اعلانیه
اعلانیه

google-good-evil-featured

Google به دلیل شعار «شیطان نباش» معروف است، شعاری که اخیراً شرکت را تا حدودی آزار داده است زیرا به دلیل حریم خصوصی، ضد اعتماد و سایر مسائل مورد انتقاد قرار گرفته است. آیا نامه عمومی امروز مدیر عامل شرکت لری پیج به نفع آن کنار گذاشته شد آیا می‌خواهید دوست داشته باشید؟

مشکل با “Don’t Be Evil”

فوریه گذشته، قطعه در Google و “شر” بودن من توضیح داد که چگونه شعار غیررسمی Google شکل گرفت و چگونه به طور موثر گوگل را در مقابل شرکت های دیگر قرار داد، گویی آن شرکت های دیگر شرور بودند. در واقع، گوگل شرکت‌های دیگری مانند مایکروسافت را نوعی شرور می‌دید که نمی‌خواست Google شبیه آن باشد.

همانطور که استیون لوی در کتاب عالی خود توضیح داده است، In The Plex، در ایجاد شعار:

“بنابراین من چیزی را پیشنهاد دادم که باعث شود مردم احساس ناراحتی کنند اما در عین حال جالب باشد. به ذهنم خطور کرد که «شرور نباش» جمله جذاب و جالبی خواهد بود. و مردم خندیدند. اما من گفتم، “نه، واقعا.”

این شعار استیسی سالیوان را ناراحت کرد. خیلی منفی بود آیا نمی‌توانیم آن را به‌عنوان «کار درست را انجام بده» یا چیز مثبت‌تری بیان کنیم؟» او پرسید.

ماریسا و سالار با او موافق بودند. اما گیک‌ها – Buchheit و Patel – تکان نمی‌خورند. تا آنجا که به آنها مربوط می شد، “شرور نباش” تقریباً همه چیز را گفت. آنها با هر تلاشی برای حذف آن از لیست مبارزه کردند.

سالیوان بعداً با آه گفت: «آن‌ها آن را همین‌طور که بود دوست داشتند». “برای مهندسی بسیار مهم بود که آنها مانند مایکروسافت نباشند، آنها یک شرکت شیطانی نباشند.”

هدف مثبت: سزاوار عشق

در نامه امروز مدیرعامل، پیج در مورد تمایل گوگل به کسب عشق صحبت می کند، رابطه ای با کاربرانش که قبلاً از این شرکت نشنیدم:

ما همیشه می‌خواستیم Google شرکتی باشد که لایق عشق بزرگ باشد. اما ما می دانیم که این یک هدف بلندپروازانه است زیرا اکثر شرکت های بزرگ مورد علاقه نیستند، یا حتی به ظاهر با این هدف راه اندازی شده اند.

آیا اکنون از «شیطان نباش» به «لایق عشق بزرگ» تغییر کرده است؟ اگر چنین است، می‌توانم بگویم که رسیدن به این هدف آسان‌تر است. “شیطان نباش” به این معنی است که شما به دنبال وضعیت خوبی هستید که برای هر شرکت یا شخصی دشوار است. هر گونه شکست در دستیابی به آن به این معنی است که شما تا حدودی شرور هستید.

«لایق عشق بزرگ باشید» یا «دوست داشته باشید» یک هدف آرمانی مثبت‌تر است. این نشان می دهد که شما قبلاً مقداری عشق دارید و امیدوارید که آن را رشد دهید. اگر این کار را انجام ندهید به معنای شرارت شما نیست، بلکه به این معنی است که شما باید بیشتر تلاش کنید.

زندگی های “شیطان نباش”!

اگر فکر می‌کنید که «شرور نباش» منتشر شده است، دوباره فکر کنید. شیطان در نامه امروز ذکر شد:

ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که می‌توان بدون شرارت درآمد کسب کرد.

این یک نکته دیرینه در فلسفه شرکتی Google است صفحه: “شما می توانید بدون کسب درآمد انجام بدی.”

در مورد خود شعار «شیطان نباش»، این شعار در کدهای رفتاری Google باقی می ماند:

“شرور نباش.” کارمندان Google معمولاً این کلمات را در نحوه خدمات رسانی ما به کاربران خود به کار می برند. اما «شرور نباش» خیلی بیشتر از این است. بله، این در مورد ارائه دسترسی بی طرفانه به اطلاعات، تمرکز بر نیازهای آنها و ارائه بهترین محصولات و خدمات به آنها است. اما این نیز در مورد انجام کار درست به طور کلی است – پیروی از قانون، رفتار محترمانه و رفتار محترمانه با یکدیگر.

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *