به طور کلی، رتبه برتر مایکروسافت 5 درصد بالاتر از سال گذشته بود. همه رشتههای کسبوکار نسبت به سال گذشته رشد درآمد داشتند به جز ویندوز که کاهش داشت. عملکرد بخش های مختلف به شرح زیر بود:
- بخش تجاری مایکروسافت (دفتر): 6.28 میلیارد دلار درآمد سه ماهه دوم، 3 درصد افزایش نسبت به سال گذشته
- کسب و کار سرور و ابزار: 4.77 میلیارد دلار درآمد سه ماهه دوم، افزایش 11 درصدی نسبت به سال گذشته
- بخش Windows و Windows Live: 4.74 میلیارد دلار، کاهش 6 درصدی نسبت به سال گذشته
- بخش خدمات آنلاین (شامل بینگ/تبلیغات): ۷۸۴ میلیون دلار، ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته
- بخش سرگرمی و دستگاه ها (XBox، موبایل): 4.24 میلیارد دلار، افزایش 15 درصدی نسبت به سال گذشته. مایکروسافت اعلام کرد که در حال حاضر 66 میلیون کنسول Xbox 360 و 18 میلیون “حسگر Kinect” وجود دارد. Xbox LIVE 40 میلیون عضو در سراسر جهان دارد.
خدمات آنلاین، که شامل بینگ نیز میشود، ضرر دیگری (458 میلیون دلار) داشته است، هرچند 18 درصد کمتر از سال گذشته است. درآمد 784 میلیون دلاری آن نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. درآمد تبلیغات آنلاین برای مایکروسافت 13 درصد رشد کرد.
کاهش 6 درصدی فروش ویندوز عمدتاً به نرمی در بازار مصرف رایانه های شخصی (اقتصاد و “عوامل فرم رقابتی”) و کمبود هارد دیسک ناشی از سیل در تایلند نسبت داده شد. فروش رایانه شخصی سازمانی در مقایسه با آن افزایش یافت.
از لحاظ تاریخی آفیس و ویندوز درآمدهای شرکت را تقویت کردهاند، اکنون Xbox/gaming سومین بخش بسیار قوی است. در واقع، اگر نرمی رایانه شخصی ادامه یابد، درآمد Entertainment & Devices ممکن است در سه ماهه آینده از ویندوز فراتر رود.
تغییر رفتار خرید مصرفکننده، از رایانههای شخصی به «عوامل فرم رقابتی» (یعنی تبلتها و گوشیهای هوشمند)، حداقل تا حدی عامل کاهش درآمد ویندوز است. این تغییر بازار مصرفکننده احتمالاً «سکولار» است، اگرچه تقاضای شرکتها برای رایانههای شخصی باید همچنان قوی باقی بماند.
وقتی دستگاههای جدید ویندوز 8 در اواخر امسال عرضه شوند، مایکروسافت فرصت دیگری در بازار تبلتها خواهد داشت. از نظر تلفن همراه، هیچ اطلاعات خاصی در انتشار درآمد یا در تماس ارائه نشده است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.