اعلانیه
اعلانیه

فاجعه دیجیتال مارکتینگ؟ امیدوارم یک برنامه اضطراری داشته باشید!

با 54 اینچ برف تا کنون در نیویورک امسال، ما رسماً به ده بدترین زمستان ثبت شده. اورژانس برفی یکی پس از دیگری بوده است. دیگر بس است! گفته شد، آماده بودن قطعا اداره این زمستان سخت را بسیار آسان تر کرده است.

در مورد فاجعه های بازاریابی نیز همینطور است. چه این یک بحران روابط عمومی باشد، یک به‌روزرسانی الگوریتم جستجو یا یک تغییر عمده در فناوری، هر لحظه ممکن است یک فاجعه بازاریابی رخ دهد. با این حال، تعداد کمی از بازاریابان برای آن آماده هستند. در عوض، پاسخ اغلب به این صورت است:

whoa

… که معمولاً به زودی با چیزی شبیه به این دنبال می شود:

@#&$!!

اما شما می توانید بهتر از این کار کنید. دقیقاً مانند FEMA برای انواع دیگر بلایا توصیه می‌کند، شما به یک وضعیت اضطراری نیاز دارید. برای بلایای بازاریابی احتمالی برنامه ریزی کنید – و در واقع، بسیاری از نکات آمادگی اضطراری برای بلایای بازاریابی نیز قابل اجرا هستند. در زیر یک لیست سریع وجود دارد که به شما کمک می کند تا برای یک بحران بازاریابی آماده شوید.

برنامه ریزی اضطراری بازاریابی

با تیم خود ملاقات کنید تا در مورد آمادگی در برابر بلایا بازاریابی صحبت کنید.

  • هنگامی که یک فاجعه بازاریابی اتفاق می افتد، اختلالی که ایجاد می کند می تواند به سرعت باعث هرج و مرج شود. بسیار مهم است که برای یک بحران بازاریابی قبل از شروع آن آماده باشید.
  • درباره نحوه واکنش گروه به بلایای مختلف بازاریابی مانند رسوایی مدیر عامل، توییت توهین آمیز کارمند، فراخوان محصول و غیره بحث کنید.
  • حتماً در مورد مسائل مهمی نیز صحبت کنید که می‌تواند باعث ایجاد بحران بازاریابی شود، مانند تغییر الگوریتم جستجو، جریمه SEO، قطع شدن وب‌سایت و غیره.

درباره «قطعات برق» احتمالی با تیم خود بحث کنید.

  • یک کسب و کار می تواند به سرعت یک فاجعه بازاریابی بالقوه را در اثر از دست دادن ناگهانی یکی از اعضای تیم روی دست خود داشته باشد.
  • اگر کارمندی به طور غیرمنتظره ای شرکت را ترک کرد، برای مقابله با وضعیت برنامه ای داشته باشید. شما هرگز نمی دانید چه کسی ممکن است به تغییر شغل، جابجایی، یا مرخصی گرفتن برای تمرکز بر خانواده فکر کند.
  • درباره اینکه چه کاری باید انجام دهید اگر یک کارمند به دلیل آسیب یا بیماری مرخصی غیرمنتظره ای گرفت و اینکه چگونه به طور موقت آن نقش را تکمیل خواهید کرد.

تیم خود را متقابل آموزش دهید تا همه آماده باشند.

  • وقتی یک فاجعه بازاریابی رخ می دهد، نمی توانید اجازه دهید وضعیت بدتر شود زیرا یکی از اعضای اصلی تیم برای انجام وظیفه خود در دسترس نیست.
  • حتماً کارمندان را متقاطع آموزش دهید تا با مهارت های شغلی اصلی همکاران خود آشنا شوند.
  • یک پروتکل رمز عبور ایجاد کنید که تضمین کند چندین نفر کدهای دسترسی مهمی دارند. به این ترتیب، اگر مخاطب اصلی در دسترس نباشد، پشتیبان‌گیری می‌تواند به شما در دسترسی به ابزارها یا اطلاعات مهم کمک کند.

برای هر یک از اعضای تیم چندین نقطه تماس جمع آوری کنید.

  • وقتی فاجعه های بازاریابی اتفاق می افتد، به احتمال زیاد باید با کل تیم ارتباط برقرار کنید. اما این موقعیت‌ها همیشه در روزهای هفته اتفاق نمی‌افتند، بنابراین مطمئن شوید که می‌توانید به روش‌های مختلف با اعضای تیم خود تماس بگیرید.
  • شماره‌های تلفن همراه، آدرس‌های ایمیل، و نام‌های صفحه پیام‌رسان فوری را در صورت نیاز در مواقع ضروری جمع‌آوری کنید.

مطمئن شوید که تیم شما در طول بحران بازاریابی از دستگاه‌های هشدار مختلف استفاده می‌کند.

  • هنگامی که یک فاجعه بازاریابی رخ می دهد، بسیار مهم است که بدانیم وضعیت چگونه در حال توسعه است.
  • نظارت کلیدی است. حتماً هشدارهای Google، هشدارهای اجتماعی، و هشدارهای رتبه بندی جستجو را برای تیم تنظیم کنید تا از مسائل مربوط به بحران بازاریابی شما مطلع بماند.
  • استفاده از ابزاری مانند ifttt.com را در نظر بگیرید تا هشدارها را در رسانه‌های مختلف به اعضای مختلف تیم هدایت کنید. .
  • حتماً فهرست اولیه ای از اصطلاحات را برای هشدارهای خود تهیه کنید که به طور بالقوه با بحران شما مرتبط هستند. در صورت نیاز شرایط و هشدارهای اضافی در طول بحران ایجاد کنید.

برای یک فاجعه بازاریابی تمرین کنید.

  • شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است یک فاجعه بازاریابی رخ دهد. اما وقتی این کار انجام شد، باید فورا اقدام کنید. شما نمی توانید زمان ارزشمند خود را تلف کنید. باید برای اتفاقات غیرمنتظره آماده باشید. یعنی تمرین!
  • برنامه ریزی کنید تا یک سناریوی فاجعه بار بازاریابی ساختگی سه ماهه داشته باشید تا با تیم خود کار کنید. حتماً وضعیت را از زوایای متعدد پوشش دهید.
  • پاسخ توصیه شده را یادداشت کنید. ممکن است بخواهید در طول یک بحران بازاریابی واقعی به آن مراجعه کنید.

از محل فروش خود محافظت کنید.

  • کسب و کار شما بدون فروش زیاد دوام نخواهد آورد. در طول یک بحران بازاریابی، مهم است که نقطه فروش شما – معمولاً یک وب سایت – برای تجارت باز بماند.
  • پشتیبان گیری شبانه از سایت خود را اجرا کنید و آن را در یک سرور جداگانه ذخیره کنید.
  • پایگاه داده خود را روی یک سرور ثانویه تکرار کنید.
  • از CDN استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که کاربران مجاز می توانند به یک کپی ذخیره شده از سایت شما از هر کجای دنیا دسترسی داشته باشند.
  • شبیه‌سازی‌های آزمایش بار را اجرا کنید تا مطمئن شوید سرورها می‌توانند با افزایش ترافیک مقابله کنند و  حملات انکار سرویس.

یک منبع «محتوای فاسد نشدنی» آماده داشته باشید.

  • محتوا غذای بازاریابی شماست – و نمی‌توانید در طول یک فاجعه بازاریابی خطر تمام شدن آن را داشته باشید. حتی اگر بیش از حد مشغول رویارویی با بحران موجود هستید، همچنان باید آن محتوا را در دسترس داشته باشید.
  • خوشبختانه، می توانید از قبل آن را ذخیره کنید. می‌توانید محتوای «همیشه سبز» ایجاد کنید – مطالبی که به زمان حساس نیستند و همیشه مرتبط خواهند بود.
  • مجموعه کوچکی از مقاله‌ها، ویدئوها، تصاویر و توییت‌ها ایجاد کنید که در صورت کمبود منابع برای ایجاد محتوای جدید برای چند هفته، می‌توانید دوباره از آنها استفاده کنید.
  • به ایده نیاز دارید؟ به موضوعات گسترده فکر کنید. مردم همیشه به راه‌هایی برای احساس بهتر، کارآمدتر، راحت‌تر، سالم‌تر، ثروتمندتر و ظاهر بهتر علاقه‌مند خواهند بود.

ابزارهای بازاریابی مناسب را در دسترس داشته باشید.

  • وقتی همه چیز اشتباه می‌شود، به ابزارهای بازاریابی اضطراری نیاز دارید تا به شما در شناسایی مشکلات و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع کمک کند.
  • Google Analytics و Webmaster Tools بینش مهمی درباره آنچه در سایت شما اتفاق می‌افتد ارائه می‌دهند.
  • Conductor’s SearchLight یا BrightEdge می‌تواند به شما کمک کند تأثیر آن را بر رتبه‌بندی‌ها و پیوندهای ارگانیک بسنجید.
  • استارت‌آپ‌های سازمانی مانند Bottlenose می‌توانند به رمزگشایی فعالیت‌های اجتماعی کمک کنند.

برخی منابع را برای موارد اضطراری بازاریابی ذخیره کنید.

  • از آنجا که شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است یک فاجعه بازاریابی رخ دهد، سعی کنید یک شبکه ایمنی بودجه برای این موقعیت ها ایجاد کنید.
  • در حالت ایده آل، از هر کانال بازاریابی کمی پول کنار بگذارید. به این ترتیب در صورت بروز چیزی غیرمنتظره، منابعی در دسترس خواهید داشت.
  • برای مثال، فراخوان محصول ممکن است به محتوای جدید یا حتی توسعه یک میکروسایت جدید به سرعت نیاز داشته باشد.

یک طرح امنیتی داشته باشید.

  • یک فاجعه بازاریابی می تواند به هر شکلی رخ دهد، از جمله نقض امنیتی – چیزی که امروزه اغلب اتفاق می افتد.
  • برای مثال، Kickstarter اخیراً یک شکاف امنیتی گزارش کرده است با گذرواژه‌های دزدیده شده و اطلاعات کاربر. و دو ماه قبل، میلیون‌ها رمز عبور از Facebook، Twitter، Google، Yahoo و LinkedIn از طریق یک حمله بدافزار پیچیده.
  • برای کمک به جلوگیری از این اتفاق برای کسب و کارتان، گذرواژه‌های رسانه‌های اجتماعی خود را مرتباً به‌روزرسانی کنید و آموزش‌های امنیتی برگزار کنید تا مطمئن شوید که کارمندان از گذرواژه‌های ایمن استفاده می‌کنند.
  • به‌عنوان بازاریاب، به نحوه برخورد برخی از شرکت‌های بزرگ (مانند Kickstarter) با این وضعیت نگاه کنید، بنابراین درصورتی‌که سایت شما مخدوش شود، برنامه‌ای دارید.
  • به عنوان یک کاربر اینترنت، حتماً از یک مدیر رمز عبور مانند Dashlane برای محافظت استفاده کنید. زمانی که اطلاعات شما از سایت هایی که استفاده می کنید به سرقت رفته است.

برای مدت طولانی آماده باشید.

  • برخی از بلایای بازاریابی، مانند نقض امنیتی، عمر نسبتا کوتاهی دارند. اما فاجعه‌های بازاریابی بزرگ‌تر، مانند تلاش شکست خورده جی سی پنی در سال گذشته اگر رفع نشود، می تواند سال ها ادامه داشته باشد.
  • تیم های بازاریابی باید با اتخاذ یک %20%D8%B1%D8%A7%20%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%20%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF-Your-Marketing-Team-Like-a-Startup.aspx” target=”_blank” rel=”noopener”> این به این معنی است که مانند یک استارت آپ فکر کنید.
  • در طول یک بحران بازاریابی طولانی مدت، ممکن است مجبور شوید تبلیغات تلویزیونی با بودجه کلان و ابزارهای گران قیمت سازمانی را کنار بگذارید. درعوض، ممکن است لازم باشد بر کمپین های بازاریابی مردمی تمرکز کنید و از ابزارهای رایگان استفاده کنید.
  • بازیابی باید از طریق نوآوری و خلاقیت حاصل شود، نه با صرف پول بیشتر در تاکتیک های خسته.

امیدواریم امسال طوفان‌های زمستانی زیادی برای مقابله با آن‌ها وجود نداشته باشد – اما بلایای بازاریابی آنلاین ممکن است در هر زمانی رخ دهد. باهوش باش؛ آماده شوید در مورد بدترین سناریوهای بازاریابی فکر کنید و یک برنامه اقدام بسازید. وقتی الگوریتم تغییر می کند، بودجه ها کاهش می یابد یا سایت شما پایین می آید، آماده خواهید بود – و یک بازاریاب قوی تر و عاقل تر ظاهر خواهید شد.

اگر یک فاجعه بازاریابی رخ دهد آیا شما آماده هستید؟ برای آماده سازی چه کرده اید؟ نکات خود را در اینجا به اشتراک بگذارید.

تصاویر را از Bing رایگان برای اشتراک‌گذاری و استفاده تجاری ذخیره کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

دانیل کریستو مدیر نوآوری SEO در گروه M Catalyst است، یک رهبر فکری در ارگانیک، فضای پرداختی و اجتماعی دن از سال 2002 سئو را انجام می دهد. یک برنامه نویس و کارآفرین مشتاق، دان یکی از بنیانگذاران Triberr، یک پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *