اعلانیه
اعلانیه

Web Privacy and Security به نظر می رسد هشدار میراندا برای کسانی که برنامه های پلیس ایالات متحده را تماشا می کنند بسیار آشنا است: “هر کاری که بتوانید و انجام دهید در دادگاه علیه شما محاکمه خواهد شد.” در 1 مارس، Google یک خط مشی رازداری و شرایط خدمات جدید دارد که اجرایی می شود. طبق این قراردادهای جدید، هر کاری که در Google انجام می‌دهید، می‌تواند و ممکن است برای هدف قرار دادن شما در دادگاه Google استفاده شود.

از بسیاری جهات، این رشد گوگل در پورتال جدید است. آن شده است. به جای ثبت نام افراد برای محصولات جداگانه، جیمیل، یوتیوب و غیره، اکنون در Google ثبت نام می کنند – یا حداقل یک مجموعه از شرایط (در بیشتر موارد) برای همه محصولات شرکت. این شبیه نحوه ثبت نام شما در فیس بوک است، نه محصولات فردی در فیس بوک.

خبر خوب: یک سیاست حفظ حریم خصوصی برای کنترل همه آنها

خبر خوب این است که این ایده که Google در حال ادغام بیش از 70 خط مشی رازداری مختلف در یک سند کلی است، بسیار مورد علاقه است. این امر می‌تواند درک بهتر داده‌هایی را که هنگام استفاده از یک محصول Google جمع‌آوری و محافظت می‌شود، برای مصرف‌کنندگان نگران آسان‌تر کند. از پست Google درباره تغییرات آتی:

ما هنوز بیش از 70 (بله، درست خواندید… 70) سند حریم خصوصی داریم که همه محصولات مختلف ما را پوشش می دهد. این رویکرد تا حدودی پیچیده است. همچنین با تلاش‌های ما برای ادغام بیشتر محصولات مختلفمان در تضاد است تا بتوانیم یک تجربه کاربری ساده و بصری زیبا در سراسر Google ایجاد کنیم.

بنابراین ما در حال ارائه یک خط مشی رازداری اصلی جدید هستیم که اکثر محصولات ما را پوشش می دهد و توضیح می دهد که چه اطلاعاتی را جمع آوری می کنیم و چگونه از آنها استفاده می کنیم، به روشی بسیار خواناتر. در حالی که به دلایل قانونی و دلایل دیگر مجبور بودیم تعداد انگشت شماری از اعلامیه های حریم خصوصی جداگانه را نگه داریم، بیش از 60 مورد را در خط مشی رازداری اصلی خود ادغام می کنیم.

خط‌مشی‌های رازداری جداگانه برای چند محصول مانند Google Books و مرورگر Google Chrome حفظ می‌شوند. از صفحه پرسش‌های متداول Google درباره تغییرات آتی:

در برخی موارد، مانند سرویس‌های مالی مانند Google Wallet، ممکن است یک محصول توسط قوانین حریم خصوصی خاص صنعت تنظیم شود و نیاز به شرح مفصلی از اقدامات ما داشته باشد. در موارد دیگر، مانند Chrome، ما به سادگی می‌خواستیم روش‌های حفظ حریم خصوصی خود را مختص آن محصولات با جزئیات بیشتری توضیح دهیم. در این موارد، ما ترجیح دادیم به جای به هم ریختن خط‌مشی رازداری اصلی، اعلامیه‌های مربوط به محصول را حفظ کنیم.

Google شرایط خدمات متعددی را برای محصولات مختلف خود دارد. اینها همچنین به گونه‌ای ادغام و بازنویسی می‌شوند که Google امیدوار است خواندن را آسان‌تر کند.

حق ترکیب اطلاعات

چه چیزی را دوست ندارید؟ به طور بالقوه، این واقعیت که Google به خود حقوق بیشتری اعطا می کند تا کارهایی که هنگام استفاده از یک محصول Google انجام می دهید را با محصول دیگری ترکیب کند. باز هم از پست وبلاگ:

تغییر اصلی برای کاربرانی است که دارای حساب Google هستند. خط‌مشی رازداری جدید ما روشن می‌کند که اگر وارد سیستم شده باشید، ممکن است اطلاعاتی را که از یک سرویس ارائه کرده‌اید با اطلاعات سرویس‌های دیگر ترکیب کنیم. به طور خلاصه، ما با شما به عنوان یک کاربر در تمام محصولات خود رفتار خواهیم کرد، که به معنای تجربه ساده تر و شهودی Google است.

به عنوان مثال، اگر برخی از جستجوهای وب را انجام داده‌اید، سپس به مرور ویدیوها در YouTube بروید، در حال حاضر، سیاست‌های حریم خصوصی مختلف Google به آن اجازه نمی‌دهد از سابقه جستجوی شما برای پیشنهاد ویدیوها استفاده کند. در عوض، پیشنهادات YouTube فقط پس از شروع جستجو در آنجا ایجاد می‌شوند.

Can Do و Will Do دو چیز متفاوت هستند

با این تغییر جدید، Google می‌تواند سابقه جستجوی شما را بگیرد و این نوع توصیه‌ها را ارائه کند. به‌طور بالقوه، می‌تواند از این سابقه جستجو برای انجام کارهای دیگر استفاده کند، مثلاً به تبلیغ‌کنندگان اجازه دهد شما را بر اساس آنچه در وب‌گردی جستجو کرده‌اید هدف قرار دهند – کاری که Google در حال حاضر انجام نمی‌دهد.

و به طور بالقوه، Google در حال حاضر تمام حقوق لازم برای انجام این کار را دارد. این یک نکته مهم دیگر است. فقط دادن حقوق به خود به این معنی نیست که Google از آنها برای انجام همه کارها استفاده خواهد کرد. در واقع، خط مشی جدید حریم خصوصی Google دارای این زبان است:

اطلاعات کوکی DoubleClick را با اطلاعات قابل شناسایی شخصی ترکیب نمی‌کنیم مگر اینکه رضایت شما را داشته باشیم.

کوکی DoubleClick برای هدف‌گذاری مجدد استفاده می‌شود (بازاریابی مجدد نیز نامیده می‌شود) . این نوع محدودیت قبلاً بخشی از خط‌مشی رازداری تبلیغات جاری بود و همچنان حفظ می‌شود.

با این وجود، می‌توانید انتظار داشته باشید که حقوق به ظاهر گسترش یافته، بدون شک نگرانی‌ها و انتقادهایی را برانگیزد. همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که برخی از تحلیل‌های قبل و بعد از نزدیک در روزهای آینده ظاهر شوند (و ما به این موارد ارسال خواهیم کرد).

اطلاعات دقیقاً چیست؟

مسئله کلیدی دیگر این است که Google چه چیزی را “اطلاعات” می داند. من تاکنون فقط توانسته‌ام خط‌مشی رازداری جدید را مرور کنم، اما به نظر می‌رسد به‌جای داده‌هایی که خود سرویس جمع‌آوری می‌کند، بر اطلاعاتی متمرکز شده است که افراد مستقیماً ارائه می‌دهند، یا کاری که هنگام استفاده از یک سرویس انجام می‌دهند.

به عنوان مثال، اگر برای یک حساب Gmail ثبت نام کنید، این همه اطلاعاتی است که Google جمع آوری می کند:

  • جزئیات شخصی شما
  • فهرست تماس شما
  • ایمیل های واقعی شما

با این تغییر، می‌توانید تصور کنید که منطقی است که Google بخواهد اطلاعات شخصی شما را بگیرد و آن‌ها را در یک حساب Google+‎ عمومی ترکیب کند، اگر بعداً انتخاب کنید که یکی را باز کنید. کاربران نیز ممکن است آن را دوست داشته باشند.

همچنین می‌توانید تصور کنید که منطقی است که Google بخواهد فهرست مخاطبین شما را در حساب +Google شما ترکیب کند، اگر بعداً انتخاب کنید که یکی را باز کنید. کاربران نیز ممکن است آن را دوست داشته باشند.

اما در مورد اطلاعات درون ایمیل های شما. ما عادت کرده ایم که از آن برای نشان دادن تبلیغات در Gmail به ما استفاده شود. اما آیا اکنون این بدان معناست که می توان از اطلاعات برای نمایش تبلیغات در جستجوی معمولی وب استفاده کرد؟ یا در یوتیوب؟ یا در حال گشت و گذار در وب؟

به طور مشابه، اگر شخصی از Google Analytics استفاده کند، گوگل اطلاعاتی در مورد وب سایت او جمع آوری می کند. آیا این اطلاعات با صفحه +Google یک سایت ترکیب می شود؟ آیا برای استفاده در الگوریتم‌های رتبه‌بندی با تیم جستجوی وب Google به اشتراک گذاشته می‌شود؟

همانطور که مشخص است، داده‌های Google Analytics به این روش به اشتراک گذاشته نمی‌شود، به عنوان پست از وبلاگ Google Analytics توضیح می دهد:

همان‌طور که قبلاً بود، داده‌های وب‌سایت شما تحت نظارت تنظیمات اشتراک‌گذاری داده، که مستقیماً آنها را کنترل می‌کنید. همچنان می‌توانید انتخاب کنید چه مقدار، در صورت وجود، از داده‌های وب‌سایتتان برای به اشتراک گذاشتن با Google برای کمک به ما در بهبود محصولاتمان، ارائه آمار ناشناس، انبوه یا ایجاد ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند بهینه ساز تبدیل در دسترس شماست.

داده‌های وب‌سایت شما برای مقاصدی غیر از مواردی که در تنظیمات خود مشخص کرده‌اید، استفاده نمی‌شود، که می‌توانید هر زمان که بخواهید آن را تغییر دهید. می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره تنظیمات اشتراک‌گذاری داده پیدا کنید اینجا.

اینها همه سؤالاتی هستند که در آن داشتن خط مشی ها و شرایط رازداری جداگانه و خاص محصول می تواند مفید باشد.

تنظیمات محصول در مقابل زبان حریم خصوصی

اینها همچنین مواردی هستند که سیاست‌های حفظ حریم خصوصی کمتر از گزینه‌هایی که خود محصولات اجازه می‌دهند انجام دهند.

به عنوان مثال، در حالی که ممکن است Google به خود این حق را بدهد که اطلاعات Gmail و +Google را با هم ترکیب کند، هنوز ممکن است از کاربران پرسیده شود که آیا می‌خواهند برخی از انواع ترکیب را از طریق کنترل‌های تنظیم حساب مجاز کنند. یا در Google Analytics، گزینه‌های دیگری در مورد نحوه اشتراک‌گذاری یا محدود کردن چیزها ممکن است ارائه شود – و در واقع، همانطور که قبلاً اشاره کردم، چنین است.

به طور کلی، من چیزهایی مانند داشبورد Google را دوست داشتم تا به شما کمک کند تا در یک نگاه آنچه را که Google جمع آوری کرده است نشان دهم. در مورد یک فرد اما با تغییرات آتی، داشبورد ممکن است باید گسترش یابد تا امکان کنترل بیشتر در مورد نحوه اشتراک‌گذاری بیت‌های خاص داده بین سرویس‌های Google وجود داشته باشد.

اطلاعات بیشتر

Google یک ویدیوی کوتاه درباره تغییرات اینجا دارد:

[youtube width=”560″ height=”315″]https://www.youtube.com/watch?v=KGghlPmebCY[/youtube]

همچنین می‌توانید در وبلاگ پستhref=”http://googleblog.blogspot.com/2012/01/updating-our-privacy-policies-and-terms.html”> مطالب بیشتری از Google بخوانید. امروز یا از طریق سایت خط‌مشی و اصول، که پیوندهایی به خط‌مشی رازداری، شرایط خدمات و یک سؤالات متداول در مورد تغییرات. همچنین به پوشش مرتبط در Techmeme مراجعه کنید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *