اعلانیه
اعلانیه

درآمد مایکروسافت پایین است زیرا شرکت در انتظار عرضه ویندوز 8 است

در واقع دوران پس از رایانه شخصی. مایکروسافت دیروز نتایج سه ماهه را اعلام کرد و اگرچه گسترده بود، اما نسبت به یک سال قبل صاف یا پایین است. به طور کلی مایکروسافت درآمد 16.01 میلیارد دلاری را گزارش کرده است.

فروش نرم افزار ویندوز 33 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است. آنها در سال 2011 در مقابل 4.87 میلیارد دلار به 3.24 میلیارد دلار رسیدند. مایکروسافت این را تا حد زیادی به انتقال به ویندوز 8 نسبت داد و خریدهای شرکتی و مصرف کنندگان را در انتظار راه اندازی به تاخیر انداخت.

دیگر تجارت گاو نقدی مایکروسافت، آفیس، با کاهش بسیار کمتری 2 درصدی به 5.5 میلیارد دلار (از 5.63 میلیارد دلار در سال گذشته) رسید.

منبع: بیانیه درآمد مایکروسافت

بسیاری از تحلیلگران مالی به دلیل عرضه‌ی آتی ویندوز 8، خط تولید تبلت‌های سرفیس این شرکت و ارتقای ویندوز 8 برای تلفن‌های همراه، بیش از حد از این شرکت انتقاد نکردند. با این حال، ردموند احتمالاً با رقابتی ترین محیطی که تا به حال با آن مواجه شده است، روبرو است، با Google در یک طرف (Android، Chrome، Enterprise Apps) و اپل در طرف دیگر (iPhone، iPad).

یک نقطه روشن: بخش خدمات آنلاین، که Bing و تبلیغات را در خود جای داده است، درآمد بیشتر و زیان عملیاتی کمتری را گزارش کرد – به ترتیب 697 و 364 میلیون دلار.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *