اعلانیه
اعلانیه

سپتامبر گذشته، لری پیج، مدیر عامل گوگل به بزرگترین تهدید Google خود گوگل بود هشدار داد. سخنان او درست به نظر می رسد، زیرا مایکروسافت از اشتباهات اخیر گوگل استفاده می کند تا امتیازاتی را از طریق یک کمپین تبلیغاتی روزنامه به دست آورد که محصولات مایکروسافت را طوری معرفی می کند که با مشتریان بهتر از رفتار گوگل رفتار می کند.

تبلیغات – در حال اجرا در وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و یو اس ای تودی – نشان می دهد که تغییرات خط‌مشی رازداری برای قرار دادن منافع Google بر منافع مشتریانش طراحی شده‌اند. یک پست وبلاگ مرتبط نیز به طور غیرمستقیم مشکلاتی را در مورد جستجو به علاوه نتایج جهانی.

فرانک ایکس شاو، مدیر ارتباطات شرکتی مایکروسافت، گفت: «در چند هفته گذشته، تعدادی تصمیم Google گرفته است که باعث شده مردم مکث کنند و در مورد رابطه خود با Google فکر کنند. «به همین دلیل تصمیم گرفتیم چند آگهی را اجرا کنیم. برای گفتن، «هی، ما دیدگاه متفاوتی داریم، و شما باید این خدمات را بررسی کنید. آنها با مجموعه ای از مبادلات همراه نیستند.»

در زیر، نگاهی به کمپین تبلیغاتی، پست وبلاگ مربوط به مایکروسافت، نحوه ارائه این فرصت بی‌سابقه‌ای به مایکروسافت برای حمله به Google در این زمینه، به علاوه بررسی واقعیت ادعاها، می‌بینید.

کمپین تبلیغاتی

تبلیغات امروز، فردا و جمعه اجرا می شوند. در اینجا یک کپی از آگهی است که مایکروسافت برای من ارسال کرد. می‌توانید برای بزرگ‌نمایی آن کلیک کنید، و متن نیز در زیر است:

آگهی می گوید:

Google در حال انجام برخی تغییرات نامطلوب در برخی از محبوب ترین محصولات خود است. این تغییرات، که به زبان‌هایی مانند «شفافیت»، «سادگی» و «ثبات» پوشیده شده‌اند، در واقع یک چیز هستند: آسان‌تر کردن Google برای اتصال نقطه‌ها بین هر چیزی که جستجو می‌کنید، ارسال می‌کنید، می‌گویید یا پخش می‌کنید در حین استفاده از یکی از سرویس‌هایش. .

اما، روشی که آنها این کار را انجام می دهند، حفظ کنترل اطلاعات شخصی خود را برای شما دشوارتر می کند. چرا آنها آنقدر علاقه مند به انجام این کار هستند که در معرض خطر چنین واکنشی قرار می گیرند؟ یک دلیل منطقی: هر نقطه داده ای که جمع آوری می کند و به شما متصل می شود، ارزش شما را برای یک تبلیغ کننده افزایش می دهد.

برای واضح بودن، هیچ مشکلی وجود ندارد که بخواهید کیفیت یک محصول تبلیغاتی را بهبود ببخشید. اما، این تلاش باید با ادامه برآوردن نیازها و علایق کاربران متعادل شود. هر کسب‌وکاری تعادل خود را پیدا می‌کند و کاربرانی را جذب می‌کند که آن اولویت‌ها را به اشتراک می‌گذارند. تغییرات جدید Google این توازن را بر هم زده است و اولویت‌های کاربران از بین رفته است. به همین دلیل است که مردم نگران هستند و به دنبال جایگزین هستند.

اگر این تغییرات شما را اشتباه می‌کند، لطفاً از مجموعه محصولات و خدمات برنده جایزه ما استفاده کنید….

پست وبلاگ

آگهی با نام‌گذاری چهار محصول مایکروسافت، دقیقاً مانند وبلاگ مایکروسافت به پایان می‌رسد پست درباره کمپین انجام می دهد، پس از معرفی متفاوت:

در طول هفته گذشته یا بیشتر، مقدار قابل توجهی بحث درباره نحوه Google در حال ایجاد برخی نامحبوب تغییر در برخی از محبوب ترین محصولات خود ایجاد می کند. می‌توانید برخی از نگرانی‌ها و نگرانی‌ها در مورد فقدان انتخاب و غیره در این پیوندها.

وقتی هفته گذشته پوشش خبری را خواندیم، واضح بود که مردم صادقانه با انتخاب هایی که برای آنها انجام شده بود دست و پنجه نرم می کردند و به دنبال گزینه ها یا جایگزین هایی بودند.

تغییراتی که Google اعلام کرد، کنترل اطلاعات خود را برای افراد سخت‌تر، نه آسان‌تر می‌کند. ما رویکرد متفاوتی را در پیش می گیریم – ما تلاش می کنیم تا شما را به صورت آنلاین ایمن و ایمن نگه داریم، به شما امکان کنترل داده هایتان را بدهیم، و به شما این امکان را می دهیم که اطلاعات خود را در هارد دیسک، در فضای ابری یا در هر دو ذخیره کنید.

بنابراین، اگر اخبار مربوط به Google شما را ناامید کرد، یا نگران، یا هر دو، ما چند جایگزین عالی و برنده جایزه داریم:

  • هات‌میل: به صدها میلیون نفر بپیوندید که نگران استفاده از محتوای ایمیل‌های خصوصی خود برای ارائه تبلیغات نباشند. .
  • بینگ: موتور جستجویی که با استفاده از کل وب تجربیات عالی را در اختیار شما قرار می دهد.
  • Office 365: راه حل همکاری آنلاین برنده جایزه برای کسب‌وکارهایی که نمی‌خواهند اسناد و نامه‌هایشان به نفع تبلیغ‌کنندگان باشد.
  • اینترنت اکسپلورر: محبوب‌ترین مرورگر جهان، اکنون با محافظت ردیابی، کنترل‌هایی را بر حریم خصوصی شما در هنگام مرور ارائه می‌دهد.

و برای کمک به یادآوری این گزینه‌ها به مردم، این هفته مجموعه‌ای از آگهی‌ها را در برخی از روزنامه‌های مهم قرار می‌دهیم.

اگر این محصولات و خدمات مایکروسافت را امتحان نکرده‌اید، آن‌ها را امتحان کنید. اگر قبلا آنها را امتحان کرده اید و ادامه داده اید، برگردید. ما چراغ را برای شما روشن گذاشتیم. 🙂

فرصت

آیا اتهامات مایکروسافت درست است؟ من به آن باز خواهم گشت خیلی مهمتر این است که گوگل خود را در موقعیتی قرار داده است که حتی به مایکروسافت فرصتی برای مطرح کردن چنین اتهاماتی می دهد.

اگر مایکروسافت یک ماه پیش این نوع کمپین را امتحان کرده بود، فکر می‌کنم بسیاری از مردم از این ایده که مایکروسافت به نوعی بیشتر از گوگل به دنبال مشتریان خود است، می‌خندیدند. شاید امروز هم این اتفاق بیفتد. اما گوگل اکنون در موقعیت ضعیف تری قرار دارد.

به این دلیل است که ژانویه، به جای آوریل، بی‌رحمانه‌ترین ماه برای Google ثابت شده است – و عمدتاً از طریق اقدامات خود Google.

نسخه Search Plus Your World سوالات جدی را مطرح کرد در مورد اینکه آیا صفحات نتایج جستجوی Google هستند یا خیر برای تبلیغ شبکه اجتماعی +Google خود به روش هایی که به ارتباط آسیب می رساند استفاده می شود. همچنین انصاف کلی Google را زیر سوال برد.

این اقدام بحث‌های بزرگی را برانگیخت، که گوگل تا جمعه گذشته، زمانی که مدیر جستجوی Google، آمیت سینگال به طور طولانی در مورد واکنش به تغییرات صحبت کرد. اما در آن زمان، ایمان به Google ضربه بدنی دیگری خورده بود.

هفته گذشته، Google اعلام کرد که خط‌مشی رازداری خود تغییر خواهد کرد تا به آن اجازه دهد داده‌ها را بین دارایی‌های مختلف خود به اشتراک بگذارد به گونه‌ای که مجموعه فعلی بیش از ۷۰ خط‌مشی رازداری مختلف اجازه نمی‌دهد.

تنها دو روز طول کشید تا Google یک نامه از اعضای ایالات متحده دریافت کند. کنگره خواستار توضیح در مورد تغییرات جدید حریم خصوصی است. عناوین زیادی تصویری منفی از این حرکت ترسیم کردند. این چیزی جز تجربه زیبا و ساده بود که Google در مورد آن صحبت می کرد اخیرا تحویل دهید.

من از زمانی که شرکت شروع به کار کرد، گوگل را تحت پوشش قرار دادم، و این دو ضربه بدنی به تصویر آن بسیار نزدیک به هم تقریباً بی‌سابقه هستند.

ناراحتی بزرگ در آوریل 2004 در مورد تبلیغات جیمیل تا حد زیادی با شهرت کلی Google که به نفع کاربران کار کرده بود جبران شد. هنگامی که گوگل در ژانویه 2006 اعلام کرد که می خواهد نتایج جستجوی چینی را سانسور کند، خشم در برخی از بخش ها توسط گوگل که تنها موتور جستجویی برای مقابله با درخواست وزارت دادگستری ایالات متحده برای گزارش های جستجو بود، مقابله کرد.

اما در ماه گذشته، جریان مداوم اخبار بد احساس شد. Google ژانویه را با مجاز کردن خود آغاز کرد. درگیر یک کمپین تبلیغاتی نامطلوب همچنین مجبور شد عذرخواهی کند برای یورش به فهرست فهرست راهنمای کسب و کار کنیا. هفته گذشته، جزئیات جدیدی درباره نحوه کمک Google به داروخانه‌های آنلاین برای فروش غیرقانونی دارو در ایالات متحده پخش شد در وال استریت ژورنال.

به نفع خود، گوگل می‌تواند به مبارزه سرسختانه خود در این ماه برعلیه اشاره کند صورت‌حساب‌های ضد دزدی دریایی SOPA و PIPA به‌عنوان نشانه‌ای از این که شرکت قدیمی «شیطان نباش» همچنان طبق روال معمول تجارت می‌کرد. با این حال، برای برخی (مثلا روپرت مرداک و دوستان قدرتمندش)، این دلیل دیگری بود که گوگل همچنان شرکت شیطانی ناقض حق نسخه برداری و ترویج دزدی دریایی همیشه اینطور بوده است.

در پایان، من افراد زیادی را در مطبوعات فناوری دیده‌ام که سرهای مجازی خود را تکان می‌دهند و از حرکت‌های بسیار عجیب Google تعجب می‌کنند. من یکی از آنها بوده ام این موضوع زمینه را برای مایکروسافت فراهم کرده است تا برخی از خشم بالقوه ضد گوگل را جذب کند.

بررسی واقعیت

اما آیا تغییرات سیاست حفظ حریم خصوصی برنامه‌ریزی‌شده توسط Google واقعاً به کاربرانش کنترل کمتری بر داده‌هایشان نسبت به آنچه در حال حاضر دارند و کنترل کمتری نسبت به مایکروسافت می‌دهد؟ اینها دو ادعای کلیدی مایکروسافت هستند. باز هم از پست وبلاگ آن:

تغییراتی که Google اعلام کرد، کنترل اطلاعات خود را برای افراد سخت‌تر، نه آسان‌تر می‌کند.

ما رویکرد متفاوتی را در پیش می‌گیریم – ما تلاش می‌کنیم تا شما را به صورت آنلاین ایمن و ایمن نگه داریم، به شما امکان کنترل داده‌هایتان را بدهیم، ، و انتخاب ذخیره اطلاعات خود را در هارد دیسک، در فضای ابری یا در هر دو به شما پیشنهاد دهیم. .

و همچنین از گفتگوی من با شاو:

«در واقع یک تفاوت فلسفی وجود دارد. شاو به من گفت: وقتی آن را جمع کنید، گوگل واقعاً فقط یک مشتری دارد و آن تبلیغ کنندگان آن هستند.

در مقابل، شاو گفت، مایکروسافت مشتریانی دارد که تبلیغ‌کننده هستند، و همچنین مشتریانی که مصرف‌کننده، کسب‌وکارهای کوچک و کسب‌وکارهای بزرگ هستند که محصولات آن را مستقیماً خریداری می‌کنند. او گفت، حتی کسانی که از سرویس رایگان و مبتنی بر تبلیغات مانند بینگ استفاده می کنند، متفاوت تصور می شوند. “ما آنها را نه تنها به عنوان موجودی، بلکه به عنوان مشتریانی که کالاهای ما را خریداری می کنند.”

شکی نیست که تغییرات Google به آن امکان می‌دهد تا داده‌ها را راحت‌تر بین دارایی‌هایش به اشتراک بگذارد. اما همانطور که قبلاً نوشتم، این بدان معنا نیست که گوگل به طور ناگهانی شروع به استفاده از این حقوق تازه به دست آمده می کند. برای مثال، گوگل اکنون از سابقه جستجو به عنوان راهی برای بهبود « استفاده نمی کند. بازاریابی مجدد.”

که “هدف‌گیری مجدد” نیز نامیده می‌شود، زمانی است که شخصی در هنگام گشت و گذار در سایت‌های مختلف در سراسر وب با تبلیغات یک تبلیغ‌کننده خاص هدف قرار می‌گیرد. در حال حاضر، چیزی که در گوگل جستجو می کنید به عنوان راهی برای تبلیغ کنندگان برای هدف قرار دادن شما استفاده نمی شود. به طور بالقوه، سیاست حفظ حریم خصوصی جدید می تواند این اجازه را بدهد. با این حال، گوگل می‌گوید هنوز این کار را نمی‌کند.

با این وجود، فرض کنید که Google انجام داده است. این بدان معناست که اگر بسیاری از سرفصل‌هایی را که خوانده‌اید باور داشته باشید، کاربران Google راهی برای انصراف نخواهند داشت. اما این درست نیست. شما می توانید به دو روش مختلف انصراف دهید. ابتدا، می‌توانید با استفاده از صفحه تنظیمات برگزیده تبلیغات Google از تبلیغات هدفمند خودداری کنید. همچنین می‌توانید ثبت جستجوهای خود را از طریق صفحه تنظیمات سابقه وب غیرفعال کنید.

این کنترل‌ها به‌عنوان بخشی از تغییر خط‌مشی رازداری حذف نمی‌شوند، و همچنین بسیاری از کنترل‌های دیگری که Google ارائه می‌دهد حذف نمی‌شوند.

کاری که Google انجام می‌دهد به‌طور کلی با آنچه که مایکروسافت قبلاً انجام می‌دهد، به نظر نمی‌رسد. در نظر بگیرید که موتور جستجوی Bing مایکروسافت دارای خط مشی در خصوص حریم خصوصی خود است. این خط‌مشی درباره نحوه استفاده از سابقه جستجوی من برای هدف‌گیری مجدد من با تبلیغات در سراسر وب به من چه می‌گوید؟ به من گفته شده است که برای کشف آن، بیانیه حریم خصوصی آنلاین مایکروسافت را مطالعه کنم.

به نوبه خود، آن خط‌مشی به من می‌گوید مکمل حفظ حریم خصوصی تبلیغات مایکروسافت را مطالعه کنم، در آنجا یاد می‌گیرم که مایکروسافت این حق را دارد که از تاریخچه جستجوی من برای هدف قرار دادن من در هنگام وب گردی استفاده کند. البته می‌توانم با استفاده از یک صفحه مشابه صفحه‌ای که Google ارائه می‌کند، انصراف دهم. همچنین می‌توانم سابقه جستجوی خود را به روشی مشابه آنچه Google ارائه می‌دهد پاک کنم.

مثل Google، احتمالاً مایکروسافت از قبل حقوق زیادی برای اشتراک‌گذاری داده‌ها بین سرویس‌های مختلف خود دارد که من از آنها بی‌اطلاع هستم. خط مشی حریم خصوصی برای حساب اصلی Windows Live که برای اکثر محصولات آنلاین مایکروسافت نیاز دارید، مطمئناً به این معنی است که ثبت نام برای یک محصول به محصول دیگر حقوق اشتراک می دهد:

به‌منظور ارائه تجربه‌ای منسجم‌تر و شخصی‌تر در تعاملات خود با Microsoft، اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق یکی از سرویس‌های مایکروسافت ممکن است با اطلاعات به‌دست‌آمده از سایر سرویس‌های Microsoft ترکیب شود.

ما همچنین ممکن است اطلاعاتی را که جمع آوری می کنیم با اطلاعات به دست آمده از شرکت های دیگر تکمیل کنیم. برای مثال، ممکن است از خدمات شرکت‌های دیگر استفاده کنیم که به ما امکان می‌دهند یک منطقه جغرافیایی کلی را بر اساس آدرس IP شما استخراج کنیم تا خدمات خاصی را برای منطقه جغرافیایی شما سفارشی کنیم.

این که آیا خط‌مشی‌های مختلف حریم خصوصی مایکروسافت به حقوق بیشتر یا کمتری نسبت به سیاست آینده Google می‌دهد، برای هر کسی که به درستی اندازه‌گیری آن را غیرممکن می‌کند، با توجه به اینکه همه آن‌ها چقدر باز به نظر می‌رسند، احتمالاً کار غیرممکنی است.

حتی اگر بتوانید همه حقوق را در خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی مشخص کنید، همچنان کنترل‌هایی وجود دارد که کاربران با سرویس‌های Google و Microsoft دارند که ممکن است از ثبت یا اشتراک‌گذاری اطلاعات جلوگیری کند.

اشتباه بزرگ Google

همانطور که من به همه اینها نگاه می‌کنم، جایی که به نظر می‌رسد Google به شدت اشتباه کرده است، با یک خط‌مشی رازداری جدید پیش می‌رود که به آن حقوق جدیدی می‌دهد بدون اینکه سیستم مربوطه تمام کنترل‌های فعلی را که کاربران برای محدود کردن این حقوق دارند نشان دهد.

مثل زمانی است که قانون اساسی ایالات متحده ایجاد شد. به دولت فدرال جدید اختیارات زیادی داد. منشور حقوق با آن ایجاد شد تا به شهروندان و دولت‌های ایالتی اطمینان داده شود که دولت فدرال همگی قدرتمند نیست.

خط‌مشی جدید Google برای حفظ حریم خصوصی مانند قانون اساسی جدیدی است که بر کاربران Google حکومت می‌کند، و هدف از داشتن یک (یا حداقل کمتر) سند حاکم که به راحتی قابل درک باشد، قابل تحسین است.

اما در ایجاد این قانون اساسی جدید، Google کار ضعیفی انجام داده است و نشان می‌دهد که چه چیزی قدرت‌هایش را محدود می‌کند. این دارای داشبورد Google است، که بسیاری از داده‌هایی را که Google در مورد کاربران خاص جمع‌آوری کرده است، نمایش می‌دهد، بنابراین آن کاربران می‌توانند بررسی، حذف یا اعمال کنترل، تا حدی این نیز چیزی است که، طبق اطلاعات من، مایکروسافت چیزی با آن مطابقت ندارد.

اصلاح: یک خواننده به من هشدار داد که داشبورد اطلاعات شخصی مایکروسافت بتا که چیزی شبیه به داشبورد Google ارائه می‌کند.

با این حال، داشبورد Google بسیاری از اشتراک‌گذاری بین دارایی‌ها را که اکنون در Google اتفاق می‌افتد، و همچنین راه‌های جلوگیری از آن را برای کسانی که ممکن است نگران باشند، نشان نمی‌دهد. باز هم، مایکروسافت ممکن است دقیقاً همان مشکلات یا بدتر از آن را داشته باشد. اما مایکروسافت به طور ناگهانی از داشتن مقالاتی که بر کنفدراسیون دارایی‌های به ظاهر مستقل حکومت می‌کند به قانون اساسی که همه چیز را تحت یک شرکت متحد می‌کند تغییر نکرد. بنابراین، مایکروسافت – مانند بسیاری از رقبای Google – تحت نظارت یکسان قرار نمی گیرد.

شاید این دیدگاه برای برخی که قبلاً در مورد تغییرات حریم خصوصی Google شنیده‌اند و ممکن است نگران باشند، اطمینان‌بخش باشد. شاید برخی از کسانی که در مورد آنها از طریق تبلیغات جدید مایکروسافت می شنوند، اطمینان حاصل کند. اما هیچ راه حلی وجود ندارد، زیرا این اطمینان‌بخش نیست که Google از ابتدا این نوع نگرانی‌ها را پیش‌بینی نکرده بود.

خط پایین. به نظر من، گوگل مدت‌هاست که نگرش «به ما اعتماد کن» دارد، زیرا این شرکت در داخل خود را به عنوان تلاش برای انجام بهترین کار برای کاربرانش می‌دانست. این شرکت به گونه‌ای که شرکت‌های دیگر، به‌ویژه مایکروسافت را در طول اولین نگاه کرده است، خود را به‌عنوان «شر» تعریف کرده است. دهه، فیس بوک و اپل به دلیل “بسته شدن” بیشتر اخیرا.

اما گوگل دیگر آن ضعیف کوچک نیست. این یک شرکت بزرگ و قدرتمند است که بسیاری از مردم به سادگی آن را مانند هر نوع شرکت دیگری در نظر می‌گیرند – نمی‌توان به آن اعتماد کرد. این بدان معناست که «به ما اعتماد کنید» دیگر کار نمی‌کند.

پست اسکریپت: Google پاسخ داده است. به داستان بعدی ما، Google «Myth Busts» ادعاهای حریم خصوصی Microsoft مراجعه کنید. همچنین به نه، نیازی نیست مراجعه کنید ترس از تغییرات حریم خصوصی Google: بررسی واقعیت

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *