اعلانیه
اعلانیه

فیس‌بوک سعی می‌کند توضیح دهد که چرا دسترسی Vine و دیگران را کاهش می‌دهد

facebook-twitter-logos-200pxاز پلتفرم ما برای کپی کاری بدون اجازه استفاده نکنید.

به نظر می‌رسد این مشکل اصلی در تغییر خط‌مشی پلت فرم است که فیس بوک حدود یک ساعت پیش در وبلاگ توسعه دهنده خود اعلام کرد.

به گفته جاستین اوسوفسکی، مدیر مشارکت‌های پلتفرم فیس‌بوک، این تغییر به این معنی است که «اکثریت قریب به اتفاق» توسعه‌دهندگان باید «به انجام کاری که انجام می‌دهید ادامه دهند». اما، با توجه به تصمیم فیس بوک برای دسترسی API به Vine و Voxer در هفته گذشته، Osofsky این توضیح را در مورد سیاست های فیس بوک ارائه کرد:

برای تعداد بسیار کمتری از برنامه‌هایی که از فیس‌بوک استفاده می‌کنند تا عملکرد ما را تکرار کنند یا رشد خود را راه‌اندازی کنند به گونه‌ای که ارزش کمی برای افراد در فیس‌بوک ایجاد کند، مانند عدم ارائه کاربران یک راه آسان برای اشتراک‌گذاری مجدد در فیس‌بوک هستند، ما خط‌مشی‌های در برابر آن داشته‌ایم که امروز در حال توضیح بیشتر آن هستیم. (به I.10 مراجعه کنید).

این پیوند I.10 به بخشی از خط مشی رسمی فیس بوک برای توسعه دهندگان اشاره دارد:

عملکرد اصلی متقابل و تکرار: (الف) متقابل: پلتفرم فیس بوک توسعه دهندگان را قادر می سازد تا تجربیات شخصی و اجتماعی را از طریق Graph API و APIهای مرتبط ایجاد کنند. اگر از هر یک از API های فیس بوک برای ایجاد تجربیات شخصی یا اجتماعی استفاده می کنید، باید به افراد نیز اجازه دهید تا به راحتی تجربیات خود را با افراد فیس بوک به اشتراک بگذارند. (ب) تکرار عملکرد اصلی: شما نمی‌توانید از پلتفرم فیس‌بوک برای تبلیغ یا صادر کردن داده‌های کاربر به محصول یا خدماتی که یک محصول یا سرویس اصلی فیس‌بوک را بدون اجازه ما تکرار می‌کند استفاده کنید.»

بلوک نقل قول>

در مورد برنامه جدید Vine توییتر، با بخش (الف) بالا مطابقت دارد – کاربران می‌توانند ویدیوهای Vine را در فیس‌بوک به اشتراک بگذارند و همانطور که یکی از سخنگویان توییتر امروز به ما گفت، این موضوع تغییر نخواهد کرد.

این بدان معناست که Vine باید – از نظر فیس بوک – با تکرار یک ویژگی اصلی فیس بوک (یافتن یک دوست) بدون اجازه، بخش (ب) را نقض کرده باشد.

یا به همان اندازه احتمال دارد که %20%D8%A7%D8%B3%D8%AA._https://martech.org/facebook-cuts-connections-with-vine-yandex-voxer/”>دو شرکتی که همدیگر را دوست ندارند و احتمالاً هرگز نخواهند داشت.

بازنده‌های بزرگ در اینجا توسعه‌دهندگانی هستند که با ساختن برنامه‌ها و سرویس‌ها بر روی اهداف متحرک – قوانین API شرکت‌ها – به همراه مارک‌ها و کاربرانی که مالک داده‌هایی هستند که این دو شرکت بر سر آنها می‌جنگند، مواجه می‌شوند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

مت مک گی در سپتامبر 2008 به عنوان نویسنده/خبرنگار/ویراستار به Third Door Media ملحق شد. او از ژانویه 2013 تا زمان خروجش در جولای 2017 به عنوان سردبیر خدمت کرد. او را می توان در توییتر در @MattMcGee.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *