با رتبهبندی ده برند برتر الکترونیک مصرفکننده، اولین شاخص وابستگی برند UTA نشان داد که سامسونگ در هنگام اندازهگیری شدت وابستگی به برند در بازار لوازم الکترونیکی مصرفی بالاترین امتیاز را کسب کرده است، در حالی که مایکروسافت بهترین امتیاز را هنگام اندازهگیری برند کسب کرده است. تأثیر وابستگی.
لورنس وینسنت، بنیانگذار و مدیر اجرایی استودیوی تجاری UTA، گفت: «شاخص ما ارتباط خود با نام تجاری و درجه ای که افکار و احساسات در مورد یک نام تجاری به طور خودکار به ذهن خطور می کند را ارزیابی می کند – که نیاز به تلاش کمی دارد.
طبق این اعلامیه، امتیاز شدت وابستگی به برند، وابستگی مصرفکننده به یک برند را اندازهگیری میکند، که نشاندهنده «چقدر مردم به آن وابسته هستند» یا «نمیتوانند بدون آن زندگی کنند». شاخص UTA نشان داد که سامسونگ و مایکروسافت هر دو از نظر شاخص شدت وابستگی به برند از گوگل و اپل بالاتر هستند.
سخنگوی UTA تصریح کرد که امتیازات Intensity سامسونگ و مایکروسافت در نمودار زیر جمع شده است. از نظر عددی، میانگین امتیاز سامسونگ کمی بالاتر از امتیاز مایکروسافت در سطح اعشاری بود و آن را به برند پیشرو تبدیل کرد.
برای امتیازات تأثیر وابستگی به برند، اندازهگیری مربوط به سطوح ملی آشنایی با برند، مایکروسافت بالاترین رتبه را کسب کرد.
UTA اشاره می کند که امتیازات وابستگی به برند تحت تأثیر درآمد خانوار است. هنگام نظرسنجی از پاسخ دهندگان با سطح درآمد بیش از 50000 دلار در سال، امتیاز وابستگی به برند اپل بالا می رود. وینسنت میگوید: «بیش از هر چیز، اپل یک برند لوکس بسیار آرزومند، شبیه مرسدس بنز است.
این نسخه در ادامه به این موضوع اشاره میکند که امتیازات اپل «قطبیترین» در بین هر برندی بوده است، به طوری که پاسخدهندگان بیش از هر برند دیگری که در این فهرست گنجانده شده است، اپل را دوست دارند یا از آن متنفر هستند.
این اعلامیه ادعا میکند که دستههای جدیدی از برندها در آینده به شاخص وابستگی برند اضافه میشوند و UTA برنامههایی برای انتشار گزارش خود با “شریک رسانهای بزرگ” دارد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.