اعلانیه
اعلانیه

مصاحبه نادلا: Bing To Stay، “Post-PC” Now The Way

Nadella Microsoft CEO چند روز پیش، مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، اولین مصاحبه در کنفرانس کد. او در مورد طیف گسترده ای از مسائل و چالش هایی که مایکروسافت با آن مواجه است صحبت کرد. او همچنین به نمایش برخی از نرم افزارهای قابل توجه ترجمه ماشینی (ادغام شده در اسکایپ) کمک کرد.

از جمله نکات قابل توجه نادلا این بود که مایکروسافت وارد “عصر پس از کامپیوتر” شده است. استیو جابز، مدیر عامل اپل این اصطلاح را ابداع کرد و شما هرگز آن را از استیو بالمر سلف نادلا نشنیده اید.

یک تضاد دیگر بین این دو مدیر عامل، ابهام تا حدودی غافلگیرکننده و آشکار نادلا در مورد خرید نوکیا است که توسط بالمر حمایت شد:

کارا [سویشر]: آیا هنگام اولین بار قرارداد نوکیا طرفدار آن بودید؟

نادلا: من به آن پاسخ نمی‌دهم.

به نظر می‌رسد که نادلا مایکروسافت را اساساً به‌عنوان یک شرکت نرم‌افزاری می‌بیند، نه یک شرکت «دستگاه‌های» نوظهور مانند بالمر. بر این اساس، نادلا تصمیم گرفت آفیس را برای آی‌پد منتشر کند که توسط بالمر متوقف شده بود. نادلا معتقد است که محصولات و نرم افزارهای مایکروسافت باید از دستگاه ها و پلتفرم های خاص فراتر رفته و به طور گسترده در دسترس باشند.

Surface Pro 3

نادلا گفت که در رده سخت افزاری نمی خواهد با شرکای مایکروسافت رقابت کند. او گفت، با این حال، مایکروسافت هر از گاهی دستگاه هایی را می سازد.

به نظر می رسد Surface Pro 3 یک موفقیت بالقوه برای این شرکت باشد. با این حال، او پیشنهاد کرد که سرفیس یک تعهد بلند مدت است. او توضیح داد که Surface برای مایکروسافت و صنعت در یک دسته “در حال ظهور” قرار می گیرد.

از آنجایی که سرفیس بهتر می‌شود و تبدیل به یک جایگزین واقعی لپ‌تاپ می‌شود – برخی استدلال می‌کنند که سرفیس پرو 3 در حال حاضر وجود داشته است – این امر لزوماً بر شرکای رایانه‌های شخصی OEM مایکروسافت تأثیر می‌گذارد که رایانه‌های شخصی کمتری را خواهند فروخت (که قبلاً هم هستند). HP نمونه ای از یک شرکت سخت است با تنظیمات برگزیده دستگاه مصرف کننده «پس از رایانه شخصی» را بزنید.

نادلا همچنین در کنفرانس گفت که مایکروسافت باید یک موفقیت بزرگ بعدی برای دوران پس از رایانه شخصی داشته باشد. ویندوز، ویندوز سرور و آفیس بزرگترین موفقیت های این شرکت هستند. حالا به یکی دیگر نیاز دارد. تحلیلگران استدلال می کنند که اپل نیز همینطور است.

در مورد این سوال که آیا بینگ و ایکس باکس باقی خواهند ماند، او به هر دو بله گفت و در مورد بینگ بسیار خوش بینانه بود. نادلا زمانی گروه مسئول توسعه و راه اندازی بینگ را رهبری می کرد. او گفت که این شرکت سرمایه گذاری هنگفتی را هم در جستجوی گفتاری و هم در جستجوی پیش بینی انجام می دهد که شامل توصیه هایی می شود.

ظاهراً هیچ بحثی در مورد کورتانا وجود نداشت. با این حال، “دستیار مجازی” این دو ابتکار را در بر می گیرد و یک الگوی جانشین برای جستجوی مرسوم query-in-a-box است.

نادلا به خوبی قابل احترام است و از بسیاری جهات روابط عمومی دوستانه تر از سلف خود دارد. او در یاهو بسیار در موقعیتی مشابه ماریسا مایر قرار دارد. به او ماه عسل داده شده است و باید در آینده نزدیک مهر خود را روی شرکت بگذارد.

مطمئناً او انعطاف‌پذیری و زمان بیشتری نسبت به او دارد —  با میلیاردها درآمد سه ماهه بیشتر.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *