اعلانیه
اعلانیه

Google ویدئویی شگفت انگیز از یکی از خودروهای خودران خود منتشر کرد که مرد نابینا را به رانندگی می برد. چیزی که برای من قابل توجه بود این بود که اولین بار است که یکی از این خودروها را در حال کار با کارمند غیر گوگل پشت فرمان می بینم. همچنین مواردی را در مورد قانونی بودن این سفر مطرح کرد. بله، اداره پلیسی که به ترتیب آن کمک کرد، می‌گوید.

آیا خودروها می توانند به صورت قانونی رانندگی کنند؟

قانونی بودن خودروهای خودران در کالیفرنیا، جایی که Google برای اولین بار آزمایش آنها را آغاز کرد، نامشخص است. هنگامی که اخبار مربوط به این خودروها برای اولین بار در سال 2010 منتشر شد، نیویورک تایمز خلاصه را بیان کرد:

برنارد لو، مشاور ارشد کارکنان بخش وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا گفت: «این فناوری در بسیاری از زمینه ها از قانون جلوتر است. “اگر به کد وسیله نقلیه نگاه کنید، ده‌ها قانون در مورد راننده یک وسیله نقلیه وجود دارد، و همه آنها فرض می‌کنند که یک انسان ماشین را اداره می‌کند.”

محققان Google گفتند که قوانین وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا را به دقت بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که چون راننده انسانی می‌تواند هر خطایی را نادیده بگیرد، خودروهای آزمایشی قانونی هستند. آقای لو موافقت کرد.

از آن زمان، هرگز هیچ چالشی برای خودروهای Google که در کالیفرنیا کار می کنند ندیده ام. هیچ گزارشی مبنی بر اینکه هیچ اداره پلیسی یکی از رانندگان غیرراننده را به دلیل عدم راندن وسیله نقلیه تحت فشار قرار داده است، گزارش نشده است. از آنجایی که رانندگان می‌توانند در نهایت خودرو را متوقف کنند، به نظر می‌رسد کنترل آنها در دست است.

اولین “کاربر” یک خودروی خودران Google

این منجر به ویدیوی نشستن استیو ماهان پشت فرمان یکی از این ماشین‌ها می‌شود که Google آن را پست کرده است دیروز:

[youtube width=”560″ height=”315″]https://www.youtube.com/watch?v=cdgQpa1pUUE[/youtube]

تا اواسط ویدیو متوجه نمی‌شوید که ماهان از نظر قانونی نابینا است. با توجه به اینکه او نابینا است – و بنابراین یک راننده واجد شرایط قانونی نیست – آیا این خود سفر را غیرقانونی می کند؟

Google مرا به گروهبان کارآگاه ارجاع داد. تروی هوفلینگ، از اداره پلیس مورگان هیل، که درگیر ویدئو و آزمایش بود.

هوفلینگ به من گفت که این سفر قانونی است زیرا یک راننده دارای گواهینامه روی صندلی مسافر نشسته بود که در نهایت از دو طریق کنترل ماشین را در اختیار داشت. یک دکمه توقف اضطراری روی داشبورد وجود دارد که می‌توانست از آن استفاده شود، بعلاوه راننده از طریق رایانه‌ای که به خود وسیله نقلیه متصل است، کنترل دارد.

هوفلینگ همچنین گفت که این سفر حدود یک مایل تا یک مایل و نیم طول کشید و در این سفر اتومبیل‌های پلیس در جلو و پشت ماشین بودند.

خود سفر در ماشین برنامه ریزی شده بود. به همین دلیل است که می‌تواند آن تبدیل شگفت‌انگیز را به رستوران فست فود برای توقف تاکو انجام دهد. این چیزی نیست که ماشین معمولاً نمی‌داند چگونه انجام دهد.

هوفلینگ گفت، اتفاقاً ماهان گواهینامه رانندگی داشت. ویدیوی Google او را به‌عنوان «کاربر خودروی خودران #0000000001» نام‌گذاری می‌کند، بنابراین من فکر می‌کنم که تمایز این که اولین راننده رسمی بدون راننده یک خودروی خودران Google است که برای Google کار نمی‌کند به او مربوط می‌شود. این احتمال وجود دارد که افراد دیگری پشت فرمان بوده اند که برای Google کار نمی کنند، اما من هرگز گزارش هایی از این موارد ندیده ام.

انتظار مسافران بیشتر، رانندگان بدون راننده کمتر

بسیاری از کارمندان غیر Google با این خودروها سوار شده اند. برای مثال، سال گذشته در کنفرانس TED، می‌توانم بگویم بیش از صد مردم برای چرخش رفتند من یکی از آنها بودم. از داخل ویدئوی که من گرفتم، اینطور است:

[youtube width=”560″ height=”315″]https://www.youtube.com/watch?v=oMdcWHnbhsw[/youtube]

به‌خاطر داشته باشید که ویدیوی بالا نشان می‌دهد که خودرو در یک مسیر بسته بسیار سریع‌تر از حالت عادی کار می‌کند، تا نشان‌دهنده میزان کنترل آن باشد.

آیا افراد بیشتری پشت فرمان راننده خواهند بود؟ انتظار نداشته باشید که شمارنده به سرعت به 0000000002 # برسد. گوگل به من گفت:

تست‌های معمولی ما همچنان شامل دو مهندس در صندلی‌های جلو و سرنشین است، بنابراین این آزمایش قطعاً یک استثنا است. به همین دلیل با دقت هماهنگ شده بود. با این حال، استیو اوقات بسیار خوبی را سپری کرد، و تیم هیجان‌زده بود که به افراد بیشتری اجازه می‌داد تجربه او را به اشتراک بگذارند.

در مورد قانونی بودن این خودروها، ماه گذشته نوادا اولین ایالتی شد که قانونی را تصویب کرد که به شرکت‌ها اجازه می‌داد تا به طور رسمی برای آزمایش آنها درخواست مجوز کنند. کالیفرنیا در حال بررسی قوانینی است تا همه چیز را رسمی کند، مانند هاوایی، فلوریدا و اوکلاهاما، به عنوان NPR پوشش.

سوار شدن را تبریک می گویم، استیو. وقتی ماشین در حال حرکت بود با خوردن آن تاکو خوب به نظر می رسید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *