اعلانیه
اعلانیه

درخواست‌های داده‌های دولتی فیس‌بوک تحت سلطه ایالات متحده است

Facebook world 2Facebook گزارش درخواست داده های دولتی خود را منتشر کرد، نیمه اول سال 2013 را پوشش می دهد. کشوری که بیشترین درخواست را تا کنون دارد، ایالات متحده است. هند در ردیف بعدی قرار دارد و پس از آن چندین کشور اروپایی به دنبال آن هستند: آلمان، فرانسه، بریتانیا و ایتالیا.

با این حال، هیچ یک از حجم این کشورهای “بعدی” حتی به سطح ایالات متحده نزدیک نمی شود، که تا 12000 درخواست داده از 21000 حساب کاربری داشت. در زیر یک نسخه فشرده از جدول فیس بوک است که به طور کامل در پست موجود است.

Facebook data requests

در اینجا بیانیه فیس بوک در مورد ماهیت این درخواست ها و روش آن برای اعطای آنها آمده است:

همانطور که در هفته‌های اخیر به صراحت اعلام کرده‌ایم، فرآیندهای سخت‌گیرانه‌ای برای رسیدگی به تمام درخواست‌های داده‌های دولتی داریم. ما معتقدیم که این فرآیند از داده‌های افرادی که از خدمات ما استفاده می‌کنند محافظت می‌کند و دولت‌ها را ملزم می‌کند که برای دریافت هرگونه اطلاعات در مورد هر یک از کاربران ما، یک نوار قانونی بسیار بالا را برای هر درخواست فردی رعایت کنند. ما هر درخواست برای کفایت قانونی را تحت شرایط خود و متن دقیق قانون بررسی می‌کنیم و برای هر درخواست شرح مفصلی از مبانی قانونی و واقعی را می‌خواهیم. ما با بسیاری از این درخواست‌ها مبارزه می‌کنیم، زمانی که نقص‌های قانونی پیدا می‌کنیم به عقب می‌نشینیم و دامنه درخواست‌های بیش از حد گسترده یا مبهم را محدود می‌کنیم. هنگامی که از ما خواسته می شود از یک درخواست خاص پیروی کنیم، اغلب فقط اطلاعات اولیه کاربر مانند نام را به اشتراک می گذاریم.

هنگ‌کنگ و ایسلند با 100 درصد درخواست‌های خود موافقت کردند. در غیر این صورت تایوان و آلبانی بالاترین درصد درخواست های مجاز را داشتند و پس از آن ایالات متحده، پاکستان و فنلاند به ترتیب قرار گرفتند.

در حالی که گوگل، فیس‌بوک، توییتر، یاهو و سایرین شروع به ارائه دید بیشتر در مورد درخواست‌های دولتی برای اطلاعات یا سانسور کرده‌اند، دانستن نحوه پاسخگویی از دیدگاه کاربر دشوار است. آیا کاربران باید به این فرآیند اعتماد کنند یا باید برای محافظت از حریم خصوصی خود از این خدمات انصراف دهند؟ برای بسیاری از مردم، این مورد دوم این روزها تقریباً غیرممکن است.

قابل ستایش است که شرکت‌های بزرگ اینترنتی «شفاف‌تر» هستند. با این حال ما به بیش از این نیاز داریم. ما باید بدانیم چه زمانی این درخواست ها خارج از قانون است. و ما به ابزارها، مسیرها و مکانیسم‌هایی نیاز داریم تا به صورت فردی و جمعی در برابر تلاش‌های غیرقانونی برای دسترسی به اطلاعات خود مقاومت کنیم.

اگرچه هنوز به این سطح نرسیده است، اما احتمالاً در آینده بازار قدرتمندی برای خدمات شخص ثالث وجود خواهد داشت که می تواند داده کاوی و جاسوسی شرکتی یا دولتی را خنثی کند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *