اعلانیه
اعلانیه

مدیر عامل Google لری پیج پست به‌روزرسانی درباره اولین سالی که به‌عنوان مدیر عامل Google داشته است. Google متمرکزتر است، از Google+ به عنوان راهی برای متحد کردن سرویس‌های مختلف خود در یک «تجربه بسیار ساده» استفاده می‌کند، با ادغام داده‌ها و اقدامات اجتماعی، جستجو را بهتر می‌کند، اذعان می‌کند که در اعتماد اشتباه می‌کند، اما سعی می‌کند این موارد را سریع و خیلی بیشتر برطرف کند، از جمله “تست مسواک” برای تعیین اینکه آیا یک محصول ضروری است یا خیر.

در واقع اولین سال پیج نیست، زیرا او قبل از اینکه اریک اشمیت از سال 2001 تا 2011 این نقش را برعهده بگیرد، مدیرعامل گوگل بود. صفحه رزومهاین نقش را در سال گذشته، در 4 آوریل انجام داد.

تمرکز شدن

این نامه بحثی را آغاز می‌کند که چگونه گوگل با حذف بسیاری از محصولات تمرکز کرده است:

من با سازماندهی مجدد تیم مدیریت حول محصولات اصلی خود شروع کردم تا مسئولیت و مسئولیت پذیری را در سراسر Google بهبود بخشم. من همچنین یک پاکسازی بزرگ را شروع کردم. گوگل فرصت‌های زیادی دارد که، مگر اینکه انتخاب‌های سختی انجام دهیم، در نهایت خودمان را خیلی ضعیف می‌کنیم و تاثیری که می‌خواهیم را نداریم. بنابراین ما بیش از 30 محصول را بسته یا ترکیب کرده ایم، از جمله پروژه هایی مانند Knol و Sidewiki. علاوه بر این، ما به بسیاری از محصولاتمان، مانند جستجوی Google، به‌روزرسانی بصری دادیم و اکنون ظاهری تمیزتر، سازگارتر و زیبا دارند.

Google+ As Simply Beautiful Glue

این زبان از زبان «تجربه بسیار ساده» استفاده می‌کند که از زمان راه‌اندازی Google+ در سال گذشته از Google شنیده‌ایم، در واقع خود Google+ را به چسب یا رنگی تبدیل می‌کند که این تجربه را ایجاد می‌کند:

ایجاد یک تجربه ساده تر و شهودی تر در سراسر Google تمرکز مهم دیگری بوده است. من همیشه بر این باور بوده‌ام که فناوری باید کار سخت را انجام دهد – کشف، سازماندهی، ارتباطات – تا کاربران بتوانند آنچه را که بیشتر از همه آنها را خوشحال می‌کند انجام دهند: زندگی و عشق ورزیدن، نه سر و کله زدن با رایانه‌های مزاحم! این بدان معناست که محصولات ما با هم کار کنند….

هنوز روزهای اولیه است و راه زیادی در پیش داریم. اما اینها تغییرات بسیار مهمی هستند و با بیش از 120 ادغام +Google تا به امروز (از جمله جستجوی Google، YouTube و Android)، ما در مسیر درستی قرار داریم. بیش از 100 میلیون کاربر در Google+‎ فعال هستند، و ما شاهد تأثیر مثبت در سراسر وب هستیم، به طوری که کاربران Google می‌توانند نتایج جستجو و ویدیوهایی را که دوست دارند توصیه کنند – هدفی که از زمان راه‌اندازی شرکت داشته‌ایم.

Google+ به عنوان حیاتی برای جستجوی نسل بعدی

به‌روزرسانی به سمت «جستجوی نسل بعدی» حرکت می‌کند، و Google+‎ را به عنوان کلیدی برای حرکت به جلو قرار می‌دهد، اما کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد:

Google+‎ به حل این مشکل برای ما کمک می‌کند زیرا به Google امکان می‌دهد افراد و ارتباطات آنها را درک کند. بنابراین وقتی بن اسمیت را جستجو می‌کنم، بن اسمیت واقعی (برای من) را می‌گیرم، همانجا در جعبه جستجوی من، همراه با تصویر او. قبلاً، جعبه جستجو فقط دارای مجموعه ای از حروف بود که من تایپ کرده بودم، بدون اینکه درک واقعی داشته باشم که به دنبال یک شخص منحصر به فرد هستم. این یک تغییر بزرگ و مهم است و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. اما این نوع جستجوی نسل بعدی که در آن Google موجودیت های دنیای واقعی را درک می کند – چیزها، نه رشته ها – به بهبود نتایج ما به روش های جدید و هیجان انگیز کمک می کند. این در مورد ایجاد دانش واقعی در موتور جستجوی ما است.

این مقاله‌های ما را نیز برای پیش‌زمینه‌ای در مورد اهمیت Search Plus Your World و Google+‎ برای جستجوی Google مشاهده کنید:

جستجو = اقدامات

در ادامه به جستجوی آدرس در قالب «اقدامات» می‌پردازد، چیزی که بینگ در واقع به عنوان بخشی از کمپین «موتور تصمیم‌گیری» خود پس از راه‌اندازی شد در سال 2009. ارائه پاسخ‌های مستقیم و تکمیل تکلیف در Google، آن را به اتهام حمایت از خود باز می‌کند (علیرغم این که بینگ نیز تلاش می‌کند انجام دهد، حتی اگر وعده داده باشد. هنوز بر واقعیت برتری دارد). به نظر می‌رسد صفحه در حال تغییر موقعیت این مورد به عنوان کاری است که یک موتور جستجو باید انجام دهد:

در روزهای اولیه Google، شما یک پرس و جو را تایپ می‌کردید، ده پیوند آبی را برمی‌گرداندیم، و شما با خوشحالی ادامه می‌دادید. امروز بیشتر می خواهید. اگر «آب و هوا سان فرانسیسکو» را جستجو کنید، به احتمال زیاد می خواهید… آب و هوای سان فرانسیسکو درست در صفحه نتایج، نه یک یا دو کلیک دیگر دورتر. بنابراین این چیزی است که ما اکنون ارائه می دهیم. در واقع، قبل از اینکه حتی نوشتن «آب و هوا» را در کادر جستجو تمام کنید، آب و هوا را به شما می‌دهیم زیرا متوجه شده‌ایم که به احتمال زیاد این همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

جستجوی واقعا عالی به معنای تبدیل نیازهای شما به اقدامات در یک چشم به هم زدن است. حجم عظیمی از داده ها در جهان وجود دارد که امروزه به صورت عمومی در دسترس نیستند. نشان دادن آن در نتایج ما مستلزم مشارکت عمیق در صنایع مختلف در بسیاری از کشورها است. این بسیار شبیه به کاری است که ما انجام دادیم تا Google Maps را از زمین خارج کنیم.

اندروید هنوز باز است

Android یک تماس بزرگ دریافت می‌کند، با تمجیدهای فراوان، اما همچنین تاکید می‌کند که باز خواهد ماند:

به سرعت به امروز بروید. اندروید در حال سوختن است و سرعت نوآوری موبایل هرگز از این بالاتر نبوده است. روزانه بیش از 850000 دستگاه از طریق شبکه ای متشکل از 55 سازنده و بیش از 300 اپراتور فعال می شوند. اندروید نمونه فوق العاده ای از قدرت مشارکت است و با هر نسخه بهتر می شود. آخرین آپدیت Ice Cream Sandwich دارای رابط کاربری زیبایی است که با فرم دستگاه سازگار است. چه روی تلفن یا رایانه لوحی باشد، نرم افزار یکپارچه کار می کند….

تکرار این نکته مهم است که باز بودن و سرمایه گذاری توسط بسیاری از شرکای سخت افزاری به موفقیت Android کمک کرده است. بنابراین ما مشتاقانه منتظریم تا در آینده با همه آنها کار کنیم تا تجربیات کاربر برجسته ای را ارائه دهیم. Android به عنوان یک اکوسیستم باز ساخته شده است و ما هیچ برنامه ای برای تغییر آن نداریم.

شرط های بزرگ و تست مسواک

این نامه به تمرکز برمی‌گردد، این بار در مورد «شرط‌هایی» صحبت می‌کند که آنچه را که صفحه «تست مسواک» می‌نامد را پشت سر گذاشته‌اند تا به محصولی تبدیل شوند که هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. جیمیل، یوتیوب و مرورگر کروم همگی نامگذاری می شوند. و برای کسانی که نگران این هستند که اندروید مانند آیفون درآمد کسب نکنند، صفحه به این موارد نیز اشاره می کند:

مردم به درستی می پرسند که چگونه از این شرط بندی های بزرگ درآمد کسب خواهیم کرد. ما نیاز به تعادل نیازهای کوتاه مدت و بلندمدت خود را درک می کنیم زیرا درآمد ما موتوری است که تمام نوآوری ما را تامین می کند. اما با گذشت زمان، محصولات پر مصرف در حال ظهور ما احتمالاً جریان‌های درآمد جدیدی را برای Google و همچنین شرکای ما ایجاد خواهند کرد، درست مانند جستجوی امروزی. به عنوان مثال، ما شاهد تاثیر بسیار مثبت درآمدزایی از تبلیغات موبایلی هستیم که تا سه ماهه سوم سال 2011 به بیش از 2.5 میلیارد دلار افزایش یافت – دو و نیم برابر بیشتر از همان نقطه در سال 2010. هدف ما این است. رشد بلندمدت درآمد و سود مطلق—بنابراین ما به شدت در نوآوری‌های آینده سرمایه‌گذاری می‌کنیم و در عین حال هزینه‌های کوتاه‌مدت خود را به شدت مدیریت می‌کنیم.

اعتماد، ایجاد و تصحیح اشتباهات

سپس نامه به «عشق و اعتماد» تبدیل می‌شود، جایی که شعار «شیطان نباش» هرگز ذکر نمی‌شود – شاید عمدی؟ در عوض، این بخش در مورد اعتماد کاربران به Google و چالش‌های تحقق آن به عنوان یک شرکت بزرگ صحبت می‌کند:

ما همیشه می خواستیم Google شرکتی باشد که سزاوار عشق بزرگ باشد. اما ما می دانیم که این یک هدف بلندپروازانه است، زیرا اکثر شرکت های بزرگ مورد علاقه نیستند، یا حتی به ظاهر با این هدف راه اندازی شده اند. ما خوش شانس هستیم که رابطه مستقیمی با کاربران خود داریم، که انگیزه ای قوی برای ما ایجاد می کند تا کار درست را انجام دهیم. برای هر لحظه جادویی که ایجاد می کنیم – مانند توانایی انداختن یک عکس در گوگل و جستجو بر اساس تصویر – کاربر بسیار خوشحالی داریم. و هنگامی که محصولات ما کار نمی کنند یا اشتباه می کنیم، برای کاربران آسان است که به جای دیگری بروند زیرا رقابت ما فقط یک کلیک با ما فاصله دارد….

همه آنچه گفته شد، می‌دانیم که همه چیز را درست انجام نمی‌دهیم – و تغییراتی که ایجاد می‌کنیم، مانند به‌روزرسانی بصری اخیر، در ابتدا می‌تواند برخی از کاربران را ناراحت کند (حتی اگر بعداً آنها را دوست داشته باشند). اما ما در صنعت ایستا فعالیت نمی کنیم و تکنولوژی آنقدر سریع تغییر می کند که نیاز به نوآوری و تکرار داریم. البته، زمانی که مرتکب اشتباه می شویم، سعی می کنیم در اسرع وقت آنها را برطرف کنیم و در صورت لزوم، روش انجام کارها را تغییر دهیم تا از بروز مجدد مشکلات جلوگیری کنیم. و ما سخت کار می‌کنیم تا توضیح دهیم که چه کاری انجام می‌دهیم – و چرا – زیرا اندازه مسئولیت نیز به همراه دارد.

پست‌های امروز ما را نیز ببینید:  نظرسنجی: تقریباً 80٪ به Google به اندازه یک سال یا بیشتر از یک سال قبل اعتماد دارند و  عشق کنید، نه شیطان – شعار جدید Google؟

Google هنوز برای استعدادها چالش دارد

بخش کوتاهی وجود دارد که در مورد کارمندان صحبت می‌کند، و شاید بزرگ‌ترین آن نیاز به تأکید بر این است که Google هنوز چالش‌هایی دارد، چیزی که ممکن است برای افراد مستعدی که به دنبال چیزی بیش از یک محل کار خوب و یک چک حقوق خوب هستند، جذاب باشد:

مهمتر از همه، با این حال، ما معتقدیم که کار باید چالش برانگیز باشد. افراد وقتی روی پروژه های مهم کار می کنند انگیزه بیشتری دارند و لذت بیشتری می برند. از Google Translate استفاده کنید، که هشت سال پیش شروع کردیم و اکنون هر کسی را قادر می‌سازد تا متن را در یک لحظه بین هر دو از 64 زبان – از جمله هندی، عربی و چینی – ترجمه کند. این در واقع 4032 جفت زبان مختلف است که می توانید ترجمه کنید! در واقع، با ترکیب آن با فناوری تشخیص صدای خود، تلفن‌های همراه را به مترجم‌های جیبی برای میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان تبدیل کرده‌ایم. وقتی روی پروژه‌هایی با این بزرگی کار می‌کنید، غیرممکن است که با هیجان از کار بیدار نشوید. شانس ایجاد تفاوت بزرگترین انگیزه ای است که هر کسی می تواند داشته باشد.

این نامه با موارد مشابه خاتمه می‌یابد — اینکه Google یک شرکت بزرگ بینایی است که از «بی‌اعتنایی سالم به غیرممکن‌ها» نمی‌ترسد.

امروز فرصت ها بیشتر از همیشه هستند. چیزهایی که قبلاً فکر می‌کردیم جادویی هستند، اکنون بدیهی می‌دانیم: توانایی دریافت فوری نقشه، یافتن سریع و آسان اطلاعات، انتخاب هر ویدیو از میلیون‌ها ویدیو در YouTube به جای چند کانال تلویزیونی. مردم دستگاه‌های بیشتری می‌خرند و بیشتر از آنها استفاده می‌کنند، زیرا فناوری نقش مهمی را در زندگی ما بازی می‌کند. من معتقدم که با تولید محصولات فناوری نوآورانه که عمیقاً مردم را تحت تأثیر قرار می دهد، شما را قادر می سازیم کارهای واقعا شگفت انگیزی انجام دهید که جهان را تغییر می دهد. زمان بسیار هیجان انگیزی برای حضور در Google است، و من مسئولیتی را که در قبال همه شما دارم بسیار جدی می‌پذیرم.

گم شده؟ سیستم عامل Chrome

ممکن است برگردم و نامه را از نزدیک بخوانم. قابل توجه ترین برای من این است که هیچ اشاره ای به سیستم عامل کروم یا کروم بوک ها نشده بود، شرط بزرگ دیگری که گوگل انجام داده است. جدای از آن صفحه، به نظر می‌رسد در حال رسمی‌سازی بسیاری از بیانیه‌هایی است که در طول یک سال گذشته یا بیشتر برای دفاع از برخی از اقدامات گوگل بیان شده‌اند. برای مبارزه با اتهامات ضد اعتماد (ما اقداماتی را انجام می‌دهیم زیرا اقدامات جستجو هستند) یا اینکه Google+‎ یک حواس‌پرتی غیر ضروری است (برای بهبود جستجو ضروری است) علوفه زیادی وجود دارد.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *