ماریسا مایر، مدیر عامل یاهو، او را از در بیرون زد.
در یک یادداشت داخلی، منتشر شده در Re/Code، مایر می گوید: “من تصمیم سختی گرفتم که مدیر ارشد اجرایی ما، هنریکه دی کاسترو، شرکت را ترک کند. من از کمک های هنریکه قدردانی می کنم و برای او در تلاش های آینده اش آرزوی بهترین ها را دارم.”
هیچ ابهامی وجود ندارد. هیچکدام از زبانهای معمول «میخواهد زمان بیشتری را با خانوادهاش بگذراند» یا «پیگیری علایق دیگر» در پیام مایر برای کارمندان دیده نمیشود. به درست یا نادرست به د کاسترو به دلیل درآمدهای ناامیدکننده تبلیغات، در را نشان می دهند. اینکه آیا او یک مرد پاییزی است یا نه، باید دید.
بسیاری از گزارشهای دیروز که اخبار منتشر شد، بر بسته غرامت 60 میلیون دلاری د کاسترو متمرکز بود. او تمام (یا بیشتر آن) را به دلیل یک دوره چهار ساله واگذاری جمع آوری نمی کند. اما او برای تقریباً یک سال از عمرش که در یاهو سپری کرده، حداقل چندین میلیون دریافت خواهد کرد.
د کاسترو در اکتبر 2012 توسط مایر از گوگل استخدام شد و در ژانویه سال جاری در یاهو شروع به کار کرد. او اولین استخدام مهمی بود که او به عنوان مدیر عامل یاهو انجام داد.
در Google de Castro مسئولیت گستردهای برای کسبوکارهای تبلیغات نمایشی Google داشت. نمایه لینکدین او چنین است:
مدیریت کسب و کار +5 میلیارد دلاری Google در رسانه، تلفن همراه و پلتفرمها در سطح جهانی با مالکیت کامل P&L، از جمله تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات YouTube، شبکه نمایش Google، تبلیغات موبایل، AdMob، AdX و تجارت DoubleClick .
آیا نقص خود د کاسترو یا نوعی مشکل “ساختاری” در تجارت یاهو (یا هر دو) بود که در نهایت مقصر فسخ او بود؟ یاهو درآمدهای سه ماهه چهارم 2013 را در 28 ژانویه گزارش می دهد.
پساسکریپت: من در مورد اینکه کاسترو چقدر میخواهد جمعآوری کند، کاملاً اشتباه کردم. مشخص نیست که او همه آن را به دست خواهد آورد، اما فوربس گزارش می دهد که او یک چتر نجات طلایی 109 میلیون دلاری است که یکی از بزرگترین چترهای ثبت شده است.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.