اعلانیه
اعلانیه

فیس بوک گروهی را برای اتصال به بقیه جهان رهبری می کند

Facebook world 2Facebook’s ماموریت این است که جهان را بازتر و متصل تر کنیم. شرکت اکنون به معنای واقعی کلمه در تلاش است تا با رهبری گروهی از شرکت‌های عمدتاً تلفن همراه برای کمک به آنلاین کردن 5 میلیارد نفر بیشتر.

این ابتکار در internet.org قرار دارد. از بیانیه مطبوعاتی:

اعضای بنیانگذار internet.org – فیس بوک، اریکسون، مدیاتک، نوکیا، اپرا، کوالکام و سامسونگ – پروژه های مشترک توسعه خواهند داد، دانش را به اشتراک خواهند گذاشت، و صنعت و دولت ها را بسیج خواهند کرد. جهان را آنلاین کنید این شرکت‌های موسس سابقه طولانی در همکاری نزدیک با اپراتورهای تلفن همراه دارند و انتظار دارند که آنها نقش‌های اصلی را در این طرح ایفا کنند، که در طول زمان شامل سازمان‌های غیردولتی، دانشگاهیان و کارشناسان نیز می‌شود. Internet.org تحت تأثیر پروژه محاسبات باز موفق است، یک ابتکار در سطح صنعت که با کارآمدتر کردن و نوآوری کردن طراحی های سخت افزاری، هزینه های رایانش ابری را کاهش داده است.

در حال حاضر “طرح تقریبی”، همانطور که زاکربرگ آن را در CNN، از سه ایده یا عنصر تشکیل شده است:

  • با کارآمدتر کردن ارائه داده، دسترسی به اینترنت را مقرون به صرفه کنید.
  • استفاده از داده کمتر با بهبود کارایی برنامه‌ها و تجربیاتی که استفاده می‌کنیم.
  • کمک به کسب‌وکارها با ایجاد یک مدل جدید برای آنلاین کردن افراد.

در این گروه موسس شرکت هایی مانند گوگل، مایکروسافت، یاهو و سایر نام های بزرگ آنلاین به طور آشکار غایب هستند. تلاش بلندپروازانه خود Google برای ایجاد اتصال به مناطق روستایی و دورافتاده Project Loon است. من گمان می‌کنم که اگر اینترنت.org کشش داشته باشد، شاهد ورود شرکت‌های بیشتری خواهیم بود.

وقتی دیشب برای اولین بار در مورد آن شنیدم، واکنش بسیار متفاوتی به این خبر داشتم. از یک منظر – دادن دسترسی به اینترنت در جهان در حال توسعه برای “همسطح زمین بازی” – هدف مهمی است که به آموزش، انتشار ایده ها، شاید رای دادن و همچنین حمایت از سایر تلاش ها برای بهبود شرایط زندگی و ارائه خدمات کمک می کند. خدمات.

یک دیدگاه بدبینانه تر از این ابتکار، آن را در درجه اول علاقه مند به خود می داند. اگرچه من فکر نمی کنم که زاکربرگ واقعاً به این فکر می کند که چگونه این به طور مستقیم به فیس بوک یا درآمدهای آن کمک می کند. او مرا از بسیاری جهات ایده آلیست می داند.

اما روشی نیز وجود دارد که در آن این نوع ایده آلیسم مشکوک و حتی ساده لوحانه است. فناوری و اینترنت تأثیر متفاوتی بر زندگی ما داشته اند و از جهات مختلف آنها را بهبود بخشیده اند اما از چندین جنبه کیفیت آنها را نیز کاهش داده اند. (آیا جهان در حال توسعه به مقداری از هزینه‌هایی که برای محتوای آنلاین ارسال می‌شود نیاز دارد؟ آیا به ADD که با دسترسی 24 ساعته ارائه می‌شود نیاز دارد؟)

فراتر از این، این ایده که فناوری یا اینترنت پاسخ هر سؤالی است به سادگی اشتباه است. این فناوری به عنوان نوعی دین است.

با توجه به این موضوع، و با توجه به این واقعیت که اینترنت از بین نمی رود، احتمالاً این نوع تلاش برای جبران “شکاف دیجیتالی” جهانی که قبلاً در ایالات متحده نامیده می شد، لازم است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *