اعلانیه
اعلانیه

فرانسه برای حفظ حریم خصوصی گوگل را جریمه می‌کند، مالیات‌های پایین بریتانیا خشمگین می‌شود

google-eu-200px مشکلات اروپایی گوگل همچنان ادامه دارد. نتیجه مذاکرات حل و فصل ضد انحصار هنوز نامشخص است و مشخص نیست که گوگل بدون امتیازات بیشتر «خروج کند». اکنون، شکایات اروپایی‌ها در خصوص حفظ حریم خصوصی علیه Google به‌سرعت رسیده است، به‌طوری‌که فرانسه قول جریمه این شرکت را داده است.

وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که تنظیم‌کننده حریم خصوصی فرانسه، در کمیسیون ملی، Libertés (CNIL)، روز جمعه به رسانه ها گفت که گوگل ضرب الاجلی را برای تغییر نحوه مدیریت داده های کاربران تعیین کرده است. بر اساس این گزارش، اکنون یک فرآیند شبه قضایی آغاز خواهد شد که تقریباً به جریمه در صورت عدم تبعیت Google از درخواست CNIL برای تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی منجر خواهد شد.

در این زمینه CNIL یک ائتلاف گسترده‌تر از تنظیم‌کننده‌های حریم خصوصی اروپایی است که احتمالاً از فرانسه پیروی می‌کنند.

بعید است Google از دستور CNIL برای تغییر خط مشی رازداری خود پیروی کند. این شرکت معتقد است که سیاست حفظ حریم خصوصی آن قانونی و مطابق با مقررات اروپایی است. علاوه بر این، مجموعه داده‌ها در سراسر دارایی‌ها و دستگاه‌های Google تا حدی چیزی است که الگوریتم جستجوی جدید و پیچیده‌تر را فعال کرده است الگوریتم جستجوی مرغ مگس خوار.

بر خلاف گزارش WSJ، آسوشیتدپرس گفت که جریمه قبلاً توسط CNIL تعیین شده است. این جریمه ظاهراً 400,000 دلار (تقریباً 296,000 یورو) خواهد بود. مشخص نیست که کدام گزارش در مورد جریمه دقیق است.

WSJ گفت که CNIL در حال بررسی است که آیا از نظر قانونی می‌توان هر کاربر Google را در فرانسه به‌عنوان تخلف در نظر گرفت یا خیر، به آن اجازه می‌دهد جریمه‌های حفاظت از داده‌های فرانسه را بیش از حداکثر فعلی 150,000 یورو (203,000 دلار) برای اولین تخلف چند برابر کند. ” این آژانس تشخیص می دهد که جریمه حتی چند میلیون یورویی برای گوگل بی اهمیت است و ممکن است صرفاً به عنوان “هزینه انجام تجارت” در اروپا تلقی شود.

اما اگر تنظیم‌کننده‌های سراسر اروپا از فرانسه پیروی کنند و جریمه‌های مشابهی را اعمال کنند، ممکن است Google مجبور به پرداخت آن شود.

به طور جداگانه در بریتانیا، Google اسناد مالی را بایگانی کرد که گزارش‌ها نشان می‌دهد که Google در سال 2012 مالیات‌های محدودی در بریتانیا به مبلغ کمتر از 12 میلیون پوند (19 میلیون دلار) از درآمدهای 506 میلیون پوندی (817 میلیون دلار) پرداخت کرده است. “سهم منصفانه” آن در بریتانیا. Google بارها در مجلس عوام بریتانیا به دلیل هدایت درآمد از طریق شرکت تابعه ایرلندی خود که مالیات شرکت ها پایین تر است مورد انتقاد قرار گرفته است.

Google معتقد است هر کاری که انجام می‌دهد قانونی است و کمک قابل توجهی به اقتصاد بریتانیا می‌کند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *