اعلانیه
اعلانیه

قوانین API توییتر، سرویس گیرنده Windows 8 Tweetro را مجبور می‌کند تا برنامه رایگان را شاتر کند و به آن پرداخت

tweetro-app-logo-iconTweetro، یک سرویس گیرنده رایگان توییتر برای ویندوز 8، نسخه رایگان خود را خاموش می کند و روی نسخه پولی کار می کند – آخرین قسمت از تغییرات اخیر API توییتر که بر جامعه توسعه دهندگان آن تأثیر می گذارد.

Tweetro اخیراً با محدودیت توکن 100000 کاربر توییتر روبرو شد و به طور موقت برنامه خود را از فروشگاه ویندوز خارج کرد تا در انتظار توضیح بیشتر از سوی توییتر باشد.

As WindowsObserver.com امروز گزارش داد، توضیح توییتر با خبر بدی از Lazyworm، سازندگان توییترو:

“از اینکه تماس گرفتید تا در مورد خط‌مشی‌های برنامه‌نویس ما توضیح دهید، متشکریم. همانطور که می‌دانید، ما توسعه‌دهندگان را از ساخت برنامه‌هایی که تجربه اصلی کاربر ما را تکرار می‌کنند (معروف به «کلینت‌های توییتر») منع می‌کنیم. ما می دانیم که توسعه دهندگانی وجود دارند که می خواهند اشتیاق خود را برای توییتر و اکوسیستم آن به موقعیت های منحصر به فرد و کم استفاده ببرند. به این ترتیب، ما در خط‌مشی خود در رابطه با توکن‌های کاربر انعطاف‌پذیری ایجاد کرده‌ایم – که از 5 سپتامبر 2012 اجرایی شد.»

«…متأسفانه، به نظر نمی‌رسد که خدمات شما به منطقه‌ای که محصولات فعلی یا آینده ما قبلاً به آن خدمات ارائه نمی‌دهند، باشد. به این ترتیب، واجد شرایط معافیت نیست.»

این آخرین نکته مهم است زیرا توییتر در حال حاضر یک کلاینت رسمی برای ویندوز 8 ارائه نمی‌کند، اما توییتر می‌گوید محصولات آینده‌اش در خدمت این کاربران خواهند بود. بنابراین، Tweetro بسیار خوش شانس است.

در پاسخ، عطا ایلایان، یکی از بنیانگذاران Lazyworm می‌گوید که برنامه رایگان Tweetro از بین رفته است و این شرکت نسخه پولی “انحصاری” را توسعه خواهد داد.

این وضعیت مشابه چیزی است که Tapbots اخیراً در برنامه محبوب Tweetbot خود برای کاربران دسکتاپ Mac با آن مواجه شده است. با توجه به محدودیت‌های کاربری توییتر، Tapbots مجبور شد 20 دلار شارژ کند اساساً پذیرش را محدود کند.

و من گمان می‌کنم که اگر توسعه‌دهندگان بیشتری مجبور به انجام همین کار در آینده شوند، اگر نوشته‌های واضح روی دیوار را نادیده بگیرند، خواهیم دید: توییتر در ایده مشتری‌های شخص ثالث توییتر اهمیت چندانی ندارد.

>


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

مت مک گی در سپتامبر 2008 به عنوان نویسنده/خبرنگار/ویراستار به Third Door Media ملحق شد. او از ژانویه 2013 تا زمان خروجش در جولای 2017 به عنوان سردبیر خدمت کرد. او را می توان در توییتر در @MattMcGee.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *