اعلانیه
اعلانیه

قاضی: «گوگل نتوانست با دستور افشای نویسندگان و وبلاگ نویسان پولی مطابقت کند».

google-legal-lawدر دعوای اوراکل علیه گوگل که در حال پایان است، قاضی ویلیام آلسوپ به شرکت ها دستور داد تا نویسندگان، وبلاگ نویسان و روزنامه نگارانی را که با آنها روابط مالی داشتند، افشا کنند. اوراکل قبلاً فاش کرده بود که فلوریان مولر، نویسنده وبلاگ FOSS Patents را حفظ کرده است. Google فاش کرد که به کسی پولی پرداخت نکرده است.

در 17 آگوست 2012 Google بیانیه‌ای ارائه کرد که بخشی از آن چنین بود:

نه Google و نه مشاور آن به نویسنده، روزنامه‌نگار، مفسر یا وبلاگ‌نویس پولی پرداخت نکرده‌اند تا در این مورد گزارش یا اظهار نظر کنند. و نه Google و نه مشاور آن در ازای پوشش یا مقالاتی در مورد مسائل مربوط به این پرونده، در هیچ اقدامی دخیل نبوده اند.

قاضی آلسوپ از پاسخ Google راضی نشد. او به Google دستور داد تا دوباره تلاش کند و لیستی از مفسران پولی را تا 24 اوت تهیه کند. در اینجا برخی از گزیده‌های مرتبط از دستور قاضی آمده است:

سفارش 7 آگوست محدود به نویسندگان «پرداخت . . . برای گزارش یا نظر دادن» یا به موقعیت‌های «quid pro quo». در عوض، این دستور برای افشای نویسندگانی طراحی شده بود که ممکن است اظهاراتشان در مورد مسائل مربوط به پرونده تحت تأثیر دریافت پول از Google یا Oracle قرار گرفته باشد. . .

از نظر دادگاه، Google از دستور ۷ اوت پیروی نکرده است. Google دستور داده است تا جمعه، 24 اوت در ظهر با توضیحات زیر این کار را انجام دهد. پرداخت‌ها شامل درآمد تبلیغاتی نمی‌شود که نظر دهندگان دریافت می‌کنند. همچنین شامل کارشناسان افشا شده تحت قانون ۲۶ نمی‌شود. Google پیشنهاد می‌کند که به تعداد زیادی از نظر دهندگان پول پرداخت کرده است که فهرست کردن همه آنها غیرممکن خواهد بود. لطفا به سادگی تمام تلاش خود را بکنید اما غیرممکن مورد نیاز نیست. Oracle موفق شد این کار را انجام دهد. Google نیز می‌تواند این کار را با فهرست کردن همه نظر دهندگانی که Google می‌شناسد به‌عنوان مشاور، پیمانکار، فروشنده یا کارمند دریافت کرده‌اند، انجام دهد. . .

گوگل احتمالاً نمی‌تواند برای بار دوم برگردد و بگوید: «واقعاً هیچ‌کس نیست». بنابراین جالب است که ببینیم گوگل چه کسی و چه چیزی را فاش می کند.

Oracle از گوگل به دلیل میلیاردها حق امتیاز و نقض حق نسخه برداری در جاوا شکایت کرد. Oracle یک پیروزی فنی محدود در مورد ادعای حق نسخه برداری به دست آورد، اما هیچ خسارتی دریافت نکرد و اکنون ملزم به پرداخت هزینه های وکالت Google است.

دستور دادگاه برای افشای مفسران پولی در این مرحله بسیار پایانی پرونده تا حدودی غیرعادی است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *