اعلانیه
اعلانیه

صبح بعد از iDay: iPhone 5C، Touch ID و iWork

iOS 7 “iWatch” وجود نداشت. هیچ ارتقای Apple TV وجود نداشت. به‌روزرسانی iPad یا iPod وجود نداشت.

با این حال، تقریباً همه چیزهای دیگر در مورد رویداد دیروز آیفون پیش‌بینی شده بود و بی‌وقفه قبل از حضور تیم کوک و شرکت روی صحنه صبح دیروز در کوپرتینو – حتی Touch ID، جایگزین رمز بیومتریک اثرانگشت جدید.

شاید تنها چیزی که به درستی پیش بینی نشده بود قیمت آیفون 5C بود. تحلیلگران وال استریت و دیگران انتظار داشتند دستگاهی بسیار ارزان‌تر برای چین و سایر بازارهای نوظهور باشد. آنها واقعاً آن را دریافت نکردند. قیمت 5C آنلاک شده از 549 دلار شروع می شود که به نظر برای مردم بسیاری از کشورهای در حال توسعه بسیار زیاد است.

البته با یارانه، 5C در واقع ارزانتر از 5S است: 99 دلار با قرارداد. ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که قیمت آن در چین چگونه خواهد بود.

iPhone lineup

سهام اپل دیروز کاهش یافت زیرا بازار ناامیدی از قیمت گذاری 5C را منعکس کرد. با این حال، به طور متناقضی، تحلیلگران نیز نگران حفظ حاشیه های اپل هستند. 5C در حین انجام این کار موفق می شود برای بخش های جدید مخاطبان جذابیت داشته باشد.

همانطور که جان گروبر و دیگران اشاره کرده اند که جالب ترین (و شاید تعجب برانگیزترین) در مورد راه اندازی دیروز این است که 5C اکنون آیفون 5 جایگزین مدل سال گذشته در سری گوشی های اپل است. مسلماً این مرکز گرانشی جدید جهان آیفون است. در واقع، این 5C و نه 5S است که در پی اعلامیه های دیروز به شدت تبلیغ می شود.

بسیاری از مردم همچنان از کوچکتر بودن صفحه نمایش آیفون اپل نسبت به اکثر رقبای اندرویدی خود ناامید خواهند شد (اگرچه این موضوع در سال آینده تغییر خواهد کرد). با این حال، خط تولید جدید متمایز است. 5C شبیه “مدل سال گذشته” نیست. این یک انتخاب واضح برای بسیاری خواهد بود، نه فقط به دلیل قیمت پایین تر، بلکه به دلیل گزینه های پوسته رنگارنگ آن.

در مقایسه، 5S نیز متمایز است، تا حدی به دلیل دوربین، سرعت و سایر مشخصات، و همچنین به دلیل Touch ID. همانطور که در جای دیگر بحث کرده ام، Touch ID برای 5S همان چیزی است که سیری بود به 4S: نوعی ویژگی “wow” که به متمایز کردن آن از سایر تلفن های هوشمند کمک می کند.

Touch ID را می توان به جای رمز عبور برای باز کردن قفل تلفن و همچنین برای خرید چیزهایی در iTunes از جمله برنامه ها استفاده کرد. این یک ویژگی نوآورانه و مهم جدید است و بر رقبایی که مجبور به مطابقت با آن هستند تأثیر می گذارد (همانطور که Google احساس می کرد مجبور به مطابقت با سیری است).

Touch ID

سیری همچنین ارتقاء بسیار کمتر مورد بحثی را دریافت کرد که بخشی از iOS 7 است. صدا صدای طبیعی تری دارد و از منابع داده بیشتری از جمله Wikipedia، Twitter و Bing برای جستجوی عمومی وب استفاده می کند. ویژگی جستجوی توییتر قبلاً اعلام نشده بود، اما سایر ویژگی‌های آن در اوایل سال جاری و زمانی که iOS 7 برای اولین بار رونمایی شد، مورد بحث قرار گرفت.

Siri اکنون جایگزین بسیار کامل‌تری برای Google در iOS 7 است. مردم بدون شک به جستجوی Google در iPhone ادامه می‌دهند، اما در حاشیه ممکن است بخشی از این ترافیک به سیری (و Bing) برود.

یکی دیگر از اعلامیه‌های بالقوه مهم دیروز که کمتر مورد توجه قرار گرفت، این واقعیت است که اپل اکنون مجموعه بهره‌وری iWork خود را به صورت رایگان در iPhone و iPad ارائه می‌کند. نسخه رایانه شخصی همچنان هزینه دارد، اما کاربران می توانند به صورت رایگان به نسخه ابری دسترسی داشته باشند. در پایان ممکن است اپل نسخه دسکتاپ را نیز ارائه دهد.

ترکیب iWork موبایل جدید رایگان و Google Drive/Docs فشار بیشتری را بر مایکروسافت وارد می‌کند. دفتر یکی از دو گاو نقدی آن است. این شرکت در انتشار آفیس برای دستگاه های تلفن همراه غیر مایکروسافت کند بوده است، امیدوار است که فروش سخت افزار/سرفیس را افزایش دهد. ندارد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، روز گذشته رویداد را با اعلام اینکه این شرکت به زودی 700 میلیون دستگاه iOS (از جمله iPad و iPod Touch) را فعال خواهد کرد، آغاز کرد. گوگل قبلا اعلام کرده بود که یک میلیارد دستگاه اندرویدی را فعال کرده است. این استدلال می کند که شکاف سهم بازار بین این دو شرکت به اندازه بسیاری از ارقامی که از IDC، Gartner و دیگران می بینیم، آشکار نیست.

باید دید که 5C در آمریکای شمالی و خارج از کشور چگونه عمل می کند. من شک دارم که محبوب شود. من همچنین گمان می‌کنم که اشتراک ذهنی و «فضای قفسه» آیفون‌های جدید به این اطمینان کمک می‌کند که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند همچنان تا حد زیادی یک مسابقه دو اسبی بین اپل و گوگل (با کمک بزرگ سامسونگ) باشد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *