اعلانیه
اعلانیه

فرمول پشت شماره “لایک” فیس بوک

پیام های خصوصی فیس بوک ایجاد شد بسیار غوغای هفته گذشته زمانی که مشخص شد پیام‌ها نه تنها خزیده می‌شوند، بلکه برای “داده‌های لایک کردن” یک صفحه نیز استفاده می‌شوند. یکی از درس‌های مهمی که بازاریابان از این موقعیت آموختند این بود که «تعداد لایک‌ها» در واقع مربوط به لایک‌ها نیست، بلکه مربوط به سایر تعاملات (و پیام‌رسانی) است که در فیس‌بوک رخ می‌دهد. این ما را بر آن داشت تا این سوال را بپرسیم – فقط چه چیزی برای داده های لایک فیس بوک به حساب می آید؟

طبق صفحه رسمی توسعه دهندگان فیس بوک، چهار متغیر مختلف عدد لایک را تشکیل می دهند:

عدد نشان داده شده حاصل جمع:

است

  • تعداد لایک‌های این URL
  • تعداد اشتراک‌گذاری‌های این URL (که شامل کپی/پیست کردن پیوند به فیس‌بوک می‌شود)
  • تعداد لایک‌ها و نظرات در مورد استوری‌های فیس‌بوک درباره این URL
  • تعداد پیام‌های صندوق ورودی حاوی این URL به‌عنوان پیوست.

بدون بررسی بیشتر، متغیرهای بیشتری را کشف کرده‌ایم که بر «داده‌های لایک» تأثیر می‌گذارند و فرمول دقیق را روشن می‌کنند. ما با یکی از سخنگویان فیس بوک تماس گرفتیم و تأیید کردیم که عناصر زیر در کل داده های لایک فیس بوک به حساب می آیند.

تعداد لایک صفحه

جایی که این اتفاق می افتد:

مستقیماً در یک صفحه وب با افزونه اجتماعی Facebook Like

نحوه تأثیر داده‌های Like:

کاربری که در حال مرور یک صفحه وب است، به سادگی روی دکمه «پسندیدن» کلیک می‌کند و یک رأی اضافی به تعداد داده‌های «پسندیدن» اضافه می‌شود.

تعداد اشتراک‌گذاری صفحه

جایی که این اتفاق می افتد:

در یک صفحه وب، با استفاده از “دکمه ارسال در افزونه اجتماعی فیس بوک

نحوه تأثیر داده‌های Like:

افزونه اجتماعی دکمه لایک فیس بوک را می توان طوری پیکربندی کرد که هر دو دکمه “پسندیدن” و “ارسال” را نشان دهد. در صفحاتی که پیکربندی هر دو دکمه را دارند، کاربری که به سادگی پست را “ارسال” می کند (با استفاده از دکمه لایک) 1 را به کل داده های لایک اضافه می کند.

تعداد پست‌های فیسبوک

جایی که این اتفاق می افتد: 

در فیس بوک

نحوه تأثیر داده‌های Like: 

یک کاربر یک پست جدید ایجاد می کند و پیوندی را در پست اضافه می کند. هر پست در داده‌های لایک کلی حساب می‌شود.

تعداد لایک‌های پست فیسبوک

جایی که این اتفاق می افتد: 

در Facebook، در یک پست موجود

 

نحوه تأثیر داده‌های Like: 

کاربری که فید خبری خود را مشاهده می کند، پستی را با یک پیوند جالب می بیند و پست واقعی فیس بوک را می پسندد.

تعداد اشتراک‌گذاری پست

جایی که این اتفاق می افتد:

در فیس بوک، از داخل فید خبری

نحوه تأثیر داده‌های Like:

یک کاربر پیوند مشترکی را در فید خبری خود پیدا کرده و با مخاطبان خود به اشتراک می گذارد. هر یک از این اشتراک‌ها در داده‌های لایک کلی حساب می‌شوند.

تعداد نظرات پست

جایی که این اتفاق می افتد:

در پست‌های فیسبوک

نحوه تأثیر داده‌های Like:

یک کاربر یک پیوند به اشتراک گذاشته شده را در فید خبری خود می بیند و روی آن نظر می دهد. وقتی نظر اضافه می‌شود، داده‌های لایک کلی تأثیر مثبت می‌گیرند.

تعداد نظرات پست با پیوندها

جایی که این اتفاق می افتد:

در پست‌های فیس‌بوک که پیوندی در پست اصلی ندارند

نحوه تأثیر داده‌های Like:

کاربر پست دوستی را می‌بیند که در اصل پیوندی در آن وجود ندارد. کاربر روی پست دوست خود با پیوندی که در نظر قرار داده شده است نظر می دهد. سپس داده‌های لایک برای پیوند درون نظر تأثیر مثبت می‌گیرد.

تعداد پیام‌ها

جایی که این اتفاق می افتد:

در چت فیس بوک

نحوه تأثیر داده‌های Like:

اگر کاربر پیوندی را به یک پیام مستقیم کپی کند و به کاربر دیگری ارسال کند، مانند داده‌ها برای URL ارسال شده افزایش می‌یابد. این تعداد فقط بر اساس هر کاربر افزایش می یابد. کاربر نمی تواند به طور مداوم برای افزایش تعداد پیام ارسال کند.

تعداد نظرات URL (در صورت استفاده از نظرات Facebook)

جایی که این اتفاق می افتد:

در URL که از افزونه نظرات فیس بوک استفاده می کند

 

نحوه تأثیر داده‌های Like:

یک کاربر در حال خواندن مقاله ای در وب سایت خاصی است که افزونه نظرات فیس بوک را نصب کرده است. وقتی نظر در صفحه ایجاد می شود، داده های لایک افزایش می یابد.

بنابراین، بله، دکمه لایک فیسبوک کاملاً داده‌های بسیار بیشتری را نسبت به مواردی که صرفاً روی یک دکمه در صفحه کلیک می‌کنند، جذب می‌کند. با  دسترسی کلی کاهش یافته اخیر، ارزش تعامل فیس بوک نمی تواند باشد بالاتر یک کاربر درگیر (خواه طرفدار یک موضوع باشد یا نباشد) به کلی “داده های لایک” یک پیوند اضافه می شود، بنابراین مطمئن شوید که افرادی که در مورد شما صحبت می کنند اگر می خواهید تعداد لایک ها را افزایش دهید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ فین مدیر بازاریابی برای Cypress North است، شرکتی که رسانه های اجتماعی در سطح جهانی را ارائه می دهد. و خدمات بازاریابی جستجو و توسعه وب و اپلیکیشن. او بیش از 10 سال در صنعت بازاریابی اینترنتی بوده و در بازاریابی دیجیتال تخصص دارد. همچنین می‌توانید گرگ را در توییتر (@gregfinn) یا LinkedIn.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *