداد انگشت شماری از یافته های جالب از جمله بخشی از “کاربران قدرتمند”، تفاوت های جنسیتی و استفاده از فعالیت ها کشف شد.

کاربران قدرتمند

یکی از رایج‌ترین موضوعات در داده‌ها وجود اقلیت «کاربران قدرتمند» است که اکثر فعالیت‌ها را هدایت می‌کنند. این بخش قدرتمند 20 تا 30 درصد از فیس‌بوک‌کنندگان را تشکیل می‌دهد و رگ حیاتی تعامل فیس‌بوک است. این گروه تخصصی به طور مرتب عکس ها، پیام ها و مطالب لایک را برچسب گذاری می کند. آنها این کار را با سرعت خیره کننده ای نیز انجام می دهند. برای اکثر کاربران، دوست داشتن، اضافه شدن به عنوان یک دوست، رایج تر از این است که شما را تشویق به تعامل کنید.

  • فقط 40٪ از شرکت کنندگان دوستان اضافه کردند، اما 63٪ درخواست دوستی دریافت کردند
  • کاربر میانگین نظرسنجی شده محتوا را 14 بار در ماه پسندیده است در حالی که آنها فقط 20 بار در ماه از طریق “پسندیدن” بازخورد دریافت می کنند
  • تنها 12 درصد از کاربران دوستی را در یک عکس تگ کرده اند، اما 35 درصد از آنها از طریق عکس برچسب گذاری شده اند

فعالیت‌ها

به طور کلی، کاربران قدرتمند به تغییر آمار کلی کمک کردند تا اکثر کاربران بیشتر از آنچه می‌دهند دریافت کنند. این در اکثر فعالیت‌های فیس‌بوک صادق است، در اینجا نگاهی به چند مورد می‌اندازیم:

  • دوستان
    در حالی که 88٪ از کاربران دوستانی اضافه نمی کنند، کاربر متوسط ​​فیس بوک هفت کاربر در ماه اضافه می کند. این دوستان تمایل دارند که بچسبند و همچنین کمتر از 5٪ از کاربران محتوایی را از فید خود پنهان کرده اند. جای تعجب نیست که مردان بیشتر درخواست دوستی ارسال می کردند و زنان بیشتر احتمال داشت آنها را دریافت کنند.
  • پسندیدن
    وقتی صحبت از لایک کردن محتوا به میان می‌آید، اکثر کاربران به سادگی از کلیک کردن روی انگشت شست رو به بالا اجتناب می‌کنند. یک سوم از پاسخ دهندگان هفته ای یک بار از دکمه لایک استفاده می کردند و 37 درصد از پاسخ دهندگان محتوای خود را لایک می کردند. مطمئناً کاربران قدرتمند با 5٪ از کاربرانی که محتوا را بیش از 100 بار در ماه پیوند می دهند تعامل برقرار می کنند.
  • پیام‌ها
    یک آمار شگفت‌انگیز، فراوانی پیام‌رسانی فیسبوک بود که استفاده از دکمه لایک را تقریباً دو برابر کرد. 54 درصد از کاربران پیام های فیس بوک ارسال کردند و 59 درصد پیام دریافت کردند. متوسط ​​کاربر فیس بوک تقریباً 12 پیام در ماه دریافت می کند.
  • نظرات
    این یکی از فعالیت‌هایی است که در آن کاربران بیشتر تمایل دارند تا دریافت کنند. 55٪ از نمونه در مورد محتوای دوستان نظر دادند، در حالی که فقط 51٪ نظر دریافت کردند. برخی از کاربران دیوانه نظر دادن هستند – 20٪ از کاربران هر روز نظر می دهند. تعداد انگشت شماری از کاربران (5%) بیش از 100 بار در ماه نظر می دهند.
  • Pokes
    پوک مورد علاقه فراموش شده یکی از کم استفاده ترین فعالیت ها در فیس بوک است. تنها 6 درصد از کاربران در طول نظرسنجی 30 روزه، شخصی را پوک کردند، که 7 درصد آنها خودشان پوک دریافت کردند.

دوستان

یک واقعیت شگفت‌انگیز که در این نظرسنجی فاش شد این بود که یک فرد متوسط ​​از طریق دوستان چقدر می‌تواند به آن برسد. کاربر به طور متوسط ​​245 دوست دارد و دوست متوسط ​​آنها 359 دوست دارد (12٪ از آنها به هم متصل هستند). سپس میانگین کاربر از طریق دوستان و «دوستان دوستان» به 77400 نفر می‌رسد. علاوه بر این، برخی از محاسبات تقریبی نشان می‌دهد که در عرض 2 درجه پس از جدایی (یک سطح بیشتر از دوستان) یک کاربر می‌تواند به 7821772 نفر برسد.

این نظرسنجی از 269 کاربر نظرسنجی کرد و به داده‌های حساب فیسبوک آنها دسترسی پیدا کرد تا پاسخ‌های نظرسنجی را تأیید کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد گزارش به Pew Internet مراجعه کنید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ فین مدیر بازاریابی برای Cypress North است، شرکتی که رسانه های اجتماعی در سطح جهانی را ارائه می دهد. و خدمات بازاریابی جستجو و توسعه وب و اپلیکیشن. او بیش از 10 سال در صنعت بازاریابی اینترنتی بوده و در بازاریابی دیجیتال تخصص دارد. همچنین می‌توانید گرگ را در توییتر (@gregfinn) یا LinkedIn.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *