فیسبوک، توییتر، لینکدین و سایر شبکههای اجتماعی بزرگ ممکن است بخواهند این را یک هشدار در نظر بگیرند: شبکههای اجتماعی کمترین امتیاز وفاداری را در هجدهمین شاخص سالانه وفاداری مشتری (CLEI) به ثبت رساندند.
مطالعه امسال (که میتواند در اینجا درخواست شود) به بررسی روابط مصرفکننده با 555 برندها در 64 دسته – از هتل ها گرفته تا قهوه تا رستوران ها و تعدادی از دسته های مرتبط با فناوری/بازاریابی.
در اکثر دستهها (38 از 64)، برند برنده – برندی که بهترین کار را در برآورده کردن انتظارات مصرفکننده انجام داد – امتیاز بالاتر از 90 درصد رضایت را کسب کرد. تنها یک دسته امتیاز برند(های) برنده زیر 80 درصد را داشته است: سایت های شبکه های اجتماعی. فیسبوک و توییتر با نرخ رضایت 77 درصدی در صدر این دسته قرار گرفتند. میتوانید آن را با 85 درصد Google که در صدر دسته موتورهای جستجو قرار دارد یا Amazon.com با 93 درصد، در میان سایتهای تجارت الکترونیکی، مقایسه کنید.
در اینجا نگاهی به برخی از مقولههایی که باید برای خوانندگان Marketing Land جالب باشد، آورده شده است.
سایت های شبکه های اجتماعی
- فیس بوک/توئیتر (تساوی) – 77 درصد
- YouTube/LinkedIn (کراوات)
- Flickr/Google+ (کراوات)
موتور جستجو
- Google – 85 درصد
- بینگ
- یاهو
خرده فروشان آنلاین
- Amazon.com – 93 درصد
- eBay.com
- Overstock.com
کامپیوتر/لپ تاپ
- اپل – 95 درصد
- سامسونگ
- Lenovo
تلفن های هوشمند
- اپل – 81 درصد
- سامسونگ
- موتورولا
تبلتها
- Amazon/Apple (کراوات) – 90 درصد
- سامسونگ
- Acer/Asus
برنامههای پیامرسانی فوری
- WhatsApp – 90 درصد
- iMessage
- مسنجر اینستاگرام/فیس بوک (کراوات)
خدمات پرداخت آنلاین
- PayPal – 90 درصد
- Google Wallet
- پرداخت های آمازون
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.