اعلانیه
اعلانیه

رئیس هیئت مدیره مایکروسافت: فرهنگ شرکت باید تغییر کند

microsoft icon 2012 روزنامه نگاری فناوری تمایل دارد بر روی “چه کسی برنده است”، چه کسی چه کسی را می خرد و محصولات جدید شرکت تمرکز کند. به ندرت بحث زیادی در مورد فرهنگ سازمانی وجود دارد. اما این اغلب «متغیر X» پنهان پشت موفقیت یا شکست است.

در یک بیانیه صادقانه به Fortune جان تامپسون، رئیس هیئت مدیره مایکروسافت، 25 سال پیش مایکروسافت را به IBM تشبیه کرد و اذعان کرد که فرهنگ شرکت باید اکنون که «انحصار ویندوز تمام شده است» تغییر کند:

من فکر می کنم یکی از چیزهایی که IBM یاد گرفت این بود که انحصار آنها تمام شد و مجبور شدند با یک سری شرکت های کوچکتر و چابک تر رقابت کنند، آنها باید نرخ متفاوتی داشته باشند. و سرعت تغییر و ورود لو گرستنر به IBM مطمئناً احساس فوریتی را به همراه داشت که برخی معتقدند شرکت واقعاً در آن زمان نداشت. و واضح است که انحصار از بین رفته است، و به وضوح بازار با انبوهی از رقبای جدید در تقریباً هر بخشی که در آن حضور داشتند پر شده است. این امر به رهبری نیاز دارد که مایل باشد بگوید: “این چیزی است که ما قرار است انجام دهیم، و این چیزی است که ما قرار نیست انجام دهیم. و اینها رفتارهایی است که ثواب دارد و در اینجا رفتارهایی است که مجازات می شوند.» با گذشت زمان، فرهنگ IBM تغییر کرد.

راست می‌گوید. سوال این است که آیا ساتیا نادلا، مدیر عامل جدید مایکروسافت، چشم انداز، وضوح و “کجون” (به قول آنها) برای اجرای آن را دارد یا خیر؟

نادلا و مایکروسافت در یکی از اولین جابجایی های عمومی خود به عنوان مدیر عامل چند تغییر رهبری را اعلام کرد. در اینجا آنها به طور خلاصه عبارتند از:

  • مدیر عامل سابق اسکایپ، مایکروسافت EVP و نامزد سابق مدیرعاملی تونی بیتس می رود
  • تامی رلر، EVP بازاریابی مایکروسافت به پایان رسید. کریس کاپوسلا  مدیر ارشد مالی جدید خواهد بود. رلر در مقابل مارک پن
  • قرار داشت

  • مارک پن، ادعا شده منبع کمپین ضد Google “Scroogled” عمدتا ناموفق، اکنون EVP، مدیر ارشد استراتژی
  • خواهد بود.

پن «معاون شرکتی برای پروژه‌های استراتژیک و ویژه» و EVP تبلیغات و استراتژی مایکروسافت بود. پن که در ابتدا یک نظرسنجی و مدیر روابط عمومی بود، بعداً کمپین ناموفق هیلاری کلینتون در سال 2008 را اداره کرد.

بر اساس گزارش‌ها، پن یک شکل قطبی. عادلانه یا غیرمنصفانه، او توسط برخی سرزنش شد برای سقوط کمپین کلینتون در سال 2008. A piece در BusinessWeek چالش نادلا در مدیریت پن را شرح می دهد:

ترفند برای نادلا یافتن راهی برای استخراج بهترین توصیه های پن در حالی است که بدترین انگیزه های او را کنترل می کند. به عبارت دیگر، برای جلوگیری از اشتباهات کلینتون.

اگر «اسکروگلد» نماینده تفکر پن باشد، به‌خوبی عمر طولانی او در ردموند را نشان نمی‌دهد. این، همراه با دوره ریاست جمهوری آینده 2016، نشان می دهد که پن پس از سال 2015 در مایکروسافت باقی نخواهد ماند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *